Middel om hengstenkuren te onderdrukken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Middel om hengstenkuren te onderdrukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 14:25

Ed is lang hengst geweest, en heeft gedekt. Hij heeft flink nog wat hengstenkuren in zich... bijten, stijgeren, knettergek worden als ie een merrie ziet, enz... Tuurlijk straffen wij hem voor het bijtgedrag enz, maar helemaal 100% ruin zal ie wel nooit worden... Scheve mond

Is er iets wat hem 'rustiger' kan maken? M'n zusje van 13 gaat ook met hem om, en dat willen we graag zo houden. Ik heb het niet zo op hormonen en al die troep, maar iets homeopatisch misschien? En graag iets dat ook echt werkt, het paard niet slomer/down maakt en iets dat niet alleen voor mensen hebben die geen idee meer hebben wat ze met hun geld moeten doen?

Graag jullie ervaringen...

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 14:40

Tsja een middel heb ik niet, maar zeer consequent blijven. Echt streng zijn. Ik heb ook een hengst en hij is goed te hanteren, maar geef ik hem 1 X zijn zin dan wordt ie lastig. Succes!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:00

Bij ons op stal stond ook een merrie met soortgelijke kuren..
Daar werd een kruidenmengsel aangegeven wat door het voer gedaan werd. Ik zal als ik vanavond op stal ben wel even kijken hoe het heet... en gelijk aan eigenares vragen of het werkte...

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 16:38

Tja, Merilyn... Ik ben nu al bijna 2 jaar echt streng en consequent (zolang als ik hem heb). Ik dacht ook dat het dan wel over zou gaan, maar nee hoor... Hij is ook geen hengst meer, maar een ruin, maar hij heeft wel gedekt. Tis ook echt niet altijd zo, maar af en toe... GRRR! Ik heb zelf ook met veel meer paarden gewerkt, ook met een aantal hengsten. Maar die waren ook niet zo.
Vooral omdat m'n zusje van dertien nu meer met hem gaat werken, en ik verhuis naar Belgie, wil ik hem rustiger hebben. Een meisje van 13 met zo'n sterk, opvliegend dier vind ik niet echt veilig... Ikzelf kan er wel mee overweg.
Hij wordt overigens vrijwel iedere dag bereden, en staat elke dag op het land. Hij staat ook niet te hoog in het voer.

Ikeje, heel graag!