Laarzen oprekken...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Laarzen oprekken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 16:55

Waark an je je laarzen laten oprekken?
Wat gaat dat ongeveer kosten?
Gaan je laarzen er van achteruit, bijv. scheurjes in eht leer of zoiets dergelijks?
Hoeveel kunnen ze opgerekt worden?

Iemand ervaring hiermee?
Mijn leren laarzen van Petrie zijn namelijk te klein... (de kuit), of te wel mijn kuiten zijn te dik geworden.... Haha! (wat klinkt dat hard) Scheve mond

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 16:56

Ik heb geen ervaring met laten oprekken, wel heeft een meisje die ik ken er ritsen in laten zetten. Dat is supernetjes gebeurt, je ziet er niets van en het heeft ook geen nadelige gevolgen gehad.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-02 17:00

hmm maar krijg je daarmee wel een bredere kuit? want de maat van de laars blijft gelijk, of niet?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 17:05

Dit komt me heel bekend voor, juist dat van die kuiten Haha! Haha!

Ik heb ze bij de schoenmaker laten oprekken. Ze smeren dan een soort spulletje erop zodat het leer zacht en soepel wordt en dan gaat er een soort van brandweerslag in die ze opblazen. Dat moet dan 24 uur (geloof ik) zitten en dan heb je ze een kuitmaat groter. Bij mij was het toen al goed. Je kan ze ook 2 maten op laten rekken, maar ik zou eerst maar met 1 maatje beginnen. Succes! BTW, het kostte bij mij iets van €7.50

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 00:04

hartstikke bedankt manon, ik ga morgen gelijk eens even vragen over hoe en wat! Heb inmiddels wel gehoord dat het bij de stharo kan (of hoe je het ook schrijft...)

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 06:14

nou bij mij is het ook gebeurt maar ik kan niet echt zeggen dat het veel verschil maakte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 10:57

Ik heb het ooit bij de ruitershop laten doen,. Kostte me niets, service van de zaak. OPrekken kost 1 week per laars.
Het leer bleef mooi maar het model is wel weg als je ze laat oprekken.
Je kunt er ook ritsen in laten zetten [langs de balijn], daar worden ze ook ruimer van en dan blijft het model wel behouden.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:05

Ik heb de mijne bij de schoenmaker laten oprekken. Koste een tientje ofzo (in guldens) en na twee pogingen (tweede keer gratis) pasten ze weer! Het leer was verder niet lelijk geworden ofzo.

Sampie
Berichten: 358
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 14:11

Heb laatst toevallig gebeld met Petrie, je kan ze ongeveer 1,5 cm laten oprekken, maar veiliger is max. 1 cm. anders heb je kans op scheuren, ook de binnenkant gaat nogals een stuk. Het schijnt bij iedere zaak idd anders te kosten. Je kan aan de ruitersportzaak vragen of ze ze opsturen naar Petrie, ze hebben er een speciaal apparaat voor en het duurt idd ongeveer 1 week want ze doen stukje voor stukje. Ze gaan eerst in een speciaal bad en daarna laten ze ze drogen in een donkere kamer. Het is mede afhankelijk van de kwaliteit van het leer. Succes ermee.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 23:08

Hmm dat van die ritsen lijkt me ook wel een slim/handig idee! Ik heb vanavond bij de schoenmaker nagevraagd, maar hij kan het niet doen! Hij heeft de gereedschappen er niet voor! Dus ik moet toch naar een ruitersportzaak denk ik... Maar om nou weer naar Hyprama te gaan, daar wordt ik neit zo vrolijk van... Iemand tips waar ze goeie service hebben (naast Star-ho)?
Kennen jullie het Drunense Ruiterhuis? Is dat wat?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:15

Esmee schreef:
Kennen jullie het Drunense Ruiterhuis? Is dat wat?


Zeker, daar kom ik erg vaak !
Prima service, kunnen alleen soms wat traag zijn.
Levertijden dus met een korreltje zout nemen, 'k heb nog nooit meegemaakt dat iets klaar was binnen de afgesproken tijd.
Als je nog meer info wilt, mag je ook altijd even PB-en hoor !

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 08:58

Ik heb dus precies hetzelfde probleem Boos! door de week kan ik m'n laarzen s'avonds niet aan omdat mijn benen dan zijn opgezet, in het weekend heb ik er geen last van als ik s'ochtends ga rijden!

Ik heb ze dus laten oprekken bij de schoenmaker maar dat haalde nix uit, ze zitten nog steeds te strak, zelfs zo strak dat ik mijn hartslag in mijn kuit voel en ik niet meer normaal kan lichtrijden zonder het gevoel te hebben dat mijn benen eraf worden geknepen! Nog een keer oprekken heeft geen zin, want die krengen van een Petries zijn niet op te rekken Frusty

Misschien toch maar eens nieuwe laarzen aanschaffen voor door de weeks }> (Prima wordt niet blij van mij )

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:19

Ik heb dat ook gehad met mijn mooie nieuwe petrielaarzen. Het model bleek nml anders te zijn dan van de oude laarzen (fijn) Heb toen van de schoenmaker een spuitbusje gehad met spul wat je op en in je laars moet spuiten en ze dan aantrekken. Ze zitten nu erg lekker (wel met zakjes anders krijg ik ze niet aan)