Waar goedkoop stalbenodigdheden kopen? Tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Waar goedkoop stalbenodigdheden kopen? Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 12:44

Mijn vriendin heeft in Didam (tussen Arnhem en Doetinchem) een boerderij gekocht, gaat er vier stallen bouwen, een buitenbak aanleggen en een paddock en poetsplaats.

Mijn vraag was:
ze moet nog erg veel kopen, niet alleen hout, weide-afrastering, etc. maar ook een zachte en een harde bezem, een brede bats/schep, 2 hooivorken, kortom dingen die je ook op stal nodig hebt.

Mocht ze iets nieuw willen kopen, waar zou ze dan goedkoop terecht kunnen? In een ruitershop is het vaak veel duurder, ik dacht dus eerder aan een zaak als Welkoop, of een andere zaak waar veel veehouders e.d. komen.
Wie heeft er verder nog tips?
Alvast heel erg bedankt!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 12:51

boerenbond?
Of bij de Macro hebben ze ook vaak veel tuinartikelen... en ook goedkoper.. moet je wel een pasje hebben!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 15:28

Boerenbond is hetzelfde als Welkoop heb ik begrepen, althans dezelfde oorsprong geloof ik..
Maar Macro had ik nog niet aan gedacht, bedankt!
Hebben die dan ook hooivorken?

Iemand nog tips? Lachen

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 15:58

Ben bang dat je voor een hooivork niet bij de Makro terecht kunt.
De boerenbond en de welkoop is idd hetzelfde (ze doen iig samen, zelfde soort logo ed).

Denk dat je idd wel bij een winkel uitkomt die van alles en nog wat voor dieren verkoopt, ook voor de veehouders dus, die het voer en strooisel ook verzorgt.
Bij de Divoza kun je ook terecht, maar als je opzoekt gaat naar spullen die je het liefst zo goedkoop mogelijk wil hebben, moet je denk ik niet bij Divoza wezen, maar verder zoeken.

Laat haar anders bij de boeren in de buurt vragen hoe zij aan de spullen zijn gekomen, die weten vast de adresjes wel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 16:08


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 16:29

He dorine, ik weet nog wel een goede zaak voor goedkope dingen, n.l. Nijland groothandel in Ruurlo. Je moet hier wel een pasje voor hebben, maar dat valt altijd wel te regelen. Stuur anders even een PB-tje!:):

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 17:46

bij de gamma hebben ze ook hooivorken en rieken enz (daar heb ik mijn spullen vandaan

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 18:53

Bedankt allemaal!
Nog meer tips voor mijn vriendin die nog een 'ruimte' moet metselen om zadelkamer van te maken, enz.?
Ook zoekt ze nog weide-afrastering (lint, palen hoog, enz.) waar kan ze dat 't beste halen?
Anders toch maar de welkoop... Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:16

Dorine bij Loeffen in Balgoy kan je dit soort spul tegen schappelijke prijs aankomen.
Zie www.loeffen.nl

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:35

fabienne schreef:
Dorine bij Loeffen in Balgoy kan je dit soort spul tegen schappelijke prijs aankomen.
Zie www.loeffen.nl


Dorine, klopt! Daar hebben wij ook de stal vandaan. Je moet hem alleen de boel niet in elkaar laten zetten want dat duurt eeuwen......

Je zou ook bij Strijbosch kunnen gaan kijken of naar de Wildkamp in Wehl gaan.