paard word constant gebeten en getrapt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

paard word constant gebeten en getrapt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 21:22

Nou Ewald is dus tot nu toe het pispaaltje van de groep, Laica bijt erop los, Doah ook en die trapt ook gericht (MET ijzers!!) en Akrasia kan er ook wat van..
Hij zit onder de plekken, vind het behoorlijk sneu, want dat is voor hem ook niet leuk hij word bij zn eten weg gejaagt...
Hij gaat nu weer een tijdje bij een hengstenveulen in de paddock staan omdat hij bijgevoerd moet worden aangezien hij hier dus nauwlijks de kans krijgt om goed te kunnen eten...
Aan de ene kant valt hij er dan weer buiten terwijl de anderen een nog beter band (?) met elkaar gaan opbouwen en Ewald er strax weer als "nieuweling" tussen zal vallen...
Maargoed hij word nog niet veel dikker, je ziet nog steeds zn ribben..

Wat is nou een oplossing om te zorgen dat hij niet in elkaar getrapt word..
Eerst wil ik hem op "maat" hebben (krijgt ook al extra biks en nu dus weer de gelegenheid om de hele dag door te kunnen eten) ook ga ik denk ik maar pavo slobber voor hem kopen...

Heeft iemand nog meer tips om hem eventueel dikker te krijgen maar vooral om te zorgen dat hij niet het pispaaltje blijft! Vind het ontzettend sneu! elke dag ontdek ik weer een plek dr bij en hij bijt maar niet van zich af, hij laat het bij wijze van spreken gewoon over zich heen komen..

Heb ook het gevoel dat hij er down van word, want toen hij met Wanda samen in de paddock stond om bijgevoerd te kunnen worden was hij veel vrolijker niet zo vaak de oren in de nek en nu wel..

Iemand tips??

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:32

Je zou 1 van de paarden met hem apart kunnen zetten, misschien om de beurt met allemaal. Deze wordt dan bevriend met hem en dan zal hij, als hij weer in een groepje komt, een maatje hebben. De rangorde is dan al bepaald en ze laten hem waarschijnlijk met rust. Met voeren wel apart zetten anders krijgt hij weer niets.
Ik heb ook zo'n paard, altijd de onderste in rang en veels te vriendelijk voor anderen. Ik heb het geluk dat onze pony nauwelijks wat tegen haar doet, die weet gewoon dat ze de baas is.
Om hem wat sneller dikker te krijgen, kun je maismeel bijvoeren. Helpt bij ons super.
En volgens mij kan een paard echt depri worden als iedereen rot tegen hem doet. Dat worden ze ook als ze alleen staan, gewoon eenzaamheid.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:35

Aan de namen te lezen staat hij met 2 merries en een ruin, klopt dat?

Tja, die ruin heeft zijn eigen harempje en die zal hij beschermen ook, de merriesz helpen dan wel een handje mee!
Je kan de merrie die het liefste voor hem is een tijdje met hem apart zetten, zodat hij daar maatjes mee kan worden, hopelijk is het dan opgelost.
hoewel ruinen en merries door elkaar vaak toch in knokken uitloopt!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 21:41

nee hij staat zelfs met 4 merries, als enigste ruin, en hij heeft een tijdje dus met een merrie gestaan waar hij het goed mee kon vinden maar toen ze allebei weer in de groep gingen werd hij bij zn vriendinnetje weg getrapt omdat dat toevallig ok het vriendinnetje van die Doah (merrie) is en die is echt super dominant...
En hij heeft ook al een tijdje samen met laica gestaan maar ja die is erg op zichzelf en bijt echt super gemeen (houd het vel vast)

Bzoem

Berichten: 1681
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 21:48

Misschien dat je ze aan elkaar kunt laten wennen als je tegelijk ze gaat verzorgen?
Ik bedoel met poetsen ofzo...
Of samen rijden, dan krijgen ze niet de kans elkaar verrot te schoppen of kapot te bijten, maar kunnen ze wel met elkaar bevriend worden....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:00

Zijn dat de enige paardjes met wie hij in de wei kan? En dat nieuwe stukje wei dan, kan hij daar niet bij in?

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:04

Tja ik denk dat je overal wel een pispaaltje heb. Bij sher in de wei is er ook een, maar het ziet er niet naar uit dat ze er onder lijdt ofzo (ze is ook niet anders gewend)
Als je paard er echt onder lijdt zou ik idd kijken of ie niet bij andere paarden op het land kan of desnoods alleen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:39

ach wat zielig joh! Roos waarom voedt je dat beest van jouw dan niet op alleen maar bijten tjonge jonge jonge Tong uitsteken Nou maar meestal is dat toch maar iets voor effe te wennen effe kijken wie de baas is en dan komt het wel goed toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 08:29

Ik zou niet afwachten. Zoek een merrie waarbij het wel goed gaat en zet ze samen, apart van de anderen. Krijgt hij meer rust en zal hij beter eten. Ze staan nu met zijn 5-en, dus dat zal dan 2 om 3 moeten zijn en dat gaat kennelijk niet.

Heb je geen andere plaats om ze samen te zetten, gewoon vragen of er een lijntje tussen mag.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:17

Zoals je ook bij mensen hebt (op scholen) is er eentje het pispaaltje, zo kan dat ook bij dieren zijn. Je hebt hem uit de koppel gehaald en dat is waarschijnlijk ook het beste dat je kunt doen. Misschien is er de mogelijkheid om de wei in tweeën te splitsen en jouw ruin apart te weien met eventueel 1 merrie uit de koppel.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 09:50

Misschien moet je de rangorde verstoren door hem met de leidende merrie apart te zetten? Of het goed is....?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 19:11

Hij staat nu met een hengstenveulen dag en nacht in de paddock, dat gaat heel goed en het grappige is, als het veulen bij hem iets doet wat hij neit wil bijt hij WÉL van zich af Verward
en tja.. ik wil niet dat hij ongelukkig word want vanmiddag was hij amelijk alweer vrolijker, ik kon het merken aan hem en zn doen..
en misschien dat hij wel samen met die schimmel merrie of met laica in de paddock of springwei mag staan.. want als ewald saampjes met laica staat zijn ze lief voor elkaar Lachen
we zien het even aan, bedankt voor de tips