Probleem:graag reacties!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 19:01

Odessa, mijn paard van 6 jaar, heeft een blijn in haar achterhoef. De dierenarts was gekomen en had ons een middel gegeven om met een spuitje in haar mond te doen. De eerste keer was moeilijk maar na een tijdje proberen kreeg ik het er toch in.Maar de volgende dag werd ze al wild toen ik haar hoofd vastpakte.Ik heb dan heel rustig geprobeerd om haar te kalmeren en dan heel voorzichtig de spuit in haar mond te doen, maar als ze de spuit nog maar zag, werd ze al bang. Bij ontwormen doet ze helemaal niet moeilijk dus ik vermoed dat het de smaak van het geneesmiddel is.
Wie heeft dit ook al meegemaakt of wie heeft tips of raad????? Verward

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:03

Misschien kun je het beste vragen aan de dierenarts of je er bijv. appelsap doorheen mag mixen, als je het dan op haar lippen smeert zal ze het wel lekker vinden en het meteen drinken en dan wil ze het medicijn alleen maar!

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:11

Zou het niet tussen een broodje kunnen doen? gewoon een broodje smeren zoals je voor jezelf doet alleen dan met die troep er tussen! Dan denk ze dat het een broodje is, maar er zit ook nog iets tussen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-01 19:29

Yup, dat werkt erg goed ik haal altijd harde puntjes met een appelklokhuisboor een mooi gat in...en voila, hetzelfde kun je doen met een appel natuurlijk of met een handje muesli....of met appelmoes....

starfish
Berichten: 176
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Lubbeek, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-01 21:53

't valt te proberen, maar zou ze het niet ruiken of gewoon uitspuwen als ze het proeft?
Maar ik zal het toch alleszinds proberen...!
bedankt! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 00:29

Mixen met vla of appelmoes gaat ook heel goed. Vraag aan de veearts zo'n grote spuit (zonder naald natuurlijk) of gebruik een oude wormspuit. Medicijn met vla mengen, opzuigen in de spuit en spuiten maar. Vraag eventueel iemand om het hoofd vast te houden, maar dat spul moet erin! Als je bang bent dat ze het uitspuugt kun je het hoofd een beetje horizontaal houden totdat je zeker weet dat ze het heeft doorgeslikt. Dit is bij de meeste paarden lastig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:35

Appelmoes is meestal DE oplossing. Of anders door een handje muesli en evt. nog wat stroop of honing erdoor, dan eten ze het nog licht.

Sonja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 16:58

Het hangt ook een beetje van het paardje en van de smaak van het medicijn af. Bij Rocky, die onlangs een wit poedertje moest nemen, hebben we het op een boterham met confituur gesmeerd. Dat is niet echt gezond, maar het werkte wel geod, de derde dag kwam hij al aandringen om zijn broodje. De andere pony's waren natuurlijk jaloers!!