Animo voor ruststal op zorgboerderij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:40

Het is maar net hoe je zelf tegenover cliƫnten staat op zo'n zorgboederij.
Ik vind haflingers en fjorden hele rustige meegaande rassen voor zulke mensen, ze staan niet snel te kijken (mits je goed met ze oefent) als er opeens iemand keihard begint te schreeuwen of totaal onverwacht uit de bocht kan komen. Ik snap dat mensen op een zorgboerderij geen debielen zijn maar je komt daar niet voor niks en paarden zijn en blijven dieren die ook opeens kunnen wegschieten en je hebt er soms rotzakken bij die een mep naar achteren geven. Dus ik denk dat echt cliƫnten in de buurt van particuliere paarden dat je daar hele duidelijke afspraken over moet maken.

De prijs die je kan vragen voor een stalling hangt af welke kosten de boer maakt en wat hij te bieden heeft. Haalt hij zelf het hooi van het land dan heeft hij geen kosten aan inkoop.
Is er een bak aanwezig? Veel weidegang ed? Mest afvoeren, inkoop stro/zaagsel etc.
Vaak word er 1x in de zoveel tijd een DA gebeld die een hele lading paarden ent, en anders vind ik dat je zelf een DA moet bellen met de kosten voor jezelf ;)

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!



Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:59

jilleroo schreef:
Er is geen bak oid op het terrein en ook geen andere paardgerichte faciliteiten.

Dan zou ik toch voor een rusthuis gaan, daar worden zoveel paarden gebracht. Paarden die oud zijn of gewoon niet meer geschikt zijn voor de sport en eigenlijk niet meer gereden kunnen worden zouden daar hun plekje moeten vinden.
Paarden geven niet om het mooie, ze kijken niet naar wat voor stallen er zijn of welke luxe er aanwezig is. Goed eten, rust en regelmaat zijn het belangrijkste. Verzorging en aandacht niet te vergeten ook, en ik denk dat mensen van een zorgboerderij daar perfect voor zijn. Oude paarden verzorgen en zich bezig houden met het voeren ed ervan. Ik denk dat je op die manier je ook het meest kan "bemoeien" met de verzorging van deze dieren. En niet te vergeten zijn er ook vast een hele boel oudjes waar je nog wel eens een rondje mee kan rijden bv. buiten nou dat is dan toch hartstikke leuk.
Ga je naar een pension stal dan hebben toch heel veel mensen er weer een mening over en niet iedereen wilt dat er bemoeid word met hun paard.

Ik denk dat er wel animo is voor dit soort dingen. :)

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 129 bezoekers