brokkelhoeven supplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

brokkelhoeven supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 09:28

Heeft iemand goede ervaringen met een supplement voor brokkelhoeven.
Die van mij krijgt al twee jaar Hoef en Huid van de Paardendrogist en dat werkte perfect maar het lijkt alsof het niet meer werkt misschien omdat ze al twee jaar lang krijgt. Haar hoeven zijn echt bar slecht op het moment en ik gebruik Keratex produkten uitwendig op de hoef maar niks schijnt te helpen. Iemand een goed idee? (gebruik geen hoefvet of iets dergelijks wat de hoef dichtsmeert) Paard staat overigens nu dag en nacht buiten en straks de nachten op stal.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:30

Hoi ik heb ook Keratex gebruikt. Heb er bergen met geld aan uitgegeven maar resultaat no way hosee. Ik moet het ook niet meer hebben. Had alle KERATEX in mijn kast staan. Kijk anders even bij RWL.

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:37

Ik heb keratex Hoofhardner (dus niet alles van hun)
En voor Kawa werkt het perfect
eerst lag er elke week een ijzer onderuit en grote scheuren en stukjes van de hoeven.
Nu ik dus Keratex gebruik blijven de ijzers zitten tot hij weer opnieuw beslagen moet worden.
Zonder ellende van gebrokkelde hoeven.

Maar keratex mag je niet gebruiken met andere producten, anders werkt het niet, ik weet niet of dat bij jullie zo ook het geval is?

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

brokkelhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 09:43

Ik heb keratex hoofgel en hoofmoisturizer. Mijn andere paard heeft ontzettend mooie hoeven met de hoofgel gekregen maar zij had ook niet
echt probleemhoeven. Maar de merrie met de probleemhoeven doet het er helemaal niet goed op. Klopt dat je Keratex niet met andere uitwendige middelen mag gebruiken. Fasel wat gebruik jij nu voor je paard ?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:47

Nee ik gebruikte het absoluut niet met andere producten. Ik had de gehele Keratex lijn.

Nathalie: ik ben nu bezig met een kuur van RWL quality voor zijn slechte stralen. Verder heb ik de Textura van RWL. Dat is een hoefzalf. Ik ben nog te kort bezig om wat te kunnen zeggen ove rhet resultaat maar mijn vriendin is er helemaal hilarisch over. Schijnt super te zijn. Ik moet ook zeggen degene die het verkoopt is smid en hij legt heel rustig en duidleijk uit hoe of wat. Vetten heeft geen zin bijvoorbeeld. Daar haal je de natuurlijke laag mee weg van de hoef. Deze zalf is gemaakt om die laag juist niet weg te halen. Het is net zeg maar als je je hond of kat wast dat je de natuurlijke vetlaag weghaalt. Daar zijn nu ook speciale shampoos voor. Zo zit het dus ook met de Textura. Maar goed, ik moet wat langer bezig zijn om resultaat te zien.

Als iemand nog Keratex Hoof Putty wil. Ik heb het nog staan. Heeft mij 80 euro gekost. Ik vond het niet fijn. Maar misschien wil iemand het overnemen?

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

brokkelhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-02 10:10

Ik zal eens informeren bij RWl bedankt voor de tip

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 10:14