Hoe zijn jullie aan je bijrijder gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Hoe zijn jullie aan je bijrijder gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 16:36

Vanaf jauarie ga ik van maandag t/m woensdag intern op stage. Ik wil dat in die dagen mijn pony wel bereden wordt en omdat ze op half pension staat ook gevoerd en gemest.
Het was ook de bedoeling dat ik Sonja eerst mee zou nemen op stage maar ze willen daar er niet voor zorgen de dagen dat ik er niet ben.

Maar hoe zijn jullie er nou aangekomen?? Heb je tips ofzo??

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:45

Ik ben er via het i-net aan gekomen.Ik hebeen paar mensen bekeken laten rijden en omgaan met het paard.Daarvan heb ik 1 iemand gekozen en haar een proeftijd van een maand gegeven.Ze is nu bij een maand bezig en hebben eind van de maand een gesprek.Daaruit gaan we verder kijken.Ik persoonlijk zal altijd meerdere mensen bekijken en een proeftijd geven zodat je weet hoe diegene is en met je paard om gaat.Nou succes met je zoek tocht.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 16:47

Ja dat was ik ook eigenlijk wel van plan omdat het geen makkelijke pony is eht is dan wel een haflinger die op stal heel erg braaf is maar met rijden dus niet.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 17:22

Wij hebben zelf wel eens een bijrijder gezocht, via internet, maar niemand gevonden die geachikt was en het wilde doen.
Zelf heb ik op het mometn wel een paar paarden die ik bijrijd, en aan deze paarden ben ik allemaal via-via aangekomen.
Succes iig!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 18:36

Ik rijd ook 2 paarden bij. Een van mijn instructrice, en een ander paard dat daar ook op stal staat.
Lopen er bij jouw op stal geen mensen rond waarvan jij denkt dat die daar tijd en zin in heeft en aan wie jij jouw paard vertrouwd.
Dan ken je die mensen.

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:20


Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 19:23

Jammer trouwens dat je zo ver weg woont, het lijkt me echt een leuke pony!
Mooi hoofdje enzo!
Maar plaats overal wat advertenties (zie berichtje hierboven), en dan maar wachten op antwoord!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 19:38

Nee bij mij op stal zijn geen geschikte mensen! Ik wil graag iemand die er ook een beetje serieus mee omgaat en bij ons hobbelen ze alleen maar wat rond. En hoe ik over paarden denk is heel anders als hun. Ik weet dat het moeilijk is idd.
Bzoem ja dan had ik alvast 1 die was kon laten zien ze is niet voor iedereen geschikt en zeker niet voor een beginnende ruiter

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 20:07

er staat idd enorm veel op internet! alle sites vind je wel ergens iemand
of die goed is, is wat anders, maar er zullen iig een paar goeie tussen zitten!

veel succes!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:33

Ik heb een advertentie in de Via Via gezet, en daar reageerde mijn buurmeisje op Lachen Nooit geweten dat die paardreed..

Briefjes op stallen in de buurt, de supermarkt (ja, ook paardengekken doen boodschappen Knipoog ) enz werken toch beter dan internet. Nederland is zo groot, de kans dat je iemand vindt die toevallig bij jou in de buurt woont is een stuk kleiner.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 10:45

Ik heb al eens een paardje gevonden via de via via. Nu vind ik ze via internet.

Toevallig had ik een advertentie staan op hippics.net en heeft Ella daarop gereageerd. Ik doe hun paardjes nu al ruim een maand.. Gorsh, wat gaat dat snel zeg! Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 11:37

en moet de verzorgen er ook voor betalen??? Ik heb nog nooit eerder een verzorger gezocht dus ik weet helemaal niet wat gebruikelijk is!!! Ik weet wel dat ik ze laat voorijden en kijken hoe ze met haar omgaan enz

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:43

Jij wil toch een verzorgster? Jij hebt haar toch dringend nodig?
Is het dan fair dat zij moet betalen terwijl ze jou uit de brand helpt???

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 11:46

Kleintje schreef:
Jij wil toch een verzorgster? Jij hebt haar toch dringend nodig?
Is het dan fair dat zij moet betalen terwijl ze jou uit de brand helpt???


Mee eens, ik begrijp dat zowiezo niet hoor.. Het lijkt mij dat de liefde voor je paard voor geld gaat.. Maarja, ik ben misschien een rare.. Verward

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:01

Tallie1979"]
[quote="Kleintje schreef:
Jij wil toch een verzorgster? Jij hebt haar toch dringend nodig?
Is het dan fair dat zij moet betalen terwijl ze jou uit de brand helpt???


