ik heb weer een nieuwe smid nodig :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

ik heb weer een nieuwe smid nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 07:38

smid1: 7 paarden bekapt, alle 7 kreupel
smid2: komt om 5 paarden te bekappen, maar zegt opeens dat hij maar tijd heeft voor 1. Zal 25 mei terugkomen, maar is nooit geweest

smid3: paard beslagen, maar zodanig dat alle ijzers er na 12 dagen onder weg zijn. De eerste dus al na 10 dagen, en het paard is nog kreupel ook. En een dag later: geen enkel ijzer meer onder het paard. Bovendien wil de smid pas na 5 dagen komen om het eerste ijzer er weer onder te slaan. Dit is toch niet normaal? Boos! Boos!
Ik ben gewoon bang dat als ik hem woensdag alle ijzers er weer onder laat slaan, dat het paard extra kreupel wordt als deze er ook weer met 10 dagen afliggen.
Ik zit gewoon in een dipje, wil het beste voor het paard, maar wil ook graag starten omdat ik nu eindelijk ijzers heb voor de laatste buitenwedtrijden. En ik moet weer op zoek naar een andere smid Boos! Boos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 08:16

Waar woon je?
Misschien weet iemand hier dan wel een goede smid voor je.
Succes!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 08:19

Het moet in de buurt van Groningen zijn

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:14

kijk anders eens op www.hoefsmeden.nl, Hierop staan alle gediplomeerde hoefsmeden van Nederland per regio!! Party!!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 10:24

En als die hoefsmid er niet bij staat? Is ie dan niet gediplomeerd? Dan zou hij mij voorgelogen hebben, hij zou naar eigen zeggen in mei z'n diploma gehaald hebben Boos!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 11:39

Dan is er geen enkele gediplomeerde smid hier in de buurt? Die lijst klopt niet helemaal hoor. Wel geinig, maar ik ben ook zoekende, maar er staat er geen 1 op bij mij uit de buurt.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:12

Jeetje... vervelend... altijd balen als je geen goede smid kan vinden.. ik heb geluk gehad... maar is er niet een dierenkliniek bij je in de buurt.. die hebben vaak ook (goede) hoefsmeden die bij/voor hun werken.. misschien kan je daar eentje vinden.

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:15

bij mij ook niet:-(

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:18

zou je niet in de buurt advertenties op kunnen hangen of zow? Of eens vragen bij een manege of een andere stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:28

Kijk eens op www.paardenagenda.nl en dan bij Groningen en hoefsmeden, daar staan er ook nog een paar.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:39

Soms kan je hoefsmeden ook in de Gouden Gids vinden.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 12:50

o wat ben ik blij met de mijne. hij belt altijd terug komt altijd slaat zelde heeft veel geduld en komt bijna direct als je hem nodig hebt.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Re: ik heb weer een nieuwe smid nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:14

zou ik wat moge zeggen om een smid.
jullie zitte smeden Af te kraken he.
maar ik ben zelf de hele vakantie mee geweest om te lere. Maar bij de helft moest ik het paard /pony vast houden omdat ,de mensen gevlogen waren of dat ze later betalen of wij weten nie wat er moet gebeuren. Of ze bellen vanavond en morgen moet die al bekapt worden. net als hun geen werk hebben . Zo gaat dat niet. Je moet hem op tijd bellen 2 weken van te voren. Kan hij het inplannen en dan zeg meteen wat er moet gebeuren en hoeveel want ,dan heb je weer mensen die zegge ja kun je deze effe doen. Die moet eigenlijk ook en dat heb je dan nie ingepland en ben je later bij de volgende klant. En de hoefsmid moet zijn pauze maar in zijn auto door brengen .Das niet wat hoor duzz hou er rekening mee en als je er `1 hebt Wees er zuinig op want ze kunne zo zeggen van ja jij doet niet aan mijn eisen in zoek wel een andere klant op, die beter betaalt en behandelt mij beter. Duzz reken erop. Ik wil hier in raalte en omsteken bekappen maar ze bellen nog nie maar ik heb ok nog geen haast duzzz Gaaaap(zo goed.)
Laatst bijgewerkt door hillary6 op 03-09-02 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:26

Kun je dit vertalen?

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:28

hoezo kun je dit vertalen kun je wel lezen toch

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:30

Het zou misschien makkelijk zijn om;
a. De woorden goed te schrijven
b. Hoofdletters, punten en komma's te gebruiken.
Dat maakt het een stuk leesbaarder dan dat het nu is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:30

Ja, wij kunnen wel lezen, maar jij nog niet zo heel goed typen, tip, gebrui spaties en punten. Leest net iets makkelijker.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:33

nou dan kun je ook nie leze
STADSE GOTEN DRIETERS

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:36

Moet dat nou? Het is helemaal niet moeilijk om gewoon te typen en dat het ook leesbaar is, hoor!!! }>

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 16:37

ZEg Hillary6, wij mogen geen smid afkraken? Maar als alle ijzers er na 12 dagen onderweg liggen, dan mag ik toch wel zeggen dat deze man een enorme wanprestatie geleverd heeft.
Ik spreek het altijd netjes af, niet op het laatste moment, maar verwacht ook dat ik in noodgevallen snel geholpen wordt en dat het werk goed is. En dat is hier dus niet het geval.

Verder Hillary, het zou makkelijk zijn en leesbaarder als je gewoon typt, dus de woorden afmaakt, komma's gebruikt en punten zet. Ik kan het ook niet geheel volgen.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:40

dit is gewoon een internet taaltje hoor maar was het geen stage loper die emt de smid mee was

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:42

hillary6 schreef:
nou dan kun je ook nie leze
STADSE GOTEN DRIETERS


Huh? Verward




Onze hoefsmid is goed, betrouwbaar, komt zijn afspraken na en is niet te hard voor de paarden. Ik zal eens vragen of hij nog een plekje heeft, maar ik dacht dat hij al helemaal vol zit.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:46

Lekker Hillary, als jij later smid wilt zijn, zul je toch best met mensen overweg moeten kunnen. Onverstaanbaar praten en mensen uitschelden is er niet bij.
Al doet in dit geval schelden geen zeer, want ik heb geen idee wat je nou eindelijk gezegd hebt Haha!
Verder staat in de boktregels dat de voertaal Nederlands is, en geen Gotendriets of zo

Maar goed, ontopic, als de ijzers bij mijn paard er zo snel weer aflagen, zou ik ook een andere smid zoeken.

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 16:47

Hmmm volguns mij benk dan heel erg blij met mn smid, heb nog nooit over hem moeten klagen. Altijd netjus op tijd, en Fire wordt keurig beslagen.
-x-x-x-

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 17:11

Is er geen grote manege, handelsstal of ander paardenbedrijf bij je in de buurt? Dan zou je kunnen proberen of je gebruik mag maken van hun smid als hij daar op het erf is, wel even regelen met de stal en de smid natuurlijk, maar wie weet lukt het. Misschien moet je dan wel met de trailer op pad, maar dat lijkt me niet zo'n punt als je dan weet dat je paard goed en volgens afspraak beslagen wordt.