de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

star7

de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 12:23

hallo

ik heb een paard gekocht van een dressuur handelstal ze hebben een eigen hengst en daaar is mijn paard die ik bij hun gekocht heb,maar ze hadden nog geen papier erbij aangevraagd zat alleen een paspoort bij.
nu heb ik hem gekocht en dna laten doen en zn chip na laten kijken nou klopt de chip niet met zn paspoort!!
de uitslag van de dna krijg ik eind mei pas binnen,maar nu is mijn vraag kan ik hier iets aan doen !!

Anoniem

Re: de chip is anders dan het paspoort van mn paard!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:35

of je hebt een verkeerd paspoort gekregen (paspoort van een ander paard)

Of je hebt het verkeerde paard gekregen..

als ik jou was, zou ik eens bij die dressuurstal navragen hoe het zit..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:49

juist. want dit is niet helemaal correct denk ik. Knipoog
wat zegt die dressuurstal er zelf van dan?
toen je ze hiermee contronteerde?

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:03

tja ik zou ook maar eens gaan vragen hoe dat zit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:13

Ik zou direct die dressuurstal bellen. Want er klopt iets niet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:17

ik weet wel zeker dat het niet klopt!! Bloos! elk paard heeft een paspoort,met daarin het juiste chipnummer... dus of je hebt het verkeerde paspoort,of het paard is niet het paard wat bij het paspoort hoort!! bellen!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:25

ja of het verkeerde paard, verkeerde paspoort, of misschien is hij dubbel gechipt... iig zeker bellen

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:36

Inderdaad bellen Knipoog
Laat je even weten hoe het afloopt?
Ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Succes iig Knipoog

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:45

hallo
bedankt voor jullie reacties
ik heb de dressuurstal gebeld maar ze snappen het ook niet en ze geven hun voor de rest niet thuis.
ik heb dit paard gekocht als hengst op de voorwaarde dat ik hem als ruin binnen zou krijgen,maar hij moet nu opnieuw geopereerd worden omdat het is ontstoken omdat het schijnbaar niet netjes en schoon is gedaan.
dus ik belde hun daar eigenlijk over op en dacht ik wacht nog effe met het paspoort omdat ik eind van de maand de uitslag krijg van zn dna,maar ze reageerde zo achterlijk dat ik het gelijk ook verteld heb dat het niet het paard is van het paspoort wat erbij zit ik kreeg te horen ja kan ik ook niks aan doen en de tel werd erop gegooit ik ben nu zo kwaad ik wou het nog op een normale maniet oplossen ,maar als ze zo gaan doen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:50

Verward ... .... ...
Paard gelijk retour doen.... niets geen DA erbij niets geen vervolg OP, maar retour afzender....

maar ehm, heb je hem zelf laten ruinen of heeft die stal dat laten doen?
Als je hetelf hebt laten doen dan is de nazorg en dus hygiene je eigen verantwoording...

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:04

hallo
ja namen ze hem maar zo makkelijk terug ,maar ze geven zich echt niet thuis!
en ja hun hebben hem laten castreren dat was mijn voorwaarde ,omdat ik niet met de ellende wou zitten en nu heb ik dubbel zo veel ellende.
kon ik hem morgen maar terug brengen hoe langer ik hem heb hoe meer ik om hem gaat geven en wil dat die mensen er niet zo makkelijk vanaf komen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:10

hoeveel tijd zit er tussen het ruinen en dat hij bij jouw is gekomen????

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:13

Aangeven die zooi!!!! Je hebt bewijs dat t niet t paard is, dus ze kunnen de haak er wel opgooien, maar dat neemt niet weg dat zij dat paard gewoon terug moeten nemen! Je hebt geloof ik 6 weken de tijd om een koop ongedaan te maken als er iets niet klopt. Dus zou er wel snel iets mee doen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:15

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 19:23

Alane schreef:

je hebt meteen ook even laten zien dat het een dubbelpost is Knipoog

tsja ik zou dat beestje meteen retour afzender doen... hoe lang heb je `m nu al?...
Inladen en terug naar zijn vorige eigenaar brengen vraag me af wat ze doen als je voor de deur staat met dat paard ...

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:51

hallo

ja dat is juist het probleem ik heb het paard nu iets langer als 2 maanden.
dat zn paspoort anders is als zn chipnr heb ik pas gehoord omdat het zo lang duurde voordat het kwpn kwam om dna af te nemen en zn chip te controleren .dus ik weet niet of ik dan nog recht heb om hem terug te brengen als ik zn chip niet had nalaten kijken had ik het ook nooit geweten!

