voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 23:17

Hallo,

Gebroken mais of maismeel, ongeveer 200 gram per dag, werkt perfect, vult de flanken mooi op en je paard wordt er niet heet van! Mocht je na ongeveer een week geen verbetering zien, kan je meer bijgeven. In tegenstelling tot andere dikmakers zit in mais weinig eiwtten!
Gewone mais moet het lichaam veel moeite doen om het te verwerken.
Succes!
Maismeel wel goed natmaken!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Twinkelbell op 2001-06-06 23:20 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Twinkelbell op 2001-06-07 23:35 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 08:50

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar eens met mais ga experimenteren. Ik hoop dat ze dat lust, maar het 'klinkt' wel lekker.
Ze staat wel op het land, maar dat is heel erg schraal. Als ik haar meer hooi, kuilvoer of gras ga geven, dan krijgt ze alleen een enorme grasbuik, maar blijven de flanken erg ingevallen.
Wat was dat 'homeopathische' voer dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 12:09

mais is erg geschikt. mag niet in erg grote hoeveelheden gegeven worden, maar je krijgt er wel het door jouw beoogde resultaat door.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 12:20


Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-01 13:32

Ik zweer bij Hartog lucerne. Er zit redelijk war eiwit in, maar een deel afbreekbare eiwitten en een deel dat pas in de darmen vrij komt, er onstaat dus geen eiwit explosie. Voer je verder niet het voer van de Hartog, moet je een beetje zemelen bijvoeren, voor het rechttrekken van de calcium/phosfor verhouding. Bij elke advertentie staat een tel nr. waar je advies kunt vragen. Bij ons doen alle paarden het er super op, en vinden ze het heerlijk. En als ze al te dik worden, blijven ze mooi in verhouding, zeg maar oversl dik Haha! zodat het niet lelijk staat. Het model blijft mooi.
SORRY, door problemen met mijn server staan mijn berichten er vaak 2x op SORRY
_________________
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jasmijn op 2001-06-17 13:33 ]</font>

<font size=-1>[ Ik heb het extra bericht verwijdert, Orri ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-06-17 14:00 ]</font>

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 13:49

Ik gebruik al hartog lucerne, echt fijn spul. maar hoe zit het met die calcium/phosfor verhouding dan?