bruin stubben siegfried +plaatje en kale plekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

bruin stubben siegfried +plaatje en kale plekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 10:13

Ik was gisteren even bij Langeraap (voor een zakje snoepjes Schijnheilig ) en zag een springzadel liggen in de exacte kleur van mijn hoofdstel. Vingers aflikken Een stubben siegfried (KS II geloof ik met zo'n plaatje achterop) van een jaar oud, voor een aantrekkelijke prijs. Het enige nadeel van het zadel waren de schuurplekken van de beugelriemen, het zweetbladen waren erg kaal geworden onderaan. Nu heb ik dus een paar vragen:

- wie heeft dit zadel en hoe bevalt het?
- krijgen alle bruine zadels deze schuurplekken?
- wordne ze minder opvallend als je het zadel eens goed invet (was nu redelijk droog)
- kun je ze verven zonder dat het afgeeft?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:00

gewoon een paar keer insmeren met schoensmeer en dan in laten trekken en weer uitpoetsen

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:18

eens met Irish lady. schoensmeer helpt. Verder is het een fantastisch zadel. Het zowel dressuur- als springzadel van dat merk en het zit als een huis. Wel zijn de meeste stubbenzadels vrij hard. Ik vind dat prettig maar mensen die van bv. een Kiefer afkomen vinden het al gauw een te hard zadel.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:22

Ik heb de Stubben Siegfried VZH gehad. Een fijn zadeltje, lag heel goed, zoals vaker met de Stubbens. Goede kwaliteit, maar dat is te verwachten.. het zat alleen keihard en voor de Endurance die ik er mee reed was dat toch niet zo geschikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 11:41

Ik heb jaren gereden op een KII. Net als alle stubben zadels is deze ook keihard maar dat vind ik voor een springzadel niet zo erg. Een groot voordeel vond ik de stevige knie en kuitwrongen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 12:04

ik heb een stubben siegfried. zwart. prima zadel, zit super. het is alleen een zwarte dus op jouw andere vragen kan ik je geen antwoord geven.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 16:44

Ik heb wat zoekwerk gedaan op internet en dit model stubben zou een stuk zachter moeten zijn. Ik ga het eens proberen denk ik, even overleggen met Langeraap.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 16:54

De meeste bruine zadels worden neit kaal, maar juist heel donmker op de plekken van de beugelriemen.

Het kan echter wel dat het zadel gewoon heel slecht onderhouden is, dan is het met een paar keer goed schoonmaken en een keertje wat voeding zo verholpen.
Vraag hem anders op proef en probeer het eens met een likje vet. Ik heb namelijk op die manier al 2 goede zadels (BR Jos Lansink en Passier Grand Gilbert) in handen gehad, beide waren slecht onderhouden maar zo goed als nieuw, ik heb ze allebei een week op proef gehad en ze een paar keer gevet, toen zagen ze er weer super uit!
Wel van tevoren een prijsje afspreken natuurlijk Knipoog

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:47

Je kunt Bokkertje ook een PB sturen, die heeft haar vorige zadel ook wel eens in de verf gezet en kan je daar vast meer over vertellen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-02 17:55

Sjuimpje schreef:
De meeste bruine zadels worden neit kaal, maar juist heel donmker op de plekken van de beugelriemen.

Het kan echter wel dat het zadel gewoon heel slecht onderhouden is, dan is het met een paar keer goed schoonmaken en een keertje wat voeding zo verholpen.
Vraag hem anders op proef en probeer het eens met een likje vet. Ik heb namelijk op die manier al 2 goede zadels (BR Jos Lansink en Passier Grand Gilbert) in handen gehad, beide waren slecht onderhouden maar zo goed als nieuw, ik heb ze allebei een week op proef gehad en ze een paar keer gevet, toen zagen ze er weer super uit!
Wel van tevoren een prijsje afspreken natuurlijk Knipoog


Zoiets had ik idd in gedachten, het zadel is niet goed onderhouden en ik verwacht dat het dus redelijk op te lossen valt. Ik ga maar eens langs van de week.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:54

als het zadel in het begin niet goed word schoongemaakt en gevet dan slijt de verf er snel af!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:05

Ik rij er ook mee, en vind het een heerlijk zadel. Het is wel keihard dus daar moet je van houden. Ik rij op het halfhoge model er is er ook een met platte zit.