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 19:55

ik kreeg hem een week nadat hij gecastreerd was en alles moest goed gaan zeiden ze het was nog dik ,maar hun moesten op vakantie ,dus brachten ze hem met zeggen dat alles goed zou komen,maar nu na meer dan 2 maanden moet hij toch geopereerd worden waarschijnlijk hadden ze het gewoon door een simpele casereur laten doen denkt mijn veearts,maar mijn probleem is het is al langer dan 2maanden geleden!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 20:10

wat een larie.... met alle respect.
Als het dier geruind is dan moet dat in het paspoort worden vermeld... en als dat gebeurd moet het chipnummer worden gecontroleerd.
En waarom het DNA laten controleren van een ruin????

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 00:15

hallo
wat is hier larie aan?
waarom dna om te weten wat ik eigenlijk voor paard heb sorry hoor maar zou jij dat niet willen weten als het paspoort niet klopt met het chipnr en ik wil het papier erbij dus dan word er dna gedaan en hoe dat met een castratie zit met het paspoort weet ik niet ,maar er is niks in vermeld dat weet ik wel .heb geen verstand van castreren daarom heb ik het hun ook laten doen dat ik niet met gedonder zou zitten!en die man van het kwpn heb het er ook helemaal niet over gehad over dat hij geruind was en het paspoort en hij zal het wel weten,maar bedankt voor het begrip he.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 00:20

Handelaar is wettelijk verplicht om tot 6 maanden terug te nemen, dat heb ik wel geleerd na al mijn ellende met me vorige knol!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 07:01

star7 schreef:
hallo
wat is hier larie aan?
waarom dna om te weten wat ik eigenlijk voor paard heb sorry hoor maar zou jij dat niet willen weten als het paspoort niet klopt met het chipnr en ik wil het papier erbij dus dan word er dna gedaan en hoe dat met een castratie zit met het paspoort weet ik niet ,maar er is niks in vermeld dat weet ik wel .heb geen verstand van castreren daarom heb ik het hun ook laten doen dat ik niet met gedonder zou zitten!en die man van het kwpn heb het er ook helemaal niet over gehad over dat hij geruind was en het paspoort en hij zal het wel weten,maar bedankt voor het begrip he.

Dat de wond nu naar 2 maanden nog niet 100 % is is niet aan de verkopers te wijten maar aan jezelf en heeft niets te maken met diegeen die het paard geruind.

Heb je het paard niet laten keuren??

Daarnaast hoor jij de wet te kennen en zo ook de regelings vwb I&R-regeling (castratie is wijziging in de identiteit van het paard en dient vermeld te worden in het paspoort) én kun je dmv de chip in het paard de identiteit wel achterhalen....

DNA ter controle afstamming heft alleen zin als je weet of een vermoeden hebt wie de beide ouders zijn.... en dan moet het DNA van de beide ouders ook nog eens bekend zijn.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:19

Bel de jurofoon!(0900-1411)Hier zitten een hele bult mensen die je gratis juridisch advies kunnen geven. Leg je situatie goed uit en zij kunnen je exact vertellen waar je precies recht op hebt en wat je in dit geval het beste kunt doen. Vooral omdat het hier een handelaar betreft heb jij echt een heleboel rechten! Knipoog

Doen hoor! Het kost je niets en je weet gelijk waar je aan toe bent!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:15

Alane schreef:
Dat de wond nu naar 2 maanden nog niet 100 % is is niet aan de verkopers te wijten maar aan jezelf en heeft niets te maken met diegeen die het paard geruind.

Heb je het paard niet laten keuren??

Daarnaast hoor jij de wet te kennen en zo ook de regelings vwb I&R-regeling (castratie is wijziging in de identiteit van het paard en dient vermeld te worden in het paspoort) én kun je dmv de chip in het paard de identiteit wel achterhalen....

DNA ter controle afstamming heft alleen zin als je weet of een vermoeden hebt wie de beide ouders zijn.... en dan moet het DNA van de beide ouders ook nog eens bekend zijn.

Ik ben van mening dat de verkoper verantwoordelijk is voor de castratie met de eventuele bijkomende complicaties. Koper heeft immers het paard als ruin gekocht en niet als hengst. De hele castratie en het omzetten van hengst naar ruin in de papieren had dus keurig door de verkoper geregeld moeten worden.

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 09:27

hallo

de ontsteking zit in de wond daar waar je erbij komt met de operatie,dat zeg de veearts ook deze ontsteking is niet aan mij te wijten alane!

en de handelstal heb de castratie gedaan ,dus hadden hun ook het papiet moeten doen ,dan schijnt het toch gewoon een leek mn paard gecastreerd te hebben en is het niet volgens de normale regels gebeurt. ik heb er geen verstand van van castreren en hoe het dan met het paspoort zit,maar als ze dat hadden moeten veranderen bij de castratie is het wel zeker dat ze het door een leek hebben laten doen .

star7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 09:30

o alana als je goed leest dan kan je zien hoezo ik dna heb af laten nemen!en je kan wel zeggen als een paard gecastreerd word moet er met het paspoort dit en chip dat .
dat zal dan wel,maar soms gebeuren er dingen wat niet hoort en niet volgens de regels gaat.