Welke bakbodem raden jullie me aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Welke bakbodem raden jullie me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 18:08

Hoi,

We gaan binnenkort verhuizen Haha! en aangezien er een bak bij zit, wil ik deze natuurlijk gaan gebruiken, maar nou is het een beetje een probleem, de ondergrond v.d de bak is kleigrond Verdrietig , de vorige bewoners hebben er witzand en stalinhoud overheen gegooid, niet de ideale bodem, maar volgens hun kun je er weing anders overheen gooien omdat je anders giga plassen krijgt i.v.m de klei die eronder zit
wat zou dan een optie zijn om de kwaliteit v.d bodem te verbeteren???
-houtsnippers???, rivierenzand???

alvast bedankt
gr. cissie

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:19

WIj heben door het zand heen houtsnippers en dat werkt echt fantastisch(vraag maar aan pmarena Haha!) Er zijn natuurlijk wel verschillende kwaliteiten enzo soorten snippers,dus let daar wel op Lachen

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 18:22

Kleigrond is heel moeilijk. Als je het echt goed wilt doen, dan vrees ik dat je de bak een flink stuk moet uitgraven, en dat je een drainage systeem erin moet leggen. Met simpel zand of houtsnippers of wat anders erop te storten, red je het helaas niet en krijg je echt plassen.
Moeilijk werk, en dat kun je bijna niet zelf doen maar moet je laten doen. Ik vrees dat het dan wel duur wordt, maar dan heb je wel een top bakje!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:07

Wil je het allemaal zelf gaan doen? In ieder geval moet hij uitgegraven worden, anders krijg je alleen maar plassen, zoals je zelf al zegt. Dan een drainage systeem in geulen met kiezels. Daar overheen weer een laag lava (of zoiets) is geloof ik een bepaald soort steen en dan een laag schoon zand. Anders moet je een keer een offerte aanvragen bij een bedrijf wat rijbakken aanlegt. Dan zie je gelijk wat je allemaal nodig hebt. Ennuh als je het kan betalen dan moet je het door zo'n bedrijf laten doen. Want het is onwijs zwaar en de kans is er dat je net iets verkeerd doet en dat je binnen een jaar een rotbak hebt. Laat je dus heel goed informeren door mensen die daar heel veel verstand van hebben.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 21:10

Netjes draineren , worteldoek , zand en de houtsnippers die ze bij Denz hebben , ge-wel-dig werkelijk waar Knipoog

gillian

Berichten: 4418
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:30

dat wordt afgraven Haha!
een eb en vloed systeem is super maar kost wel errug veel geld.
je kunt daarentegen wel altijd rijden!!
succes ermee!!
gillian

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 22:47

Afgraven of de bak met echt een flinke laag zand! (als het ware verhogen dus) Grof en fijn zand, anders wordt íe te zwaar.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 11:23

Afgraven en draineren zowiezo, maar op de stal waar ik hiervoor gestaan heb hadden ze tapijtsnippers als bodem! Geweldig, lag er altijd mooi strak bij (wel schoonhouden dus poepruimen) en reed super!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-02 20:36

pmarena schreef:
Netjes draineren , worteldoek , zand en de houtsnippers die ze bij Denz hebben , ge-wel-dig werkelijk waar Knipoog


Inderdaad het werkt goed om het zo te doen. Neem dan draineerzand en dennenhoutsnippers. En draineren hebben wij om de meter gedaan en hij is eigenlijk altijd droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 00:13

Oei dat wordt een werkje cissie Knipoog haha
offtopic : Maar je wou toch maybe bij die 'ene' man rijden met "witte" bak? Dan hoef je ook niet alle moeite voor te doen... en het bespaart je een hoop geld! Haha!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 11:55

afgraven, draineren en tapijtsnippers erin. Wij hadden eersteen hele slechte bak, sinds kort liggen die tapijtsnippers erin en het werkt echt super!!!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 23:11

IlsjePilsje schreef:
Wil je het allemaal zelf gaan doen? In ieder geval moet hij uitgegraven worden, anders krijg je alleen maar plassen, zoals je zelf al zegt. Dan een drainage systeem in geulen met kiezels. Daar overheen weer een laag lava (of zoiets) is geloof ik een bepaald soort steen en dan een laag schoon zand. Anders moet je een keer een offerte aanvragen bij een bedrijf wat rijbakken aanlegt. Dan zie je gelijk wat je allemaal nodig hebt. Ennuh als je het kan betalen dan moet je het door zo'n bedrijf laten doen. Want het is onwijs zwaar en de kans is er dat je net iets verkeerd doet en dat je binnen een jaar een rotbak hebt. Laat je dus heel goed informeren door mensen die daar heel veel verstand van hebben.


ja helaas zullen we verlopig wel een k u t bak houden, ik vind tapijtsnippers helemaal niks geef mij maar liever zand

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 14:49

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!!
dat het een hoop geld gaat kosten daar was ik al bang voor, ik ga
bij verschillende bedrijven info. over de precieze prijzen en mogelijkheden, want draineren lijkt de enige optie, dat is iets wat je denk ik niet zelf kunt doen.

gr. cissie