hoe lang last van gekneusde ribben??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

hoe lang last van gekneusde ribben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:08

Een vriendin van mij heeft vorige week haar ribben gekneust en heeft er nog behoorlijk last van . Heeft iemand er ervaring mee hoe lang zoiets kan duren?? Ze wordt er een beetje wanhopig van.... Verdrietig

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:17

Mijn man had een x zijn ribben gekneusd en ik mijn stuitje doordat we werden aangevallen door een schaap Verward Boos! (ram) en zijn ribben duurden wel iets van 2 maanden en mijn stuitje iets minder lang.
Prettig met paardrijden was het in elk geval niet.
Beterschap ermee.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-03 21:31

2 maanden wel?! Zal ze niet blij mee zijn! Had hij ze zwaar of ligt gekneusd?? en op welke hoogte ongeveer, neem aan dat dat er ook mee te maken heeft.

Soris

Berichten: 583
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: OM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 21:39

Het probleem met gekneusde ribben is dat ze bij iedere ademhaling in beweging zijn, dus nooit echt de rust krijgen om te herstellen. Ik heb een maand geleden ongeveer mij ribben licht gekneusd, en het is nog steeds gevoelig.
Sterkte aan je vriendin Ach gut

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 23:35

Hey, ik heb op mijn dertiende een goede klap gekregen van een paardje. Hij heeft behoorlijk raakgemept. Het gevolg was dat ik met een klaplong, 4 gebroken en een aantal gekneusde ribben fijn een aantal daagjes in het ziekenhuis mocht verblijven Verdrietig Maargoed als ik me het goed herinner mocht ik van de dokter na 4 weken weer rijden, maar ik wilde al wel eerder. Eenmaal paardenfreak altijd paardenfreak! Volgens mij voel je het zelf wel een beetje aan, als je weer zonder pijn kunt ademhalen zou ik weer gaan rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 00:24

Gekneusde ribben... dat kan behoorlijk lang duren. Ik heb er ooit weleens een paar maanden mee gelopen, maar ik reed dan ook door. Niet zo slim (en in het begin ook best pijnlijk) dus...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 01:39

Vorig jaar had ik na een val van Salty mijn ribben gekneusd (later bleek er ook 1 te zijn gebroken). Het was behoorlijk pijnlijk !
Soms (als ik verkouden ben o.i.d.) voel ik ze nog! De echte pijn duurde een paar maand (2-3 mnd.) Ze waren zwaar gekneusd.

Zelf reed ik na 4 dagen weer rondjes in stap op Salty (zonder toestemming, dus maar gedaan toen niemand keek), maar dat was nog wel aardig pijnlijk!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 08:12

Kan erg lang duren en het is ook pijnlijk. Op een gegeven moment gaat de ergste pijn wel weg en gaat het ook wel beter maar je blijft het nog een hele tijd voelen en merken bij bijvoorbeeld bukken en tillen. Het is voor mij nu al jaren geleden en ik heb er geen restschade aan overgehouden. Dus even door de zure appel heen bijten!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:30

Maaaaanden, En als je ze eenmaal gekneusd heb dan blijven het ook echt zwakke plekken. Ik heb rechts ooit ribben gebroken, die zijn nooit goed geheeld en vorig jaar kreeg ik weer een gooi van Salsa en ik voel knak, nou en dan ga je weer he. Van breken heb je alleen minder last als van kneuzen. De linkerkant heb ik ooit gekneusd en dat heeft bijna een half jaar geduurd voordat dit beter was. Mijn ribben zullen altijd een hele zwakke plek blijven.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:08

jeetje, ik dacht paar weekjes en dan kan je alles weer. De dokter had idd wel gezegd dat ze met tillen enzo op moest passen, maar dat je er zolang last van kan blijven houden wist ik niet!

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:11

Mijn vriend had een gebroken en een gekneusde rib maar die had na 5 weken geen last meer. Die werkt in de verpleging en kon toen ook gewoon werken. Tilde alles weer en deed alles weer. Het kan dus ook snel gaan.

Wat trouwens goed helpt is smeren met Cole's Liniment of smeren met traumeel. Versnelt de genezing.

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:18

Mag ik je een tip geven ! had het tijdje terug ook. Trap met achterhoeven paard gehad op ribben. Ga arnica d6 slikken (druppels van vogel) En smeer er arnica gelei op van vsm. Doe dit samen en het gaat snel een stuk beter ! Ik had er na 2 weken zo goed als geen last er meer van !!!!!!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:38

Mijn vriend heeft ook zwaar gekneusde ribben gehad en die heeft er echt 6 maanden mee rond gelopen en daarna nog steeds gevoelig.... dus hij is er wel een 9 maanden mee zoet geweest......

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 08:42

ik heb een auto ongeluk gehad en toen heeft het 7 maanden geduurd en het blijft gvoelig.... Verward nu

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:49

mijn moeder had er 2 gebroken en de rest gekneusd,zo'n 4 jaar geleden,maar heeft er lang last van gehad.
zeker bij hoesten,etc blijft het heel lang gevoelig!

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:03

Ik heb een keer een ongeluk gehad en daarbij mijn ribben zwaar gekneust. Het is nu meer dan 2 jaar geleden en heb er nog steeds af en toe last van. Meestal een klein beetje zeurderige pijn maar gister heb ik de hele middag op de bank gelegen van de pijn!!!!!!!
Ik moet wel zeggen dat het bij mij de 1e week heel snel veel beter geworden is toen en ik na een week er weer veel meer last van kreeg. Ik heb de 1e week plat gelegen in het ziekenhuis en toen ik eenmaal weer een klein beetje op en neer ging lopen heb ik er weer meer last van gekregen.

Ik heb m'n ribben nog nooit gebroken maar ben er nu al bijna van overtuigt dat je ze beter kan breken dan flink kan kneuzen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Re: hoe lang last van gekneusde ribben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:59

Voor "gewone" gekneusde ribben staat standaard een week of 6. Tenminste dat zij mijn huisarts toen ik mijn ribben kneusde.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: hoe lang last van gekneusde ribben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:13

Ik heb een jaar of 3 geleden mijn ribben gekneusd, na een val van mijn paardje, heb er met koud, vochtig weer nog steeds last van...

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: hoe lang last van gekneusde ribben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:15

Topic is 10 jaar oud, denk niet dat TS nog last heeft van gekneusde ribben :+
Ik TeM.

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Re: hoe lang last van gekneusde ribben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:26

Oh haha! Had ik nog niet eens gezien ;)
BLOND...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:28

Omdat dit topic inderdaad erg oud is en ook niet meer op de juiste plek staat hier een slotje.