is er verschiil in merken gelpad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

is er verschiil in merken gelpad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 14:18

Ik ben dus binnenkort jarig en dan krijg je weer de vragen, wat wil je hebben voor je verjaardag?

Dus ik had bedacht, aangezien m'n verzorgpony die tevens fokmerrie is, haar maar van gelpad te voorzien als 3 maanden voor de datum van bevalling het zadel niet geheel vlekkeloos meer ligt. ZE krijgt geen drukplekken ofzo, maar haar schoft komt dan wel gevaarlijk dicht in de buurt van het zadel (omdat ze naast de schoft afvalt dan, terwijl de buik groeit)
Eigenlijk heb je die dingen niet nodig, als het zadel goed past niet aan beginnen, maar in dit geval zou het eens handig kunnen zijn (en weet ik een kadootje van m'n ouders Knipoog )

Merken jullie verschil in het merk gelpad? Welk merk bevalt het best? Of kan ik net zo goed de goedkoopste kopen/vragen? Graag jullie ervaringen.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:22

Hoi!

Ik heb de ervaring dat ik geloof dat het Alphagel heet, maar ik weet het niet zeker wat minder van kwaliteit is. Dat zijn de zadelvormige. Die verkopen ze in de meeste ruitersportzaken.
Ikzelf heb een vierkante, stuk groter dan waar het zadel ligt (zodat ie altijd er goed onder ligt!) en die is geel van kleur. Er zit echt gele gel in. Deze is echt prima. Is wel iets duurder.
Hopelijk snap je welke ik bedoel. Zo niet dan zoek ik het even voor je op!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 17:48

Ik heb er verschillende gehad goedkopen en dure. Bij de goedkope, merk je na een jaar dat ze op bep. plekken dun gaan worden. De gel loopt naar andere plakken toe, laat maar zeggen. De dure blijven langer mooi. De pads van action zijn veel zachter maar kunnen nog wel eens gaan lekken aan de naden. Dat kun je altijd laten repareren in de winkel maar het is niet prettig.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 22:07

Hoi,

Ik heb al ruim 5 jaar plezier van een alfa-gel'pad, deze zijn bijna bij iedere ruitersportzaak te koop, en kostte toen der tijd, 90,- gulden.
Dit is een hele simpele zwarte lange pad. met 1 ronde kant.

gr. cissie

germie

Berichten: 25946
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-02 09:34

dE meeste gelpads zijn toch niet van een troperige gel, maar van een verende vulling?
Worden ze bij intensief gebruik snel dunner?

En nog iets...........ik geloof dat ik bij nader inzien beter een visiteertang op m'n lijstje kan zetten, zie verslag van de dag, die heb ik natuurlijk niet als ik dat ding nodig heb.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 09:45

Ik heb een action gelpad en die is heel fijn, heb ik nu alweer jaren. Ik denk ook wel dat dit de beste zijn.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-02 17:45

cissie schreef:
Hoi,

Ik heb al ruim 5 jaar plezier van een alfa-gel'pad, deze zijn bijna bij iedere ruitersportzaak te koop, en kostte toen der tijd, 90,- gulden.
Dit is een hele simpele zwarte lange pad. met 1 ronde kant.

gr. cissie


Ik heb dezelfde als jou. Ik heb hem voor 80 of 90 gulden gekocht. Er zijn nog goedkopere, maar deze leek mij beter. Ik gebruik hem nu een jaar echt elke dag en hij is nog prima. Ik heb er nog geen slechte ervaringen mee.