Dekenmodel scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Dekenmodel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 20:16

Vorig jaar heb ik met het oog op shows hon helemaal geschoren.
Door al het gekloot met 2 onderdekens enzo zat ik te denken om haar, aangezien die 2 meiden er toch mee rijden, en ze het nu al een beetje warm krijgt tijdens het rijden Haha! een dekenmodel te scheren.
Ok, ik vind het niet mooi, maar dat is niet belangrijk, het moet funtioneel zijn.
Is dit wijs met oog op de dracht (ze heeft geen sedalin ofzo nodig, wordt zonder poespas geschoren).
Hoe ga je in zo;n geval te werk met dekens? Heeft ze dan genoeg aan haar 200 grams winterdeken?

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 20:57

Ik scheer al mijn shetties in dekenmodel. Ik scheer de hals, gedeelte van de schouders en de hele buik. Ik doe er geen deken op. Het belangrijkste gedeelte dat warm moet blijven, is de rug en die laat ik zitten.
Ik heb bij mijn shetties nooit gemerkt dat ze het koud hebben met dit model van scheren. Ze lopen in een loopstal met uitloop. En meestal staan ze buiten, ook met vorst.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:53

Had ik vorig jaar met Den ook gedaan. Hij heeft gewoon onder 1 200 grams deken gestaan. En als het vroor kreeg hij er buiten 2 op(en binnen 1).
Ik weet nog niet wat ik met Den ga doen dit jaar. Ik denk weer een dekenmodelletje en tegen de keuring helemaal.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Dekenmodel scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:58

stef schreef:
Vorig jaar heb ik met het oog op shows hon helemaal geschoren.
Door al het gekloot met 2 onderdekens enzo zat ik te denken om haar, aangezien die 2 meiden er toch mee rijden, en ze het nu al een beetje warm krijgt tijdens het rijden Haha! een dekenmodel te scheren.
Ok, ik vind het niet mooi, maar dat is niet belangrijk, het moet funtioneel zijn.
Is dit wijs met oog op de dracht (ze heeft geen sedalin ofzo nodig, wordt zonder poespas geschoren).
Hoe ga je in zo;n geval te werk met dekens? Heeft ze dan genoeg aan haar 200 grams winterdeken?


ik heb mijn paardje ook altijd in dat model geschoren, idd niet mooi maar funtioneel. en die van mij kreeg gewoon 1 gevoerde deken op, in het najaar een lichtere winterdeken, als het erg koud was een rambo turnout, en tegen het voorjaar als het weer wat warmer word liet ik haar dan altijd zonder buiten, ze krijgen doordat je niet alles wegscheerd niet zo snel koud.
denk er wel aan dat je het model eerst met een krijtje op haar tekent anders krijg je hoogte verschil als je aan het scheren bent. Haha! }> en dan blijf je scheren om het recht te maken.

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 07:40

Ik had ook dat model. gewoon 1 New Zeelander erop en als eht echt goed vroor er een Rhino, 200 gram onder. new zeelander sluit niet zo mooi aan als andere dekens. beetje tentmodel.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 18:57

tja, new zealand dekens zijn er dus niet.
Ik heb vliegendeken, wollen zweetdeken en 200 grams winterdeken.
Daar zal ik het mee moeten doen