extra paardje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welk paarden ras past in het algemeen het best bij een tinker.

Poll eindigt op

fjorden
9 (60%)
friezen
5 (33%)
ijslander
1 (6%)

Totaal aantal stemmen: 15


master_506E
Berichten: 2
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Amersfoort

extra paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 22:58

Lovers Hoi Ik heb een heel leuk tinkertje maar ik wil er nog wat gezelschap bij heeft iemand een hint voor mij. Ik hoop het. want ik wet niet wat voor paarden bij een tinker passen please help me. een onervarenne

groetjes Sammy Joe Lovers Lovers Lovers

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 23:02

Ik denk dat alle rassen die je noemt leuk gezelschap kunnen zijn voor je tinker en dat je beter kan bedenken wat je met zo'n paard wil. Zowel Friezen als IJslanders zijn erg duur in aanschaf (3500 euro en meer voor een ijslander, friezen nog wel wat duurder) als je ze alleen als weidemaatje wilt. Voor alle rassen die je noemt kun je je redenen hebben. Dus: waar wil je het paard voor gaan gebruiken?

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 23:13

Ligt aan de tinker en het andere paardje hun karakter.

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 00:52

Eigenlijk denk ik dat je beter kan zoeken naar een ras dat bij jou past dan naar een ras wat bij je Tinker past.
Wat het best bij een Tinker past is uiteraard een andere Tinker. Maar het hangt van het karakter van je Tinker en het andere paard af of ze het met elkaar kunnen vinden en niet van het ras. Ook kunnen sommige ruinen beter met andere ruinen overweg dan met merrie's en dat geldt uiteraard ook andersom.

Mijn Tinker heeft gezelschap van onze twee Welsh K pony's en Shetlander en dat gaat prima.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:38

Hoi dimmelim Ik wil graag een paardje om een beetje te rijden maar vooral gezelschap. En mischine voor iemand van mijn vrienden die er op kunnen rijden.

Groeten Sammy Joe

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:42

Ik denk dat je het beste voor een Fjord kan gaan. Friezen en IJslanders zijn namelijk een beetje te duur voor gezelschap en een eventuele rit van een vriend. En het ligt een beetje aan de IJslander hoe zijn character is, Fjorden zijn over het algemeen wat makkelijker.

Maar boven al moet het natuurlijk klikken tussen jouw Tinker en zijn weidemaatje.