voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 09:54

Wie weet van welk merk voer je paard wel dikker word en minder ingevallen, maar niet teveel energie van krijgt?
Mijn drukke arabiertje is namelijk iets aan de dunne kant, en ik ben niet tevreden over mijn voer.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 11:24

Ik ben al druk aan het expirementeren, en ook helpt mijn fouragehandelaar me erg goed.
Maar ik heb een moeilijk paardje, dat gewoon niet van eten houdt! Daarom moet ik heel bewust experimenteren, anders dan stopt ze gewoon helemaal met eten. (tja, beetje raar paard...)
Hooi krijgt ze erg veel, maar daar krijgt ze een echte grasbuik van. Maar het probleem is dat ze zo ingevallen is bij de flanken, dat wil niet weg met hooi of zemelen.
Maar dat pavo2 lijkt me wel wat, wat is dat precies? Iemand nog meer ervaringen???

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 13:25

Tja, dan is snoop wel heel erg, want die lust dus geen zemelen...


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-01 18:08

Tja, met Snoop hebben we al jaren last van eetproblemen. Alles is al onderzocht, maar het is gewoon psychisch (hoe je het ook schrijft...).
Nu heeft ze een dieet van kuilgras, hooi, lucerne, hippostar prairymix, havens draversbrok, aanmaakslobber en nog een soort musli.
Heel wat dus. Maar vooral de voersoorten waar ze dikker van moet worden, vind ze niet lekker en dan vertikt ze het om te eten. Als ze dat doet dan gaat ze pas na een paar weken weer eten, dus we moeten heel voorzichtig zijn met experimenteren van voersoorten. Dat is best wel eng dus...

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 07:50

Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik maar eens met mais ga experimenteren. Ik hoop dat ze dat lust, maar het 'klinkt' wel lekker.
Ze staat wel op het land, maar dat is heel erg schraal. Als ik haar meer hooi, kuilvoer of gras ga geven, dan krijgt ze alleen een enorme grasbuik, maar blijven de flanken erg ingevallen.
Wat was dat 'homeopathische' voer dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 12:49

Ik gebruik al hartog lucerne, echt fijn spul. maar hoe zit het met die calcium/phosfor verhouding dan?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, idion en 34 bezoekers