Mee eens, ik begrijp dat zowiezo niet hoor.. Het lijkt mij dat de liefde voor je paard voor geld gaat.. Maarja, ik ben misschien een rare.. Verward
[/quote]
Sja... een beetje geld vragen om te weten dat ze serieus zijn oké, maar ik heb liever dat iemand het met liefde doet, er tijd voor vrij maakt en dat je weet dat ze gaat als ze zegt dat ze gaat.
Verder heb ik liever dat ze spullen die ze kapot maakt vervangt, alles in goede staat houdt en eventueel een keer een lekkere zak muesli koopt ofzo!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:05

Inderdaad, doe ik ook altijd.. Gewoon een zak lekkers kopen.. Ik heb ook nog wel eens een mooi sjabrak voor het paard gekocht, puur omdat ik het zo waardeerde dat ik het dier mocht doen.. Ik vind dat veel leuker als wanneer ik 70 euro per maand moet betalen..

Uiteraard is het zo dat ik wel spullen die ik per ongeluk kapotmaakte vergoedde, maar ik heb een paard twee jaar gedaan en nooit wat nieuws hoeven kopen, simpelweg omdat ik zuinig ben op de spullen van anderen, zoals ik dat ook bij mijn eigen spullen ben..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 12:10

Nou ik vraag het alleen maar hoor ik zeg toch dat ik er verder geen ervaring mee heb!! Daarom vraag ik het omdat je vaker hoort dat ze er voor moeten betalen! Of het misschien gebruikelijk is!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:14

SAKKIA schreef:
Nou ik vraag het alleen maar hoor ik zeg toch dat ik er verder geen ervaring mee heb!! Daarom vraag ik het omdat je vaker hoort dat ze er voor moeten betalen! Of het misschien gebruikelijk is!

Ik gaf toch ook alleen antwoord Verward

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 12:29

ja het kwam een beetje bot over op mij maar dat kan ik verkeerd hebben opgevat

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:34

Ik heb mijn verzorgpaardje ook via het internet gevonden. Op paarden.pagina.nl staat rechtsonderin ook een kopje speciaal met sites voor het zoeken en aanbieden van bijrijders. Misschien dat je daar iets vind.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:43


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 12:45

Ik heb mijn bijrijdpaardje gevonden door aan te bellen bij zijn eigenaar. De samenwerking bevalt ons heel goed. In november rijdt ik Lucien alweer 8 jaar Lovers ! Dat dat al zo lang goed gaat, komt ook doordat ik wel ruimte heb om de dingen te doen zoals ik ze doe Lachen .
Als je een ander dat vertrouwen niet kunt geven en het moet allemaal precies zoals jij het wil, kan je er beter niet aan beginnen.
Ik zou er geen geld voor vragen. Als ze mij destijds geld hadden gevraagd had ik het niet kunnen opbrengen. Je investeert ook allebei. Jij stelt je pony ter beschikking en de bijrijder steekt er tijd in. Jij hebt een getrainde pony en de bijrijder het plezier van het rijden.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 14:58

Ik heb tot nu toe steeds iemand gevonden via een briefje op de manege en een enkele keer in de supermarkt. Ik ga altijd eerst een keer kijken bij een les en dan laat ik ze pas op mijn pony rijden (als ik al niet gelijk genezen ben)
Tja, helaas raakt het arsenaal leuk rijdende en verzorgpony willende manegemeisjes ook wel eens uitgeput...

Er rijdt nu bijna een jaar een meisje op mijn pony waar ik heel tevreden mee ben. Leuke meid, wil wat van je aannemen. Komt trouw en belt anders netjes af. Als ik het vraag neemt ze ook wel eens wat voor hem mee (snoepjes voor na het rijden, koop ik vaak wat voor en vraag haar af en toe) Tot nu toe geen kapotte spullen gehad) Ze doet voorzichtig met haarzelf, de pony en de spullen en dat vind ik het belangrijkste... Ik verdien voldoende, en een bijdrage in natura waardeer ik erg, maar een vaste bijdrage is dus niet nodig.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-02 16:03

ik kan ze het vertrouwen en alles wel een geven maar je moet wel een beetje hetzelfde over paarden denken anders heb je binnende korste keren heibel in de tent.
Maar ik zal eens kijken op internet!

anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-02 17:38

ja sorry dat ik niet in de buurt woon!!
want we voelen ongeveer hetzelfde voor paarden!!
en zou het graag willen doen!!
maare je vind heus wel nog iemand op internet!!of in de buurt!!