Kind en paard... hoe te combineren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-02 14:14

Ik heb 3 kids, 9,8 en 6 jaar.
Mijn (v)echtgenoot verdient de kost alleen.
Ik heb de pony's (3) thuis staan, train nog met honden (heb er 2 maar train er momenteel maar 1) Mijn oudste dochter zit op voetbal, de middelste op de ponyclub en de jongste doet niet aan sport.
Heb verder nog 2 papegaaien en een kat. Mijn (v)echtgenoot heeft postduiven.

Als baby heb je iets meer armslag qua tijd (vondt ik) ze slapen veel en ik kon oppas te kust en te keur krijgen.
Tot de oudste ging lopen en ik zwanger was van de 2e (zit 1.5 jaar tussen). Toen heb ik een verzorgster gehad voor mijn pony's. Nadat Pascal geboren is en hij kon lopen, zaten de 2 oudsen op de creche en had 2 morgens per week extra en er een paard bij gekocht, mijn verzorgster heeft bedankt voor de eer en er kwam een bijrijdster. Ik nam de kids gewoon mee naar de pony's/paard. Moet erbij vertellen dat ik weinig reed en nu geheel gestopt ben met rijden.

Financieel, tja dat is passen meten, en zult dingen moeten laten.
Wij gaan nooit naar de bioscoop, zeer zelden uit eten en op vakantie gaan we ook niet. Met de kids dagjes uit doen we wel.
ik denk da je alles voor jezelf moet uitdokteren, welke luxe dingen doe ik maar kan ik ook laten (buiten je paarden om dan).
Je moet het voor jezelf allemaal goed op de rij zetten.

Maar kinderen krijg je en die neem je niet.

Nu we het toch over kinderen enzo hebben, heeft een van de moeders/vaders het luikje al gevonden van de batterijen, zou ze er af en toe graag eens uithalen Clown

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 10:00

Het vervelendste vondt ik de tijd van zwemlessen en sportclubs.
Deze waren dan wel aan het begin van de avond en mijn (v)echtgenoot bracht ze er ook wel heen.
Heb dus 3 kids.
De oudste 3 X per week trainen (voetbal) en 2 X per week zwemclub + zaterdag wedstrijden.
De middelste: 1 X per week majoretten (= nu ponyclub) en 2 X per week zwemclub
De jongste 2 X per week zwemles.
Na 2 maand wist ik soms niet meer wie waar naar toe moest, liep te stressen met eten en tassen inpakken en klaar zetten. Voerde de pony's s'middags om 4 uur.
En heb er toen een punt achtger gezet, ik heb ook een leven en hobby's

Zwemclub werd afgeschaft, 1 hobby/sportclub per kind.
Ik had weer tijd voor mezelf. De oudste en middelste trainen hierzo in het dorp en de oudste werd de ene keer door mij begeleidt en de andere keer door Jeroen (=echtgenoot) naar de zwemles. (heeft gelukkig zijn diploma's maar zwemmen kan hij nog steeds niet, Jeroen zegt hij is gediplomeerd verzuiper (hij kan wel zwemmen maar vertikt het als wij erbij zijn)

Zoiets overkomt je geleidelijk aan, het sluipt erin. En omdat te voorkomen houd ik een achteraf agenda bij, schrijf op hoeveel tijd ik besteed aan de hobby's van de kids en aan mijn liefhebberij. En hoe ouder de kids worden hoe zelfstandiger (Kristy (=de oudste) gaat alleen naar de training (zolang het nog licht is tussen vertrek en terug komen, en wordt meestal opgehaald door een vriendje) Britt (= de middelste) ga ik mee met de auto en trailer.
En Pascal (= de jongste) heeft nog geen hobby's.
En ik heb de pony's thuis staan en dat scheelt ook een hoop.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers