hoeveel kost een redelijk paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

hoeveel kost een redelijk paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 22:05

ja wij zijn op zoek naar een paard. Haha! Haha!
maar voor we echt dingen gaan regelen moeten we ongeveer het totale bedrag weten.
nou mijn vraag is <<<hoeveel geef je nou aan een paard uit?>>>
het paard moet moet wel een paard, zijn kwa hoogte dan.
het moet niet al te oud zijn.
hij moet niet te makkie zijn, dus wel wat pit hebben.
en het hoeft geen supper klasse paard te zijn.
en het word geen fries/tinker/heflinger enz een kwpn-er ofzo
hoeveel kan ik daar dan ongeveer uitgeven?

groetjes kathleen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:06

rond de 3000 euro als je geluk hebt!!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 22:20

Een normaal, redelijk kwpn-paard is rond de 3.000 euro wel te vinden.
Denk aan een paard wat al een jaar of 9 is (soms ouder) en niet heel bijzonder hoog in de sport heeft gepresteerd. Of juist een jong paard, wat nog veel moet leren (nog niet zadelmak ofzo).
Er zijn ook legio paarden zonder papier vor dat geld te koop, zelfs bij de betere stallen.

Ik heb onlangs een aantal dieren gezien in de lagere prijsklasse, leuke sportpaarden voor de gemiddelde basisruiter. Wil je de tips, pb me dan maar...

Kath_

Berichten: 1909
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 22:26

een jong paard wat ik zelf moetinrijden zie ik niet zo zitten.
eerst wat mer ervaring hebben met een eigen paard.
straks verpruts ik zo'n mooi beesje.
en idd 9 jaar is prima hoeft niet al te jong te zijn
tnx

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:00

mijn kwpn stamboek merrie heeft 3250 gulden gekost.
9 jaar en goed bereden, geen mankementen of stalgebreken en heeft ooit l-springen gelopen en l dresuur. Via een handelaar gekocht. Klinisch goedgekeurd (ze was 3 weken voor ik haar kocht gekeurd).
Ze had alleen een litteken op haar voorbeen/borst van een draadwond (was het enige wat er aan mankeerde)
Heb haar laten beleren voor de koets en weer verkocht voor 4500 gulden (incl. toebehoren, ik had haar toen "kaal" gekocht)

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:05

Een beetje eenvoudig paard, dus geen superdeluxe moet je wel kunnen kopen onder de 3000 euro. Maar je moet wel even zoeken, want ik vind dat er nogal eens teveel wordt gevraagd voor de paarden (kijk eens op marktplaats). Maar ja, het is wat de gek ervoor geeft.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:14

Het is goed om een indicatie te hebben, maar houd er rekening mee dat je 'iets' moet hebben met een paard, en dit kan financieel gezien positief maar vaker negatief uitvallen. Ga gewoon eens naar wat handelsstallen om te kijken wat een gemiddeld paard kost en hoe de markt in elkaar zit.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:20

Tegenwoordig vind ik dat de prijzen erg hoog liggen, als je zo eens op wat sites kijkt!
Maar ik denk dat je een doorsnee paard, 9 jaar nog niks of weinig gelopen.. Heb je toch wel voor 3000 euro net als de rest zegt. Maar wil je een grote maat of kleine maat, want ik geloof dat dat ook best verschilt in prijs.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:34

Ik vind net als Nathalie dat de paarden tegenwoordig wel wat duurder geworden zijn. Ik denk dat je voor een ingereden paard dat ongeveer B of L niveau loopt al snel vanaf de 3000 euro moet betalen, zeker als er papieren bij zitten.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 12:54

Ik ga met Desiree mee, denk ook zo'n 3000 euro voor een ingereden paard dat B of L loopt.
Dan hoop ik voor je dat er een zadel en hoofdstel bij zit, anders zou ik lager bieden.

De vraagprijzen op internet zijn inderdaad ontzettend hoog.
Je kunt het beste gewoon laag bieden en dan kom je er vanzelf achter hoe de verkoper er een beetje over denkt, want die hoopt natuurlijk dat jij een onervaren meisje bent die gezellig een paard wilt, maar niet weet hoe de prijzen liggen...
Ja dahaaag, doe maar alsof je overal van weet, neem iemand mee die veel weet (je instructrice of zo) en overleg eerst met die persoon onder vier ogen voordat je een (nieuw) bod doet.
Heel veel succes en ik hoop dat je het paard van je dromen vindt! Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:06

Ik heb op www ongeacht welke site je bekijkt het idee dat ze van gulden euro prijzen hebben gemaakt.

