Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 23:23

Wie heeft er een ruiterbewijs en waar heb je hem gehaald??

Ik moet hem zelf nog halen, maar lijkt me toch wel eens slim omdat ik steeds meer buiten rijd nu Lachen

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:32

Ik heb hem gehaald op Manege El Sham in Monster (bij Den Haag). Ik heb zelf geen eigen paard, maar tegen betaling kon ik op 1 van hun paarden rijden.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 23:49

Poohbeer schreef:
Wie heeft er een ruiterbewijs en waar heb je hem gehaald??

Ik moet hem zelf nog halen, maar lijkt me toch wel eens slim omdat ik steeds meer buiten rijd nu Lachen


Waarom dan? behalve de onophoudelijke lobby van Eef om het ruiterbewijs enige status te geven stelt het nog steeds minder dan niks voor.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 23:50

ikke"]
[quote="Poohbeer schreef:
Wie heeft er een ruiterbewijs en waar heb je hem gehaald??

Ik moet hem zelf nog halen, maar lijkt me toch wel eens slim omdat ik steeds meer buiten rijd nu Lachen


Waarom dan? behalve de onophoudelijke lobby van Eef om het ruiterbewijs enige status te geven stelt het nog steeds minder dan niks voor.
[/quote]

Je hebt het toch nodig als verzekering??

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 00:10

Poohbeer"]
[quote="ikke"][quote="Poohbeer schreef:
Wie heeft er een ruiterbewijs en waar heb je hem gehaald??

Ik moet hem zelf nog halen, maar lijkt me toch wel eens slim omdat ik steeds meer buiten rijd nu Lachen


Waarom dan? behalve de onophoudelijke lobby van Eef om het ruiterbewijs enige status te geven stelt het nog steeds minder dan niks voor.
[/quote]

Je hebt het toch nodig als verzekering??
[/quote]

Oh? haha, dat zou Eef wel willen ja. Laat je niks wijs maken, je eigen W.A. verzekering dekt de schade. Het enigste is dat sommige verzekeringen het van te voren willen weten dat je iets met paarden doet. Er is een plek op de zuid-west Veluwe waar men het voor elkaar heeft dat het is afgesloten voor niet-ruiterbewijs bezitters. De srr hoopte dat de andere schaapjes wel zouden volgen, maar het tegendeel is nog steeds waar, gelukkig.

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 08:06

bij ons in vogelenzang kom je de duinen niet in hoor zonder ruiterbewijs, en als ze je ervan verdenken dat je het niet hebt wordt de boswachter gebeld en ga je op de bon. bovendien willen ze (weet niet precies wie 'ze'is) als het te veel voorkomt dat het hek wordt gesloten. maar voor de verzekering hoef je het idd niet te doen hoor. en ik denk dat het beter is als andere weggebruikers (automobilisten e.d.) een ruiterexamen afleggen voor het geval ze ons tegenkomen!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:30

Bij het Goois Natuurreservaat krijgt je geen ruiterkaart als je geen ruiterbewijs hebt. Zonder kaart betrapt, krijgt je een boete.
De ruiters zijn natuurlijk wel de enigen die moeten betalen voor het gebruik van het bos!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:36

ER is toch ook nog zoiets als de 'vrijruiter', een organisatie van vrijetijdsruiters die tegen het ruiterbewijs zijn. Ze hadden altijd een website, maar ik kan die niet meer vinden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:37

ik heb hem heb hem op mijn vorige stal gehaald, zal mijn aantekeningen eens zoeken zijn erg goed.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:50

germie schreef:
ER is toch ook nog zoiets als de 'vrijruiter', een organisatie van vrijetijdsruiters die tegen het ruiterbewijs zijn. Ze hadden altijd een website, maar ik kan die niet meer vinden.


www.vrijruiter.nl was de oude site van de NVVR, maar die is niet meer.
Als je ons bedoeld; wij zijn niet tegen het ruiterbewijs als vereniging, maar voor vrij gebruik van gebieden voor ruiters.
De scheiding tussen belangenbehartiging en het ruiterbewijs is ook niet voor niets, het is natuurlijk niet te verenigen dat je aan de ene kant loopt te roepen dat gebieden open moeten voor recreative ruiters en aan de andere kant probeert te bewerkstelligen dat in zoveel mogelijk gebieden het ruiterbewijs verplicht wordt, en daarmee gesloten worden voor niet-bezitters.
Mocht je de NVVR zoeken, www.recreatieruiter.nl daar zitten we tegenwoordig *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 12:58

Poohbeer schreef:
Wie heeft er een ruiterbewijs en waar heb je hem gehaald??

