Endurance, wie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Met welk ras?

Poll eindigt op

Arabier
14 (31%)
Draver
5 (11%)
Dravebier
2 (4%)
Kruising Arabier
6 (13%)
Fjord
8 (17%)
Haflinger
2 (4%)
KWPN'er
3 (6%)
Overig
5 (11%)

Totaal aantal stemmen: 45


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Endurance, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 12:09

Hoi, misschien is het al eens gevraagd, maar ik stel hem nog maar eens.
Wie op dit Forum rijden (ook) endurance?
Ik weet dat ik dat waarschijnlijk wel in de gebruikerslijst kan vinden maar dat duurt eeuwen...
Daarnaast ben ik benieuwd met welk ras.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:13

Ikkus

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:14

Ik wil volgend voorjaar mijn eerste endurancewedstrijd rijden met een KWPN-er en mijn zus met een Lipizzaner.
Op http://www.her-en-der.net kun je in de uitslagen zien welke rassen er zoal meerijden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 12:39

Ik wil volgend jaar, of het jaar daarop met mijn nu 3jarige NRPS dame mee doen. Ben al een tijdje lid van de DER, maar om de een of andere reden lukt het me nooit een wedstrijd mee te rijden. Nu dus even wachten tot Fleur oud genoeg is en dan kan ik EINDELIJK beginnen Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:17

Ik rijd met Ilonk, mijn fjorrdje. Ze is nu klasse II en heeft haar eerste klasse II ook met goed gevolg uitgereden. Volgend jaar volgen er zeker meer, als alles goed blijft gaan uiteraard.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:48

(via de zoekfunctie vind je ook erg veel)

Ook rijd zeer enthousiast Endurance met mijn Dravermerrie Navy. Ook wij zijn al een tijd klasse II gerechtigd, maar we zijn nu nog ervaring aan het op doen in klasse I.

Klopt het dat ik je naam ergens van ken? Ben je lid van de lijst (ben niet zo actief op de lijst Bloos Maar dacht dat ik je naam daar meerdere keren had gezien..)? Heb je in de Her&Der gestaan? Anders zal ik het wel gelezen hebben in de deelnemerslijsten..

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:21

Ik zie met een Arabier rijden.Lekker snel en veel conditie.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:38

Als Levi oud genoeg is wil ik ook graag Endurance met hem gaan rijden. Levi is een kruising Ijslander x Welsh/arabier...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 23:34

Hoi,

Leuk om zo wat bekender met jullie te worden!
Een aantal zijn mij al bekend, maar het is leuk om nieuwe namen te leren kennen.

Ik ben trouwens zelf sinds 1998 lid van de DER en heb, door dat ik geen trailer heb ( en geen zware auto) en Don een ongeval heeft gehad, pas 4 wedstrijden gereden. De laatste (en eerste van dit jaar) was Holten van 7 september dit jaar.
Ik heb dus een dravebier van inmiddels 16 jaar oud.

Groet Djilan

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 08:41

*grinnik*

Poll ingevuld en jawel: nu in totaal twee mensen met een Dravebier! Haha!

Ik hoef me niet meer voor te stellen aan je, ik ben al berucht! Tong uitsteken

BTW voor de anderen: Djilan was samen met Petra (Sjimmy) en ondergetekende een van de muurbloempjes op post 3 bij de Fasna Trail. Daar kennen wij elkaar dus van. Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 08:48

Ik rij ook Endurance, al staat het even "stil" omdat Jeddah drachtig is.

Jeddah is een NRPS merrie, ongeveer 75% arabier. Ik heb haar door een AVS hengst laten dekken, met als doel nog een endurance paardje!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:18

He Djilan! Welkom op bokt!
Ik rij dan wel geen endurance, maar het was wel erg gezellig daar als muurbloempje Knipoog

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:38

Hoi Djilan,

Heb net je PB beantwoord dus dat moet je maar even lezen en als je nog meer info wil dan hoor ik 't wel.