Had gisteren nog contact met een handelaar en die zij dat er genoeg paarden waren om te kopen maar weinig kopers.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:49

Een goedgekeurd paard met papier en rontgenologisch goedgekeurd ligt tegenwoordig toch al gauw op 5000 euro en dan zijn ze nog niet ingereden en ruin.
Ik heb ook het idee dat de prijzen verhoogd zijn sinds de euro. 3000 euro vind ik zelf erg laag klinken, je moet er dan wel naar zoeken. Beter 1000 euro meer en een goedgekeurd paard dan eentje die niet goedgekeurd is.

Vroeger kwam je eht nog wel paarden tegen voor 3000 gulden.

Ik heb het in mijn verhaal overigens over een paard van boven de 1.62 zeg maar en met kwpn-papier.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:52

Of marktplaats en horses moeten de boel vertekenen, maar ik heb eerlijk gezegd het idee dat mensen opeens dollartekens (eurotekens) in de ogen hebben. 3000 euro op marktplaats is erg laag namelijk.
Ook haflingers zijn duurgeworden hoor.

Maar ik weet wel dat een goed paard duur is.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:00

Mijn instructrice wist nog wel een paard, wat je volgens haar wel voor minder dan 5000 gulden moet kunnen krijgen. Het ging om een klassiek gebouwde merrie. Het was een gezond, lief dier. Echt iets voor iemand die wel leuk lessen wil rijden, maar geen vreselijke wedstrijdruiter is.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:17

zelfs een leuk, beleerde tinker is tegenwoordig ook al rond de €3000,- Scheve mond

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:53

kijk eens op marktplaats www.marktplaats.nl ga nar fokkerijen en handelaren zoeken veel suc6!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 19:56

Op marktplaats staan 2 haflinger Broertjes, en die linkse Kwijl das echt mijn droom-paardje *zucht*

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 21:11

Ik heb voor Ivanka 1500 euro uitgegeven. Wat ik een hele mooie prijs vind voor een paard. Ze is 1.63m, heel lief, aanhankelijk, verkeersmak en ze heeft voorheen Z-dressuur gelopen.

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:53

Goh, wat ben ik blij dat jullie ook vinden dat paarden tegenwoordig zo veel kosten.
Ik ben ook aan het kijken en vergelijken, maar een redelijk paard vind je inderdaad helemaal niet meer onder de € 3000,- Helemaal niet op marktplaats.
Ik kan me nog wel herinneren dat er paarden voor 3,4 duizend gulden te koop stonden, en dat waren echt geen akelige paarden hoor.
Zucht.......

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 11:58

3000 is helemaal geen hoge prijs voor een paard hoor, ook niet voor eentje die niks kent.
mijn mening dan, hier zijn ze veel duurder.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 12:46

Vanessa schreef:
Ik ben ook aan het kijken en vergelijken, maar een redelijk paard vind je inderdaad helemaal niet meer onder de € 3000,-


Toch wel Haha! Kijk maar naar Ivanka Knipoog Lachen

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:20

germie schreef:
Vroeger kwam je eht nog wel paarden tegen voor 3000 gulden.



Vroeger was het dekgeld van een goede hengst 500 gulden, dan zit er nog een beetje winstmarge op zo een paard. Tegenwoordig rijzen de dekgelden ook de pan uit dus worden de paarden automatisch ook duurder...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:27

Citaat:
Vanessa schreef:
Ik ben ook aan het kijken en vergelijken, maar een redelijk paard vind je inderdaad helemaal niet meer onder de € 3000,-


Toch wel Kijk maar naar Ivanka


Baduh heeft me ook maar 1500 euro gekost. Inclusief een zadel, hoofdstel, 5 dekens, beschermers en een kast + al zijn verzorgartikelen. En hijs perfect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 18:36

Ik sprak laatst nog met iemand die paarden aanrijdt, klasseert en weer verkoopt en die legde mij een rekensommetje voor. Wat mag een netjes gereden M-paard van een jaar of 5 kosten?

Reken eens uit wat de kosten zijn aan opfok. Stel je koopt een veulen voor E2000,- tel er 3 jaar opfok bij voor E500 per jaar. Dan nog wat kosten aan hoefsmid, entingen en DA dan kom je al snel aan een kostenplaatje van E4000,- voor een - jarig paard dat nog groen is en niets kent!

In de 2 jaar die daarna volgen worden de kosten aan onderhoud/verzorging duurder dus tel een E200,- per maand, inclusief af en toe een wedstrijdje.

Als het paard 5 jaar is heb je dus al E8800,- uitgegeven aan dat paard dat M geklasseerd is. Wat mag je dan nog rekenen voor alle arbeidsuren die je er zelf in hebt gestopt? Als je er van moet leven heb je af en toe echt geluk nodig.

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 21:40

mijn kwpn heeft 3300 euro gekost ze is m2 dresuur en l springen ze is 8 (toen ik haar kocht 7)verkeersmak en trailermak superlief enz. kijk eens po www.marktplaats.nl daar staan genoeg paarden te koop in verschillende prijsklassen