Ik moet hem zelf nog halen, maar lijkt me toch wel eens slim omdat ik steeds meer buiten rijd nu Lachen


Ik geloof dat een ruiterpaspoort tegenwoordig ook voldoet. Mocht je toch een adres willen dan raad ik je aan om op http://www.nhs.nl/srr/ te kijken.. Daar staan volgens mij plaatsen aangegeven waar ze gegeven worden.

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:12

Het ruiterpaspoort is alleen geldig op FNRS-manege's en dus ook eigenlijk alleen als je op een van hun paarden rijd (met eigen paarden ook als je op de manege rijd of in groepsverband, maar dat weet ik niet precies; ff nazoeken). Dus als je op je eigen/verzorgpaard individueel gaat buiten rijden oid is deze niet geldig. En ben je op die manier niet verzekerd ofzo. Verder is het ook geen "toegangsbewijs" voor die bepaalde afgesloten gebieden.
Ga het wel eens ff precies opzoeken. Heb ze allebei trouwens.

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:14

manzano schreef:
Het ruiterpaspoort is alleen geldig op FNRS-manege's en dus ook eigenlijk alleen als je op een van hun paarden rijd (met eigen paarden ook als je op de manege rijd of in groepsverband, maar dat weet ik niet precies; ff nazoeken).


Ik weet het ook niet precies hoor.. Haha! Ik hoorde dat laatst iemand beweren.. Vandaar dat ik het dacht.. Gelukkig heb ik het ruiterbewijs wel, dus wat dat betreft zit ik goed.. Moet alleen nog een ruiterpaspoort aanvragen. Iemand een idee waar dat kan? Ik heb zelf een lidmaatschap van het KNF. Weet dus niet hoe het verder zit?

manzano

Berichten: 23920
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 13:20

Heb even gekeken op de site van de FNRS (www.fnrs.nl), en heb zo snel dit even gevonden:

12. Wat voor verzekering krijgen de bezitters van het Ruiterpaspoort?
Zowel een aanvullende aansprakelijkheids- als ongevallen/letselverzekering. Juist deze dubbele dekking is van groot belang voor zowel de ruiter als voor de hippische ondernemer. De dekking geldt voor in en buiten de FN-RS-manege (buitenritten). Vooralsnog is de WA-dekking uitsluitend van toepassing indien een ruiter rijdt op een manegepaard op een FNRS-manege.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 14:41

Weet een van jullie toevallig of het verplicht is met ruiterbewijs te rijden in de omg. Rosmalen of de loonse/ drunense duinen en de verschillende stranden rond omg. Leiden en province Zeeland?
Zo ja, hoe kan ik als particulier aan een ruiterbewijs komen? (heb privé les en ben dus niet op een manege of club oid ingeschreven..)

Tallie1979
Berichten: 22747
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 15:04

Je kunt je individueel inschrijven op de site die ik hierboven heb genoemd, succes ermee! Haha!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-02 15:08

Ik geloof als ik jullie zo hoor dat ik hem inderdaad helemaal niet nodig heb. Ik rijd tenslotte buiten met mijn eigen paard en ze is dus als huisdier idd verzekerd bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij. Hou me verder keurig aan de regels, netjes cap op dus we gaan gewoon door zo. Veluwe komen we toch niet zo snel denk ik Haha!

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:47

ik heb hem in een keer gehaald en heb er enorme spijt van want ik heb hem nooit nodig Verdrietig

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 16:55

hoeveel kost dat eigenlijk ongeveer??? En heb je dat perse nodig??