hoeveel geven jullie aan je haflinger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

hoeveel geven jullie aan je haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 14:51

hallo.
ik hoor allemala verhalen maar wat geven jullie aan eten aan je haffie per dag, per maal?
bedankt.
kuzzz christa

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:44

Mijn haflinger krijgt per dag 3/4 bix en nog geen halve schep musli en 2 keer kuil/hooi.Nu dat zij op een landje staat(weinig gras)krijgt zij halve schep bix en een kwart musli en 2 keer per dag kuil.En dan werkt zij 6 dagen in de week.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:55

de haf die ik gereden heb kreeg per dag 1 kilo subli onder houdsbrok
en 1 keer per dag 2 tot drie kilo voordrooggras en 1 keer per dag zo'n 3 kilo gras zaad hooi , maar dan was het nog heel goed opletten want deze werd al gouw te dik , howel ik hem 5 keer per week flink aan het werk zette en hij daarbuiten nog een paarlesje liep elke week
ligt er trouwens heel erg aan welke brok je voert , als je bouman brok (wat de naam brok niet verdient) voert kun je namelijk best drie kilo per dag er in pompen
terwijl je met echte brok vaak aan driekwart tot anderhalve kilo al genoeg hebt

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:12

Je moet zien wat je moet voeren...
de een komt super snel aan, de ander niet...
vraag de oude eigenaar wat hij voert, en wat hij aan beweging geeft!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:40

Inderdaad moet je het aankijken naar de Haflinger. Je moet leren voeren. Ik voer mijn Haflinger net wat hij nodig heeft. Gemiddeld een kleine 2 kilo bix (soms gemengd met wat granen) en 2-4 plakken hooi op een dag. Maar wel wisselend per Haflinger dus gewoon kijken wat hij eet.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:55

Geheel afhankelijk van hoe vaak en hoe zwaar je traint. Mijn vorige haflinger reed ik minimaal 6 keer per week. Stond in de zomer alve dagen in het land, halve dagen in de bak en 's nachts op stal. Ze kreeg dus gras 2 keer per dag een plak hooi en een kilo bix. Af en toe voerde ik haver bij zodat ze wat feller werd

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:10

in de zomer krijgt ze gras, en als het gras op is hooi erbij. Na het rijden krijgt ze weleens een handje, voor het lekker.
In de winter krijgt ze 2x 1 kilo subli basis brok

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 18:12

Mijn haffie staat voordurend op het land. En hij krijgt 2/3 biks erbij.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:32

mijn hafdje staat de hele dag in een vole wei, en krijgt als ze binnenkomt een plakje hooi en wat grasbrok, maar niet zo veel.
Als ze echt intensief heeft gewerkt geef ik haar ook ponybrok, zit weinig eiwit in. Maar daar schijnen vitaminen in te zitten enz. die ze in de wei niet binnen krijgen.

anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 21:21

nou de eigneaar voert haar nu maar 1 handje bix!!!
en 1 plak hooi!!
amaj ze doet er ook niet echt veel mee hoor!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:31

Die van mij krijgt wisselend (niet heel erg hoor) maar als ik weet dat ze een paar dagen minder of niet gaat werken geef ik haar haast geen biks Moet ze wel hard werken dan krijgt ze 1 tot 2 kilo per dag en 2 keer per dag kuil, nu 2 plakke hooi op een dag

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:44

Van de zomer gras (met een schriklintje, dus niet onbeperkt) en 2 handjes muesli per dag, met knoflook en een halve appel. Afgelopen winter kreeg ze 1/3 kiloschep krachtvoer (basisbrok en wat muesli) met een kilo wortels en ruim hooi. Daar wil ik deze winter weer mee beginnen en kijken hoe het gaat. Ze loopt elke dag een uur, soms wat meer, soms wat minder, en is nog te dik.

Ik geloof niet dat je veel aan onze reacties heb, er zit veel verschil tussen. Je kan beter met wat minder beginnen en wat meer geven als ze meer nodig blijkt te hebben, dan er meteen een paar kilo per dag in te proppen en dan met een bevangen paard te zitten. Een handje per dag is niet eens weinig voor een Haflingen, zeker niet voor het ouderwetsere type zoals Donna (zo heette ze toch?) is.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:36

mijn haflingers staan op kort gras, en krijgen 2x een half plakje hooi. ze worden weinig bereden (1/2 x p/w)

frappa

Berichten: 984
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:52

Hoi, hoi

Nu mijn haffie nog op de wei staat krijgt hij 's morgens een halve kilo biks en kuil en 's avonds ook. En na het rijden een 1/2 kilo pavo kruidenmelange, o ja hij krijgt subli basisbrok.

En in als hij hele dagen op stal staat krijgt hij 3 x per dag biks,
's morgens 1 kg en kuil
's middags 1/2 kg en kuil
's avonds 1 kg en kuil
en na het rijden een 1/2 kg pavo kruidenmelange

groetjes
fran