Ik rij dus ook (weer) endurance en Holten was ook mijn eerste wedstrijd weer sinds 1999. Voor dit jaar trouwens ook de laatste. Volgend jaar wil ik weer gaan starten.

Ik heb dus een Arabiertje (hengstje) en ben in 1996 met de Endurance begonnen. Hij is nu 14 en of we ooit nog weer aan Klasse II toekomen, ik zie wel.

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:55

Ik rijd met Naziri mijn arabier dus nog steeds klasse I, wil volgend jaar eens een niet te lange klasse II proberen. Naziri's hartkleppen en de klep van zijn hartslagader lekken. Volgens de artsen kan hij gewoon alles blijven doen, maar toch doe ik dan liever wat rustig aan. Ik ga er dan ook maar twee of drie in klasse II rijden, de overige rij ik lekker klasse I.

Gaan er trouwens nog mensen naar Katwijk? Wij wel. We gaan zondag in Bakkum rijden, want het is al weer een jaar geleden dat we strand gezien hebben.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:24

Ik wil over 2 jaar ook endurace gaan rijden. En alleen maar omdat het springen/dressuur mij niet zo trekt. Maar ik heb een nrps paardje met veel holsteinerbloed. Maar zien wat dat gaat worden.... (hij is nl nog maar 2)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 16:03

Hoi Machie,

Dat gaat vast wel lukken met jouw nrps`er!
Enne, mammasan, ik ga wel naar Katwijk. Mijn bedoeling is om mee te rijden, maar dat kan alleen als ik vervoer heb. Ik sta nu reserve bij iemand...
Komen doe ik in ieder geval, want ik heb jaren in Katwijk gewoond. Moet ik dus bij zijn!

ieris

Berichten: 1776
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 20:08

Ik wil volgend jaar ook endurance gaan rijden met mijn fjord.
19 oktober heb ik een rit ven 25 km die gereden word om de snelste tijd,het word georganiseerd door de fjordenpaardenclub.
Zo kan ik alvast kijken hoe het ongeveer gaat,en of het echt zo leuk is als ik denk!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 21:12

Ik wil (ook) volgend jaar met Salty (draver) starten met endurance.
Dus....tot volgend jaar!!! Knipoog

Mirjam

Ginn
Berichten: 38
Geregistreerd: 12-08-02
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 14:46

Hoi, ik wil ook volgend jaar gaan starten met mijn KWPN-er (half draver).
Kan mooi oefenen hier in de omgeving en ze heeft al een flinke conditie.
Moet nog wel een trailer regelen en ik wil maar een paar wedstrijden starten. Leuk om te lezen dat er zoveel animo voor is, tot volgend jaar allemaal! Haha!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:14

Ik heb dit seizoen 2 wedstrijden gereden, austerlitz en laage vuursche, met mijn Tinker!
Ook in katwijk ben ik weer van partij!
of ik volgend seizoen nog meer wedstrijden ga rijden hangt en beetje af van hoe het zit met het geld en het al dan niet in bezit zijn van een trailer.

Owja....Ik start met een Irish cob, sectie c (tinker, ponymaat-type)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:13

Zozo.. Er zijn er nog behoorlijk wat die van plan zijn ook ooit eens aan de slag te gaan Haha! Leuk, zoveel enthousiasme! kan het iedereen aanraden (en promoot!!)

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:17

hmmmm zal ik dan ook maar zeggen dat ik behoorlijk wat aspiraties heb om volgend jaar een rit mee te doen. maar eerst maar eens hard ervoor trainen zodat we hem super uitkunnen rijden in ons eigen lekkere tempootje.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:05

Ik wil heel graag endurance gaan rijden met mijn Tinker, maar het probleem is dat die ritten nooit bij mij in de buurt zijn en ik heb gen vervoer.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:18

Ikke ga met mijn Russische Budjonny endurance rijden! (ja, er zit ook een scheut volbloed-bloed in, Engels welliswaar, maar hijs een bikkel) Maar dan moet ie wel eerst niet meer kreupel zijn (hijs op een balkje gejumpt)