paardenBH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

paardenBH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 22:18

Ik ben benieuwd wanneer je paard zo'n BH draagt en het steekt wat boven de deken uit en het regent of de BH dan ook waterdicht is?

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:22

zie het draadje van pinky over haar zelfgemaakte creatie!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:23

nee niet waterdicht gaat er doorheen want het is van wierenbroekjesstof (nieuw galgjewoord?)
Bij mijn buccas dekens zit hij er perfect onder maar bij de anderen steekt ie iets uit nadeel is dus ook dat het water erin trekt en je paard onder de gehele BH nat wordt Boos!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 22:30

Tja en dan met de hollandse buien en windkracht 9......... kans dus dat je paard ziek word......

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:59

een BH voor een paard?huh?
leg uit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 10:23

Een soort glad stukje stof onder de deken ter verkoming van schuurplekken.
Zie de foto´s van Pinky in ITP, zij heeft er zelf een gemaakt.

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 11:54

als het regent wordt ie wel nat ja, das het nadeel. maar hij voorkomt wel kale plekken op de schouder, van de deken.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:25

Bij mijn dekens steekt ie ook niet niet uit, alleen een beetje bij de schoft. En het idd van een gladde stof, dus echt nat blijft ie niet. Hij bevalt mij super!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:27

hij is wel in notime weer droog als ie nat is en ik hang 'm tijdens het poetsen uit dan is ie echt met 10 min weer droog.
Dus tijdens de regen is je paard nat meer vervolgens is ie zo weer droog door de warmte van je paard

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:30

Het wordt nat als je bh er te hoog uitkomt, uiteraard. Ook een fleece deken die eronderuit komt wordt nat!

Het spul waarvan de bh gemaakt wordt is verschillend.
Ze hebben 4 variaties meen ik?
Die van mij is van fleece. Dat is ook nog eens lekker warm.
Helaas wordt het dus wel nat maar ik zorg dat mijn regendeken erover valt!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:33

Bij ons in de ruitersportzaak hebben ze die van BR en das alleen de wielrenbroekjesstof.
wist ook niet dat ze van andere stoffen te koop waren.
Weet jij waar Kim?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:40

maar hoe komen ze dan aan schuur plekken daar? mijn paard heeft dat nooit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:45

Ligt aan de deken. Als de deken loopsplitten heeft schuurt en slijt het daar minder. En ook de pasvorm van de deken is heel belangrijk. Meestal komen de slijtplekken door he dragen van een deken die eigenlijk net iets te klein is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:48

Cassidy schreef:
Ligt aan de deken. Als de deken loopsplitten heeft schuurt en slijt het daar minder. En ook de pasvorm van de deken is heel belangrijk. Meestal komen de slijtplekken door he dragen van een deken die eigenlijk net iets te klein is.


Of iets te groot, of de voorkant van de deken sluit net niet helemaal perfect om de boeg. Niet ieder paard is hetzelfde gebouwd natuurlijk, de ene E-pony bijvoorbeeld is de andere niet. Koop je een deken voor je paard op basis van onderlengte, blijkt-ie na een tijdje aan de voorkant nèt niet helemaal lekker te passen. Ruilen kan dan niet meer, en dekens zijn al zo duur... Scheve mond Dan is zo'n BH een uitkomst. Als je paard 'm heel weet te houden natuurlijk, die van ons heeft er helaas twee gesloopt.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:55

phoenix4ever schreef:
maar hoe komen ze dan aan schuur plekken daar? mijn paard heeft dat nooit.


Idd meestal de pasvorm. Maar sommige paarden zijn ook heel erg gevoelig en hebben een dun huidje. Ik heb wel 10 dekens (van Harry's horse tot Rambo, en van BR tot oud merkloos ding), maar bij alle dekens krijgt m'n paard schuurplekken. Met die BH is dat totaal weg. Alleen het nadeel nu is dat ie van de onderste band van de BH schuurplekken krijgt... Boos!
Wees maar blij dat jij een paard heb die niet zo gevoelig is en een 'normale' pasvorm heeft, scheelt heel wat geld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 18:30

Het goedkope alternatief voor de paardenBH:
Neem een oude onderlap van een stalbandage en vouw die over de voorsluiting van de deken heen. De ene kant hangt dus tussen het paard en de deken, de andere kant hangt voor uit de deken. Onze paarden staan er ook mee in de wei, het werkt super.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:55

Ik heb een paard dat iets breder is dan de meeste doorsnee paarden.
de buccas dekens passen wel erg goed mits ik de borstsluitingen laat verzetten en daar heeft hij geen plekken van maar de rest helaas.
een 185 is net iets te krap en een 195 is net iets te ruim... tja

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 21:59

Ik ben vandeweek in Boekel (meen ik) geweest en daar haalde die man een 'standaard bestelboek' tevoorschijn en daar stond het in 4 verschillende stoffen in...
Wie ze levert durf ik dus echt niet te vertellen...