Wie heeft er ervaring met deze Bucas deken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wie heeft er ervaring met deze Bucas deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:59

Voor Lois heb ik dit jaar een heel warme en goede winterdeken nodig. Nu ben ik vrijdag naar de ruitershop geweest en daar verkopen ze bijna alleen nog maar dekens van Bucas. De verkoopster raadde mij een Bucas aan.
Dit is 'm:
Afbeelding
Smartex All-in-One, All-weather Turnout, Stable, Travel & Sweat rug. Code: 609
Designed with all-weather turnout in mind, these rugs are truly multifunctional and may double-up as a stable and travel rug during extremes of climate. They are made with a waterproof and breathable high tenacity outer fabric and with a laminated lining and insulation system. As standard, the linings are an active stay-dry lining, designed to wick away moisture and the insulation equivalency is 270 grams. Smartex All-In-One rugs appear with a new and improved 'All-Fit' design for optimal comfort and ease of movement during turnout.


Wie heeft ervaring met deze deken. En is hij echt zo fijn als ze je beloven? Wat zijn jullie ervaringen? En hebben jullie misschien nog alternatieven?

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 22:17

Jura hier op Bokt heeft geloof ik Bucas dekens.

Verder hoor ik eigenlijk alleen maar goede verhalen over Bucas.
Het is wel duur, maar je hebt er zeker wat voor.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:05

Misschien lees ik er overheen, maar is dit ook die deken met die fleece/ wollen binnenkant?? die heb ik namelijk en is echt super.
Ben wel benieuwd wat deze kost op het plaatje???

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:09

Ja, ik heb er eentje liggen, nadat een paard wat ik van klanten had staan 'm ophad. Erg fijne dekens.
Hun paard trok dekens kapot en deze was niet stuk te krijgen.
Schijnt dat die dekens met wolachtige binnenkant ook super absorberen. Dat was een allweather deken, voor alle seizoenen. Maar die heb ik niet gekocht, die was nog best dik en dan in het voorjaar....nah. Ik heb er dus een dunne deken van, als zomer en regendeken te gebruiken. En als winterdeken met onderdekens natuurlijk.

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:16

klopt, die met die wolbinnenkant schijnen zelfs de ierse paarden (nog natter en kouder daar Haha!) gewoon gelijk op te krijgen na het rijden en dan gelijk de wei in.
Op de Bucas-site staat nu het nieuwe model met andere borstsluiting en halve hals.....wordt mijn volgende aanschaf denk ik Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Wie heeft er ervaring met deze Bucas deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:44

Jippie schreef:
Voor Lois heb ik dit jaar een heel warme en goede winterdeken nodig.

een 270 grams lijkt mij anders niet zo heel erg warm,
gezien de dekens die hij vorig jaar op had lijkt het me nogal een koukleumpje en zou hij wel wat meer grammetjes aan voering kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 23:50

Klopt Sjuim. Ik heb ook verteld hoe hij er in de winter bij staat [2 onderdekens en een canvas dek met wol gevoerd] maar volgens de winkel zou dit echt een super warme deken zijn en dan zouden die onderdekens niet meer nodig zijn.
Maar weet jij mischien nog een goed alternatief?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:24

IK heb op mijn pony en op mijn paard een bucas dek liggen. Ik bene r super tevreden over. Verschuiven nooit en ze hebben het altijd lekker warm. Ik heb dacht ik wel de 400 grams .
BIj de vorige stal waar mn pony eerst stond daar sloopten de paarden elkaars dekens altijd maar deze bucas hebben ze nog nooit een scheurtje in gekregen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 00:29

Ik ga dit jaar bij Ozep de dikste Rambo proberen, hiervoor had ik altijd 300-400 grams staldekens met een Rambo Lite eroverheen en voor de koude dagen nog een 200 grams eronder.

Ozep kreeg ontzettend lelijk haar van deze combi's terwijl het bij mijn andere paarden allemaal wel goed gaat,
onder de dunne Rambo's blijft hij echter wel mooi vandaar dat ik dit maar eens ga proberen (duur probeersel overigens... *zucht* )

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:03

Die deken heb ik ook sjuim en vind ik wel erg fijn (heel warm ook)

Jippie ik heb verder alleen maar buccas en ze zijn echt een aanrader zelfs na 3 keer stomen nog goed waterdicht etc.
Anouk heeft de deken die jij bedoeld en is er ook zo goed over te spreken Prachtige dekens met een goede pasvorm (krijgen er geen schuurplekjes van en van sommige andere dekens wel) en ze zijn heel stevig

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:57

Voor een alternatief heb ik nog misschien een goede: Een Michelle deken. Die is ook waterdicht aan de bovenkant, en heel zacht van binnen (als een soort dekbed) Hij heeft loopsplitten (vind ik heel belangrijk!) goede bilsingels en buiksingels. Iwaldo krijgt van deze deken nooit schuurplekken en hij is lichtgewicht maar toch heel warm (en wellicht heb je ze nog warmer)

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 09:59

Lijkt mij wel een fijne deken, wij hebben altijd een bucas lite ( die is waterdicht) en daaronder onderdekens. Hij is echt onverwoestbaar.
Wat kost dit model?

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 10:15

Ik koop dit jaar voor mijn paard een rhino plus (is met hals) 375 grams.
Is niet waterdicht maar wil je wel een waterdichte dan moet je de Rambo turnout wug plus (geloof dat ie zo heet Verward) hebben... Zit wel een behoorlijk prijskaartje aan....

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:16

Ik heb er twee. Het is vorig jaar maar 1 keer voorgekomen dat ik een deken mee naar huis moest nemen, omdat hij te nat was. Ze blijven heel goed droog en zijn super sterk.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:58

Ik heb zo'n deken en ik vind 't een fijne deken.
Ik heb 'm nu al 3 jaar en hij ziet er nog keurig uit!
Ook al is 'ie misschien niet zo heel dik, hij is echt lekker warm. Ik gebruik 'm dan ook als 't echt redelijk koud gaat worden en Fie heeft er geen onderdeken onder nodig en ze blijft toch altijd mooi in 't haar. Het jaar dat ze geschoren was 's winters heb ik ook maar 1x hoeven scheren, ze bleef gewoon kort onder die deken.

De binnenkant is fleece-achtig, het voordeel daarvan is dat 'm er al op kunt gooien als je paard nog niet kurkdroog is, hij neemt 't zweet op en ademt.
Het nadeel ervan vind ik dat als ze in de rui zijn al die haren in de voering blijven hangen en je dus voor je gaat wassen eerst flink moet borstelen!!

Succes met je keuze!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:04

het zijn echt hele goede dekens goede kwaliteit, 1 nadeeltje als je een stapmolen heb of hij loopt veel met die deken op, je krijgt wel snel schuurplekken bij z`n schouders

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:06

hoi, ik heb vorig jaar de bucas winterdeken gekocht met het losse voorstuk en hlave hals, bevalt inderdaad super alleen schuift de deken toch wel naar achter...... iets kale schouders