Zadel Klappert??!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Zadel Klappert??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:45

Ik heb een probleem met zadels, ik heb nu verschillende zadels van verschillende merken op landor gepast, maar bijna alle zadels klapperen van achter.
Eigenlijk weet niemand echt wat het probleem is, ze zeggen dat hij een beetje een shetlander ruggetje heeft{paard van 1.63} Verward
Wie weet wat het probleem kan zijn en heeft dit zelf ook?
Ik rij namelijk nu op een zadel wat voor mij gewoon klote rijd en aangezien landor en ik steeds minder zin krijgen om weer een zadel te passen, wil ik eerst wat advies hebben, voordat ik weer wat pas....
Alvast bedankt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:47

ik heb heel veel goeds gehoord over fugers uit soest.... laat hem eens komen met een reeks zadels...
ik zal als ik jou was gewoon blijven passe, want een zadel wat klappert past gewoon niet en is dus niet goed voor de rug van het paard.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 12:49

Heb je een telefoonnummer van deze man?
En wat voor merk zadels verkoopt hij?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:52

Ga gewoon naar een goede ruitersportzaak, en pas veeeeeel zadels. Als je zadel klappert, dan past ie gewoon totaal niet. Als je ermee door rijdt kun je er ernstige rugproblemen van krijgen.
Het beste zal een op maat gemaakt zadel zijn, bijvoorbeeld van Daaleman. Superzadels zijn dat!

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 12:55

#ymke# heeft volgens mij het telefoonnummer van fugers...
en zoals carola zegt daaleman op maat zijn ook super!

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 13:00

Ik lees inderdaad veel op bokt dat jullie te spreken zijn over daaleman.
Misschien is het wel beter om een zadel op maat te maken, maar ik ken nou verschillende mensen die dat gedaan hebben en betalen daar veel geld voor en hebben gewoon een klote zadel wat dus niet goed past!
Dus ik vraag mij dan af hoe ze dat dan op maat maken Verward
Heb daar momenteel sterk mijn twijfels bij, maar misschien hebben hun de verkeerde getroffen, het blijft toch moelijk.
Landor zijn rug is nu helemaal in orde, dus ik wil gewoon echt een zadel wat goed past op hem, want anders heb je straks weer rugklachten en kan je weer van voor af aan beginnen!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 13:08

Heb je de pasbus van Vroegop al laten komen met een scala aan zadels?? Je vertelt wat er aan de hand is en ze komen passen(ook tweedehands geloof ik)!!! Zo hoef je in ieder geval niet zelf met zadels te sjouwen.

Veel succes

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 15:55

ik kan me zo voorstellen dat je paard een vrij brede ribbenkast heeft, dat heeft 1 van onze arabjes ook (misschien vanwege dat dikke de term "shetlanderruggetje"???).
Ik moet zeggen dat wij ook nog niet een oplossing hebben gevonden, maar belangrij kis wel dat je er een echt goede zadelmaker na laat kijken en niet de eerste de beste, want voor je het weet heb je de ergste problemen....

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 16:18

Ik zal eens een foto van hem plaatsen kun je zien hoe hij eruit ziet en wat voor rug hij heeft{als je dat al goed kan zien op de foto}
Doe ik vanavond wel even