staart opscheren, hoe en wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

staart opscheren, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 17:50

Sevin heeft altijd een hele woeste staart en ik vind het invlechten van z'n staart eigenlijk niet zo leuk staan. Hoe moet je precies een staart opscheren, vanaf waar moet je ongeveer beginnen en hoe vaak moet je het bijpunten Haha! ? Ik wil niet zomaar in die staart gaan knippen, dus ik wil eerst een weten hoe het allemaal zit, dus tips, voor- en nadelen a.u.b? Tong uitsteken

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 23:31

Als je dat wilt doen, moet je echt eens een keer iemand dat bij jouw paard laten doen zodat je de kunst kan afkijken, of bij iemand gaan kijken die zijn paard zo doet. Dat is bijna niet hier uit te leggen, tenzij iemand een hele serie foto's heeft, want je moet het echt ff zien.
Ik haal trouwens helemaal niks van Fabs staart af, alleen de onderkant mooi recht........staart invlechten doe ik ook nooit........maar ik krijg dan ook geen punt meer voor verzorging Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 10:04

Ik doe het ook niet. Dat haar zit daar met een reden, helemaal bij een merrie.
Maar goed, ik zal ook nooit punten voor verzorging halen aangezien ik de wimpers, snorharen, oren en kootholtes ook met rust laat Lachen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 10:41

Als je voor de eerste keer de staart opscheert, dan kan je het beste van boven naar beneden scheren, dus met de haren mee. Zo haal je er niet ineens te veel af. Zit het dan gelijk en op zo'n lengte als je zelf wilt, dan til je de staart op en begint vanaf het eindpunt (waar je dus zelf geschoren hebt) omhoog te gaan, alleen langs de zijkant! Maar het is de eerste keer best moeilijk. Als je het met foto's wilt zien (en beter uitgelegt Knipoog ) Dan kun je ook het boekje: presenteren kun je leren
kopen, daar staat het erg duidelijk in!
succes ermee!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-02 17:47

Ik hoor het al, Haha! ik ga dat boekje maar kopen Tong uitsteken .

Ik wilde gewoon eens weten hoe dat nou werkt, ik was al niet van plan om het gelijk te gaan doen.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 22:31

Gewoon iemand er bij vragen die er ervaring in heeft,

Ik heb ook een tondeuse en ik scheer altijd wel de kootholtes maar de staar die doe ik met de schaar, ik kan met die tondeuse nauwlijks de juiste 'bochten' halen om t netjes te doen.
Maar dat ligt waarschijlijk aan mezelf.