Chaps doen niet aan verwachtingen, teruggaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Chaps doen niet aan verwachtingen, teruggaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 21:23

Ik heb half juli heb ik nieuwe chaps gekocht, van Tredstep, ze zaten echt lekker en ik was er eigenlijk heel erg tevreden over. Totdat ik 2 weken terug begon te merken dat ze begonnen in te zakken (ze werden dus lager) maar dat is me eigenlijk bij alle soorten chaps tot nu toe gebeurt, ze zijn ook wat wijder geworden, en dat gebeurt eigenlijk ook altijd. Maar ik heb ze wel te smal en te hoog gekocht, om dit voor te zijn! En dan zijn ze de laatste weken echt enorm gesleten, en het dingetje onderaan, voor over je rits vast te doen (leertje met een drukknoop) is aan een kant al kapot. Alles bij mekaar zien ze er gewoon niet mooi meer uit vind ik zelf. Ik gebruik ze natuurlijk vrij intensief (rijd er elke dag op zijn minst 2 paarden mee maar vaak zijn het er meer) maar dit hoort toch niet te gebeuren met chaps van 90 euro? (En dan ook nog binnen 3 maanden, terwijl de verkoopster dacht dat ze wel langer dan een jaar of 2 meegingen!)
Ben ik nou zo’n zeikerd of is dit niet normaal en moet ik proberen terug te gaan naar de winkel en dit verhaal uitleggen en een tegemoetkoming proberen te krijgen?

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:26

Natuurlijk is dat niet normaal, vooral na wat je in de winkel verteld is! Kijk als het nou chaps van 3 tientjes zouden zijn ofzo, ok. Maar ik zou iig teruggaan. Heb je de bon nog? Daar staat meestal ook een datum op, kun je aantonen dat ze echt zo hard slijten.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:47

Ik heb chaps van FL350,-, daar was na niet-intensief gebruik (1x in de week of minder 'n paar maanden lang) de rits zomaar van kapot Verward
Lijkt wel of 't zo 'hoort' dat er wat aan spullen mankeert na 'n tijdje, je ziet 't hier zo vaak staan Boos!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 21:55

Ik zou er ook mee terug gaan hoor!
Voor 90 euro mag je toch verwachten dat ze langer meegaan dan 3 maanden.
Misschien was dit net een slecht paar en gaat het volgende niet al zo snel stuk ( ervan uitgaand dat je nieuwe meekrijgt...)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 22:01

Het is niet zo dat ze helemaal op zijn, maar ik vind ze gewoon net wat te ver doorgesleten voor 3 maanden en dat dingetje is natuurlijk kapot.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:04

niet normaal steef, ik zou terug gaan...

Ik ehb zelf ook dure chaps, leren, deze worden niet echt wijder, slijten wel wat aan de binnenkant, ( worden bruin ipv zwart ) maar rijd er ook veel mee.

Ik zou zeker terug gaan !

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:16

en een tipje voor de volgende keer: Laarzen-chaps kopen (oftewel van die 'kappen', die blijven helemaal mooi! Althans mijn merk wel Knipoog )

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 22:18

Die passen niet over mijn schoenen heen, (best wel grove mountain horse schoenen) want die had ik al geprobeerd. En jodphurs vind ik niet lekker zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 22:59

Dit zijn dus de redenen dat ik het opgegeven heb met chaps, tezamen met het feit dat ze altijd de kort zijn omdat ik een smalle kuit heb, maar langer ben dan een smurf. Geen chaps meer voor mij, want ik heb er de afgelopen jaren een vermogen aan uitgegeven.
In plaats van chaps heb ik mazzel gehad met een stel laarzen met rits en veters, niet zulke met een slappe schacht maar juist met een stevige schacht. Dat is een hele vooruitgang.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:07

Hangt er ook helemaal van af bij welke winkel je ze hebt gekocht..

Ik had een leren halster bij een klein winkeltje gekocht. Binnen 2 maanden begonnen de gespen af te geven op het leer, waardoor het leer heel dun werd. Ben teruggegaan en heb meteen een andere gekregen.
Bij Divoza hoef je dat denk ik niet te proberen, een kleine winkel heeft toch een naam hoog te houden..

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:19

'k Zou er zeker even mee terug gaan !
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Zeker na de "belofte" van de verkoopster mag je toch wat meer verwachten van zulke chaps.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:19

Ik denk dat je een eventuele tegemoetkoming wel op je buik kunt schrijven Steef. De winkel waar je ze kocht weet ook niet wat je ermee hebt uitgevreten. Je zou het kunnen proberen, misschien hebben ze meer klachten gehad?

