wanneer scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 13:33

Ik scheer mijn fjord meteen als ze opgestald worden, want dat vind ik een mooi moment om 'r meteen onder dek te zetten en te houden. Ik scheer helemaal (ook hoofd en benen).
Toen ik het nog liet doen (toen ik zelf nog geen scheerapparaat had) betaalde ik daar 75 gulden per keer voor. Mijn pony moet twee tot drie keer per winter.
Overweeg anders om er zelf eentje aan te schaffen. Je scheert veel makkelijker nog een keertje, en je houdt je paard veel makkelijker netjes. Ik vind het ideaal, en ben blij dat ik geinvesteerd heb in een goede, zware machine (520 Watt)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:31

Onder meer bij Divoza.
Of bij aardige stalgenoten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 15:52

Veel lawaai KAN goed zijn, als dat betekent dat íe een krachtige luchtafvoer heeft. Dan wordt íe niet te heet en kun je gewoon lekker doorscheren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-02 16:04

Heb wel eens een stalgenoot de fout zien maken een 'lekker stille'machine aan te schaffen. Bleek geen luchtkoeling te hebben. Na een kwartiertje scheren was dat ding loeiheet en dat vindt het paard ook niet zo fijn. Bleek ook maar een 280 Watt motortje te hebben, en dat is gewoon veel te licht voor het scheren van het hele lichaam.

Zulke machinetjes zijn leuk voor de benen en het hoofd, maar niet als je je hele paard wilt scheren. Dan heb je een wat zwaardere machine, liefst met luchtkoeling nodig.
Wel opletten onder het scheren, als je je olie bijdruppelt (dus elke tien minuten) ook even een borstel over de luchtfilter halen. En natuurlijk na elke keer scheren de machine even uit elkaar halen, uitborstelen, olieen en weer droog in elkaar zetten.
Dan gaan ze jaren mee!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-02 09:05

Mieke schreef:
Mag ik vragen welk merk jij hebt? Als ik nog eens geld over heb.... you know...


Ik heb een Heiniger, 520 Watt met luchtkoeling. En voor de oortjes en kroonrandjes een tondeuze, zwaarste model voor honden, geluid- en trillingloos.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 74 bezoekers