Vraagje over antigeen-antilichaam reactie infl...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Vraagje over antigeen-antilichaam reactie infl...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 12:29

He, zou iemand mij misschien verder kunnen helpen. Ik ben namelijk bezig met mijn huiswerk, en nou kom ik een opdracht tegen die ik niet helemaal snap: De vraag is: Leg uit aan de hand van de term "antigeen-antilichaam reactie" waarom de eerste influenza vaccinatie niet voor 24 weken kan worden gegeven.

Weet iemand hierop het antwoord?

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 12:49

De vraag hebben we net behandeld. De eerste 24 weken drinkt het veulen nog bij de moeder. Daardoor krijgt het antistoffen binnen. Bij de vaccinatie wordt een dood/verzwakt virus ingespoten. Door de antistoffen die het veulen van de moeder heeft werkt hij het virus snel weg. De bedoeling van het vaccineren is juist dat het lichaam een geheugencel aan maakt zodat bij een besmetting deze snel weggewerkt wordt. Wanneer dus het veulen met behulp van de antistoffen het virus weggwerkt wordt er geen geheugencel aangemaakt. Pas na de 24 weken ( wanneer het veulen gespeend is en geen antistoffen van zijn moeder krijgt) heeft het inenten nut. Het antigeen zijn dus de antistoffen die hij krijgt van zijn moeder. Het antilichaam is het virus.

Snap je het?

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 13:00

Helemaal......... Superbedankt.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 15:34

En luie Maya die er nog niet aan begonnen is, kan al direct een antwoord kopiƫren en plakken, bedankt Simone !

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-02 18:17

Daar zijn klasgenoten / mede bokkers voor Haha!

Beaumau
Berichten: 150
Geregistreerd: 19-12-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-02 18:20

Eva was ook lui... vandaar maar eventjes hier de vraag gesteld...... Haha! Tong uitsteken Knipoog