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 23:59

idd laura ik heb dan denk k niet jou merk, maar wel een laarzenschat!,
Gewoon terug gaan steef . Nee heb je en JA kun je krijgen.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:30

Ik heb 2 paar chaps (gehad). 1 van 50 gulden en 1 van 90. Die van 50 gulden zou ik nu nogsteeds mee kunnen rijden (als ik de schoenen ervoor had) maar bij de duurdere niet meer, daar zijn de rits en de 2 drukkers van kapot naar niet al te lange tijd.

Zo zie je maar weer, duur hoeft niet altijd goed te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 00:38

Gewoon terug gaan.
Voor dat bedrag mag je best een goede kwaliteit verwachten, vooral als de verkoopster je geadviseerd heeft.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 02:34

Nou ik weet echt niet wat je verwachen mag voor dat bedrag. Lijkt me dat goede laarzen ook inzakken?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 09:17

mijn zijkantje is nu ook kapot van mijn ts chaps maar ik heb ze wel al 5 jaar!!! ook vrij intensief gebruik en ze zien er nog best uit dus nee dat mag absoluut niet!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 12:55

Zelfs mijn vorige Kieffers, waren na een jaar nog in betere staat. En die waren toch wel zo'n 75 piek goedkoper!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:01

Ik heb ook dure chaps gekocht die na een maand ook al niet mooi meer waren. Ook met twee a drie paarden per dag rijden. Het stiksel aan de achterkant gaat al los en de suede is al helemaal 'verleerd' (eh.. leerachtig geworden). Dat laatste vind ik niet zo erg, maar dat die stiksels nu al los gaan ben ik niet zo blij mee.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:17

Pikeur chaps kopen! Blijven echt super, zijn ongeveer 70 euro.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 07:24

Die Tredsteps hebben ze toch bij Divoza? Teruggaan, voor 90 euro mag je wel heel wat kwaliteit verwachten. Gewoon duidelijk zijn, die chaps voldoen niet aan de verwachtingswaarde van een product. Dus dan hoort er garantie op te zitten. M'n leren rijlaarzen zijn ook kostenloos gerepareerd toen de zolen begonnen te scheuren, de stiksels bij de balijnen kapotgingen en de binnnekant ook al stuk was na 1 jaar en 8 maanden.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 08:03

Sowieso teruggaan ermee, je mocht verwachten dat ze langer meegaan, je hebt het daar duidelijk over gehad bij de aankoop. Laat je niet afschepen met een smoesje! Na 2,5 maand al verslijten is echt te snel bij die dure dingen!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:39

Zoals Concorde al zei: chaps van Pikeur kopen. Ik gebruik ze al 4 jaar intensief, ze zakken niet af, vertonen nauwelijks slijtage. Ben ik echt heel tevreden over. Ik vind dat je van de duurdere chaps, die kwalitatief goed zouden moeten zijn, maf verwachten dat ze, ook bij intensief gebruik, veel langer mee gaan dan drie maanden.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 09:44

Tja, misschien gaat mijn verhaal niet over chaps, maar....

Ik kocht een maand geleden nieuwe veters voor mijn schoenen. De vorige paar had het een jaar uitgehouden (zwaar gebruikt in de paardrij schoenen). De nieuwe gingen na twee weken al stuk! Ik vond dat toch wel heel erg snel, en omdat ik ze in een schoenenwinkel had gekocht vond ik dat ze nog niet stuk kondne gaan. Dus ben teruggegaan. Ze keken me vreemd aan, wie komt nou terug voor ene veter die snel stuk gaat! Eerst probeerde ze nog dat het aan de schoen zou liggen, maar die had ik aan en kunnen laten zien dat dat niet het geval was. Toch een nieuw paar veters gekregen, maar wel met de medeling dat op veters eigenlijk geen garantie werd gegeven en ik de volgende keer niet op een nieuw paar hoefde te rekenen.

Moraal van het verhaal: gewoon proberen, ga terug doe je verhaal en zie waar dat eindigd.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:39

Tip voor de volgende keer:
Ik heb chaps welke aan de binnenkant gevoerd zijn met stof,
ik heb ze nu al ruim een jaar en ze zitten nog precies zo als bij aankoop.
Gelukkig maar want voor 300 gulden mag je dat ook wel verwachten