ben je nou minder als je..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

ben je nou minder als je..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 19:07

een pony hebt een geen goed groot dressuurpaard boven je 18e?

Ik word altijd zo stom aangekeken door mensen dat ik (MAAR) een pony heb. Ik krijg opmerkingen van goh word het niet eens tijd om haar te verkopen en een groot paard in de plaats te nemen... Verward

Ik heb zoiets van iedereen moet nemen waar hij blij mee is, ik hou bijvoorbeeld weer niet van fjorden ik zeg toch ook niet tegen iemand met een fjord: word het niet eens tijd voor een echt paard?

Ik zal Flair er ook echt niet om wegdoen hoor die opmerkingen, ik ben blij met haar en dat telt.

Maar wat vinden jullie nou zelf? Is iemand met een pony (18+) minder dan iemand met een groot paard?

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:17

hoevaak ik de vraag niet krijg wat ik met een shetlander moet ''want je kan er niet op rijden...'' als ik nu toch gelukkig ben met hem. het intresseerd me ook echt niet wat andere er van vinden.
en of je er minder door bent? geen idee.. ik denk dat het veel belangrijker is dat je zelf gelukkig bent met je paard dan dat je een heel goed paard op stal heb staan waar je niet mee over weg kan.
Laatst bijgewerkt door Joyce op 08-09-02 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:18

Mijn merrie Flair S doet niets onder voor en groot paard.Ze is maar 1.56m.Ik denk dat mensen eerder moeten kijken of een combinatie klopt.Ik zie wel eens combinaties die niet kloppen Groot paard kleine amazone of ruiter.Ik ben zelf maar 1.62 en heb eigenlijk altijd op kleintjes gereden.Flair's moeder is maar 1.52 en evengoed tussen de paarden Z2 met tig winstpunten geworden.
Laatst bijgewerkt door FlairS op 08-09-02 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:22

Dat vind ik echt de grootste onzin. Als jij blij bent met je pony en je past er nog makkelijk op, waarom dan je lieveling verkopen, zodat je er beter bij hoort? Als je wedstrijden rijdt zul je daar nog meer tegen aan lopen, maar lekker belangrijk, het gaat erom dat jij blij bent met je pony. Geniet ervan en laat anderen maar praten. Jij hebt gevoel en houdt van je paardje, anderen verkopen hun paard net zo makkelijk als een fiets of auto, omdat ie niet meer voldoet aan de eisen. Voor iedereen ligt dat anders. Als je echt verder wilen inde dressuursport, zul je misschien ooit een een paard kunnen kopen, maar zolang jij dat niet nodig vind, lekker blijven rijden op je pony. en hoe groot is ze eigenlijk?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:24

waarom zou je minder zijn? als je plezier hebt ermee, daar gaat het toch om?

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:24

ik ben zelf ook boven de 18 en heb zelf ook 2 pony's van 1.52 en 1.48 ik had een shet x welsh die heb ik pas weggedaan en heb nu een haflinger van 5 maanden gekocht, en ik heb dus ook geen paard, en met de tijd wil ik met die van 1.48 bij de paarden gaan starten. dus je moet gewoon doen wat je zelf wil en niet doen wat andere graag zien.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:24

o, het staat er nu. Haha!. Nou, dat is echt niet zo heel klein,daar kun je makkelijk verder mee komen en zoals je zegt, haar moeder heeft het ook gefikst..........

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 19:28

ehm ik denk dat je de verkeerde flair voor je had Tigger, dat was Flair-S die de hoogte zei...

Mijn Flair is 1.45 maar ik pas er nog prima op hoor, ze is ook vrij breed dus.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:28

Weet je wat ik raar vindt? Mensen die eerst 'n pony kopen en die dan wegdoen omdat ze 'n paard willen. Da's toch ontzettend banketstaaf tegenover die pony? Je kunt beter in 1x 'n maatje voor 't leven kopen, dan dat je je pony doorverkoopt en die wordt dan weer doorverkocht enz. Boos! En 1x van pony naar paard gaan, ok gaat nog (ook al niet leuk) maar ja. Je ziet ook dat ze het nog anders doen, de pony moet met 't kind meegroeien en als dat te groot wordt wordt het verkocht: Shet-Welshje-C/D pony- E-pony-Paard.

Vin'k eigenlijk toch behoorlijk banketstaaf en ben blij dat jij daar niet zo over denkt Knipoog

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:30

Verwarrend he die 2 Flairen!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 19:33

best wel ja! jouw schuld, ik was er eerder. Haha!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:37

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Shame

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:38

flair schreef:
ehm ik denk dat je de verkeerde flair voor je had Tigger, dat was Flair-S die de hoogte zei...

Mijn Flair is 1.45 maar ik pas er nog prima op hoor, ze is ook vrij breed dus.
Pffffff, ik ben wel lekker bezig, sorry.......Maar dan nog.....blijf gewoon lekker op je pony rijden.......

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:45

ik heb het zelfde gehad, mijn pony is dan wel 1.52, maar ik werd er ook op aan gekeken, werd zelfs een paar keer gezegt, of ik niet verdwaald was Boos!
Zelfs door een jurilid er over aan gesproken wat ik daar kwam doen met een pony Boos! ( reed wel de prijzen weg, maar dat staat er gewoon buiten, Het commentaar is niet leuk.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 19:50

Tigger"]
[quote="flair schreef:
ehm ik denk dat je de verkeerde flair voor je had Tigger, dat was Flair-S die de hoogte zei...

