Equestor ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Equestor ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-02 19:48

Wie heeft er ervaring (positief of negatief) met Equestor zadels? ( www.equestor.nl ) Levi is ruim 2 dus ik heb pas over een jaar ofzo een zadel nodig maar ben wel alvast een beetje aan het rondkijken Haha!

Verder zit ik mij te bedenken dat als ik straks een zadel aanschaf voor Levi dat het dan na een half jaar niet meer past omdat ie zo veranderd is qua spieren en ook gegroeit...hoe lossen jullie dat op, want elk half jaar een nieuw zadel aanschaffen is wel erg duur. Kopen jullie 2de hands of laten jullie regelmatig controleren of het nog goed past etc...?

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:05

ik heb Ynskje zelf ingereden en zadelmak gemaakt en hab altijd mijn kieffer dressuurzadel gebruikt. Hat zat gelijk goed en nu, na 5 maand past het nog super. Het zadel heb ik wel al 6 jaar dus misschien maakt dat een verschil? het is al ingereden dan namelijk. Ik zou gewoon een goede kwaliteit zadel kopen die goed past (kieffer of een ander zadel met open schoft). Dan zit je altijd goed. mocht het zadel niet passen dan kun je het altijd nog inruilen (heeft een vriendin gedaan met haar ruitersport zaak. ze hoefde dan maar FL200 bij te leggen maar die nieuwere zadel was zoiezo duurder als haar 1e zadel)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 20:06

Met Equestor zadels heb ik geen ervaring, daar kan ik je dus helaas niets over vertellen.

Wel kan ik je iets vertellen over een zadel in combinatie met een jong paard.
Het klopt helemaal wat je zegt, een zadel dat prima past tijdens het aanrijden kan best na een half jaar (of langer) voor geen meter meer passen.
Zelf heb ik een keer de fout gemaakt om een vrij duur zadel op maat te laten maken voor een driejarig paard, daar heb ik later wel spijt van gehad want na een jaar lag het echt slecht; zo slecht zelfs, dat het zelfs met aanpassingen niet meer in orde te krijgen was.

Als ik het over zou moeten doen, dan zou ik beginnen met een goedkoper zadel, waarbij ik geen concessies zou doen aan de pasvorm op dat moment (niet op de groei kopen), maar niet met het idee dat ik het een aanschaf is waarmee ik nog jaren vooruit kan.
Nog een voordeel van een tweedehands merkzadel: deze zadels zijn vaak in meer verschillende pasvormen te krijgen dan bij de B-merken, die hebben vaak een standaard boom etc.
Als het precies past is dat natuurlijk geen probleem, maar helaas is dat lang niet altijd zo.
Je zou kunnen kiezen voor een goedpassend B-merk zadel, of voor een goed tweedehands merkzadel.
Het voordeel van een tweedehands merkzadel is dat je het na verloop van tijd altijd weer voor een leuke prijs kwijt kunt, mocht dat nodig zijn.
En een beetje comfort voor jezelf is natuurlijk ook nooit weg, het moet voor jou ook een fijn zadel zijn.

Zwabbertje

Berichten: 106
Geregistreerd: 16-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:23

Als je geinteresseerd bent in een paar horror stories en referenties, PB me maar. Ik raad het je van harte af als je paard je dierbaar is.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 21:51

wat bedoel je daarmee zwabbertje?
Dat de zadels van equestor niet goed zijn.


Ik heb 3 maanden geleden een 2e hands kieffer gekocht voor mijn 4 jarige fjord.
Het voordeel is dat de merkzadels nog wel warde houden en dus ook wel gunstig in te ruilen zijn.

Alleen ben ik een klein beetje bang dat ik toch beter een dressuurzadel had kunnen kkopen ipv een VZH(Aachen)

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:11

Zoek maar eens met de zoekfunktie naar Equestor, ik hád ook interesse in die zadels maar nu dus niet meer. Alleen maar slechte ervaringen, harde zadels en pijnlijke ruggen, dus ik ben ook alvast verder aan het kijken voor mijn 2 jarige fries. Ik ga nu waarschijnlijk voor een Fryso-zadel. Maar inderdaad eerst maar beginnen met een tweedehandsje!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:13

Ik heb goede ervaringen met Equestor. Heb 2 zadels bij Tineke gekocht en ben met beide zeer tevreden. Wil je nog meer weten, PB dan maar wat je wilt weten.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 10:28

Cowgirl schreef:
wat bedoel je daarmee zwabbertje?
Dat de zadels van equestor niet goed zijn.


Ik heb 3 maanden geleden een 2e hands kieffer gekocht voor mijn 4 jarige fjord.
Het voordeel is dat de merkzadels nog wel warde houden en dus ook wel gunstig in te ruilen zijn.

Alleen ben ik een klein beetje bang dat ik toch beter een dressuurzadel had kunnen kkopen ipv een VZH(Aachen)


Hoe ben je aan het 2de hands zadel gekomen? Via internet en zelf gepast? Of bij een zadelmaker?

Zwabbertje ik heb je ge pb't, waarom zet je het eigenlijk niet gewoon in het topic neer?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 12:02

Kierffer heeft zadels met een boom die breder kunnen worden gemaakt. Misschien is dat iets??