Ervaringen + tips over paardensolarium gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Ervaringen + tips over paardensolarium gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:04

Bij ons op stal denken ze erover om een paardensolarium aan te schaffen, graag hoor ik jullie ervaringen met deze dingen, eventuele sites met informatie en weten jullie ook wat deze dingen ongeveer kosten?

Is krachtstroom noodzakelijk?

Alvast bedankt!

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:15

Misschien is een 'terras-straler' ook nog een optie, ik weet iemand die dat boven de spuitplaats heeft hangen ipv solarium, werkt prima Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:27

Een WATTE??? Terras-straler? Wat is dat voor apparaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 15:36

De verwarming als je op verwarmt terras zit.
Ineke hier op bokt heeft dat ook.

Verder heb ik geen ervaringen en kan ik je ook niet helpen Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:42

Ah, zo'n ding... er gaat een lampje bij me branden. Tja, da's ook een optie natuurlijk, een soort föhn ipv warme lampen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 16:48

Kracht stroom hoeft niet persee, lijkt me dan helemaal een dure hobby worden. Wel moet je denk ik een zware groep hebben, anders trekt hij het niet.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:26

heerlijk, zo'n solarium Lachen Wij hebben er ook een en ik vind het een uitvinding! In de winter kan Wal even opdrogen onder dat ding, na het wassen, bij stijve spieren.... superdeluxe. Enige nadeel is dat wij hem aan het gangpad hebben hangen en Iwaldo vind het soms wel eng als er paarden langskomen die met hun staart zwaaien, dan gaat ie hanegn en zo heeft ie dus al eens 3 lampen kapot geslagen met zn koppie. Dat is misschien iets om aan te denken! Overigens hebben ze die dingen ook met een muntjesautomaat

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 17:55

Ik ben ook wel benieuwd wat een gemiddeld solarium nou kost?
Wij willen er heel mischien ook een aanschaffen als de boerderij doorgaat (horen we deze week *spannend* Party!! ).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 20:02

Wij hebben ook 'terras-stralers',
onze spuitplaats is te laag voor een solarium.

Kijk maar op www.horsefriend.nl

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:19

Bij opoe op stal hebben we een solarium, eentje van Sunlight dacht ik. Echt super zo'n ding! Helaas heb ik er hier geen een. Verder weet ik er weinig vanaf, dus ik weet niet of mijn reactie echt wat toevoegd...Maar als er een solarium komt zou ik echt in mijn handjes knijpen!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 21:56

wij hebben ook een solarium, zou niet meer zonder kunnen, wij hebben de goedkoopste uitvoering van Taken, kosten ongeveer 2000 gulden.
Hij bevalt ons dus prima, staat wel op een aparte groep, zou vervelend zijn als je ellende krijgt door een overbelaste groep, het vraagt wel wat stroom nl.
Succes met je keuze

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 22:18

Solarium (UV)? Of bedoel je warmtelampen (IR)? Volgens mij het laatste, een solarium ben ik nog nooit tegen gekomen.
Als je last hebt van teveel geld dan kun je zo'n IR straler kopen. Je mag overigens ook mijn bankrekening wel sponsoren *LOL* Beetje handige jongen doet het zelf. Die lampen zijn niet zo duur en de rest stelt al helemaal niks voor.
Terrasstralers zal ongetwijfeld net zo goed, misschien zelfs wel beter, werken. Als ik eraan denk zoek ik morgen wel even wat prijzen bij elkaar, kun je vergelijkingen maken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-02 08:42

Warmtelampen uiteraard Ikke, in de volksmond een paardensolarium genoemd....! Haha!

Last van teveel geld heb ik niet Ikke.... ik hoef dat ding dus ook niet persoonlijk aan te schaffen! Knipoog Een aantal stalgenoten hebben belangstelling voor zo'n apparaat en de stalhouder vindt het prima als ze er een kopen, hij stopt er in ieder geval geen geld in. Er komt ook een muntenapparaat.

Wat zou beter werken: warmtelampen of zo'n straler? Qua dieptewerking op de spieren? Verward

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:40

Op stal hebben we zo een bak die in hoogte verstelbaar is. Mijn instructrice heeft infrarood lampen, aan de zoldering opgehangen. Die zijn met behulp van knopjes afzodnerlijk aan en uit te zetten. Ik gellof 16 lampen en 4 groepen.
Het gebruik, zalig. warmte na een regenbui voor paard en ruiter soms, paarden sneller droog, goed voor stijve spieren etc.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-02 10:49

Ook een oplossing.
Ik heb even gekeken, die warmtelampen kosten 25 euro per stuk en zijn 175Watt. Bestand tegen spattend water.
komt er nog wat bedrading en hittebestendige lamphouders bij en klaar ben je.
Muntautomaten zijn ook wel verkrijgbaar, zou ik even naar moeten zoeken.