Mijn Flair is 1.45 maar ik pas er nog prima op hoor, ze is ook vrij breed dus.
Pffffff, ik ben wel lekker bezig, sorry.......Maar dan nog.....blijf gewoon lekker op je pony rijden.......
[/quote]

haha geeft niet hoor!

Ik ben ook zeker wel van plan om mijn pony te houden! Ik wil echt wel een groter paard hoor, maar alleen als ik de mogelijkheid heb deze naast Flair te houden!

Ik heb nou eenmaal altijd gezegd, een dier neem ik voor het leven, dus tot deze dood gaat. Ik zie een paard niet als handel.

Wat ik wel ooit van plan ben is als ik het geld ervoor heb en van school af ben en al mijn zaken op orde heb is: Een leuk ruitertje voor Flair zoeken om haar uit te brengen in de dressuur, en voor mezelf een klein paardje om wedstrijden mee te rijden. Flair heeft er de kwaliteiten wel voor, maar ik zie het voor mezelf op dit moment niet zitten om met haar te starten. Maar wie weet denk ik er volgend jaar wel anders over en start ik haar zelf wel.

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:54

Je er gewoon niets van aan trekken. Een tijdje geleden zei iemand (die overigens geen verstand van paarden had) dat hij wel had verwacht dat ik een groter paard zou hebben in plaats van een fjord. Ik heb hem toen verteld dat een kleiner paard wel degelijk handig is... je valt niet zo ver Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 19:58

Ik ben 28 en heb een pony......en de grootste plezier!!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:02

Dat vind ik een leuk idee, flair, gewoon zo'n fanatieke kleine erop zetten.....kun je hartstikke leuke dingen mee doen. Misschien krijg je wel een geweldig koppel.....Gewoon proberen.....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 20:06

Tigger, het is een leuk idee, maar vind maar eens een kleintje die Flair aan kan... ik ken er wel 1 een heel talentvol meisje. 14 jaar met de lengte van een meisje van 8 Haha! ze is eigenlijk nog net iets te klein en heeft te weinig kracht voor Flair. Flair is altijd door "volwassenen" gereden, nooit door kinderen omdat ze daar eigenlijk niet zo geschikt voor is. Maar wie weet vind ik wel een leuk talentvol meisje. Voorlopig zit een 2e paard er toch nog niet in dus blijf ik haar lekker zelf elke dag rijden.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:10

Ach joh niets van aantrekken, ik ben 21 en heb ook een (E-) pony en ik vind hem helemaal het einde. Dat is toch waar het om gaat? Ik doe van alles met hem, heb ontzettend veel plezier en hij heeft een geweldig karakter. Wat kun je je nog meer wensen? En commentaar, daar sta ik tegenwoordig gewoon boven. Laat maar gaan, dan zijn ze het snel zat.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:13

Ik heb liever een pony dan een paard Lachen (ookal heb ik die NOG niet Haha! )

Maar dat komt waarschijnlijk ook door mijn lengte enzo Knipoog

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:18

Waarom zou je minder zijn? Jullie hebben toch plezier, daar gaat het om!! Ik zie liever iemand (18+) met een pony die gewoon lekker plezier kunnen hebben dan iemand met een groot paard waar ie niks mee kan!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:23

Toen ik op zoek was naar een paardje (pony dus Lachen ) kreeg ik als reden van verkoop vaak dat de ruiter te oud of te groot was geworden voor de pony. Grappig als ik dan aankwam (21, ca 1.64m) Haha!

Ik vind het heerlijk een pony te hebben.. mijn ideale maat is de schoft op schouderhoogte, en dat is Fleur nu bijna. Kan het zadel er makkelijk opleggen, kan overal bij, eet minder en zit veel fijner Tong uitsteken

Kan er ook echt niet mee zitten dat me af en toe gevraagd word wanneer ik een paard koop Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:28

ik word begin volgend jaar ook 18. En heb net sinds een maand een pony gekregen. Maar wij hebben expres een pony genomen, een haflingertje. Doordat ik eerst een klein paard heb gereden ,e en dat klikte niet. Daarvoor had ik ook een andere merrie gerden maar dat klikte ook niet. Daarom hebben we gewoon voor een hafje gekozen. Maar daar wil ik toch wel wat kleine wedstrijdjes;keuringen mee gaan rijden. Maar ik zou ook echt niet mijn pony verkopen als ik 18 ben. Liever veel lol met mijn pony, dan op een paard zitten dat je niet aan kan, of niet leuk vind.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:08

Ik vind een pony helemaal niet minder. Ik nou sinds een maand mijn eigen paard, het is wel een paard (een quarter) maar iedereen denkt altijd dat het een pony is omdat ze zo klein is Haha! maar ik zit er niet zo mee.
Net als wat batje al zegt, ik moet er niet aan denken om een groot paard te hebben die je niet eens kan opzadelen ofzo omdat ie veels te groot is Knipoog. Maar ik rijd western en dat scheelt volgens mij ook wel, die paarden zijn sowieso niet zo groot.