ruin of merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

ruin of merrie

ruin
23 (37%)
merrie
19 (30%)
maakt me niets uit
20 (32%)

Totaal aantal stemmen: 62


Jumper01
Berichten: 424
Geregistreerd: 18-11-03

ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 23:06

Wat rij je liever een ruin of een merrie en waarom?

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:15

Ik wil liever een ruin (ben ook bezig met er een te kopen) omdat ik bij de merrie van een vriendin gezien heb hoe lastig ze kan doen als ze hengstig is haha...

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:16

Een hengst:D

Nee als ik moet kiezen...een merrie.
Is meer waard en kan je nog iets uit halen................

Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:16

ruin of hengst ... hoe wel ik nu een merrie rijd ...

Op de een of andere manier kan ik veel beter op schieten met een hengst of ruin ... merries zijn bij mij snel over hun toeren en een hengst/ruin weet meteen waar hij staat...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 23:26

Ik riep altijd een ruin, maar heb inmiddels mijn derde merrie en ook al mijn bijrijdpaardjes waren merrie. Haha! En tot nu toe waren het allemaal hele fijne paardjes.
Mijn pony, een Haflingermerrie, is het type 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'. Zij is over het algemeen wat stoerder qua karakter dan de meeste ruinen die ik ken, terwijl mensen het vaak andersom verwachten. Ze is nooit lastig, ook niet als ze hengstig is. Ze is wel eens chagrijnig ofzo, maar de horrorverhalen die je soms over merries hoort zijn totaal niet van toepassing op indy. Knipoog

Ik heb ervaren dat je niet op geslacht moet afgaan. Als het klikt, klikt het, of er nou iets aanhangt of niet. En lang niet alle paarden passen precies in hun hokje (merrie of ruin).

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:51

het maakt mij niks uit. Voor mijn ruin die ik nu heb had ik een merrie.Toen zij overleed ging ik ook niet speciaal naar een ruin of merrie kijken,het maakt mij niets uit.

ikke

Berichten: 37547
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:58

Liefst een merrie, hoewel ik nu een je-weet-wel hengst hebt Haha!
Een paard moet wat karakter, persoonlijkheid hebben. Die zie je toch meer bij merries dan bij ruinen. Maar als het een leuk, karakterpaard is, maakt het me ook niet zoveel uit.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:04

ik heb gekozen voor een merrie omdat ik nu al weet dat ik over een aantal jaar wel een pony erbij wil, en gek ben op veulentjes, dus kan ik haar mooi laten dekken over een aantal jaar Lachen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:17

Meestal heb ik liever een ruin, hoewel ik ook merries zonder merrienarrigheden heb gereden, en dan maakt het me dus niets uit.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:40

Een ruin, ik heb er zelf ook een. In mijn ervaring vind ik merries vaak erg umeurig, terwijl ik ruinen over het algemeen juist erg vriendelijk vind.

Wafel
Berichten: 1819
Geregistreerd: 06-06-04

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:02

Ruin zeg ik nu maar. Ik rij op een ruin en heb naar me zin die worden niet hengstig en hoeven ook niet zo nodig te wippen.

Merry heb ik ok altijd wel oke gevonden daar nie van.

Spirit

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:22

Ruin gestemd, ik hou niet van hysterisch merrie gedrag.....

Byron15

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: Bad Bentheim, Landgoed Aarnink.

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:42

Doe mij maar een nuchtere ruin. Merrie's zijn vaak van die hitte petitten. Zo snel over de rooie.
Maar er zijn zeker ook erg leuke merrie's.

Anoniem

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:49

Maakt me niks uit
je hebt heel rustige merries en ook snel over de rooie gaande ruinen.
Net wat het karakter is,en dan maakt me geslacht niks uit.

Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:53

Nou ik hou gewoon van paarden met karakter, zou me niets uitmaken of het een ruin of een merrie is. Maar over het algemeen hebben merries iets meer karakter dan ruinen.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:02

Ik heb een hengst en 2 merries.
Maar ik moet zeggen dat die hengst veel makkelijker is. Die is niet zo snel beledigd als mijn merries. Ik heb nog een merrie van een kennis staan die ik altijd rijd, maar die is ook zo snel beledigd en daardoor helemaal niet makkelijk onder het zadel.

Het maakt mij weinig uit, maar ik vind hengsten en ruinen over het algemeen makkelijker dan merries.

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:06

Maar jij hebt natuurlijk ook wel een super hengst he Dennis Knipoog

Ik heb liever een merrie. Juist omdat ruinen vaak wat oppervlakkiger zijn qua karakter. Een merrie heeft natuurlijk wel eens een rotbui, maar ook pieken! En dan gaat ze voor je...

Anoniem

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:09

Dan heb ik een verwijfde ruin Tong uitsteken
Die gaat ook helemaal voor je en is een echt karakter paard Haha!

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:17

Tong uitsteken, Dennis is wel lief. Gister heeft er nog een meisje van 5 op rond gehobbeld. Ging ook draven, stuiterde alle kanten op en trok hem ook af en toe aan z'n teugels. Maar hij vind het allemaal even leuk! Moet ik dat eens bij mijn merries proberen, dan mag ik de hele tijd kindjes van de grond af rapen.

Het verschil tussen hengsten en ruinen merk je ook wel weer. Hengsten zijn nog moeilijker te beledigen dan ruinen! Moet ik wel even melden dat de hengst die ik op het moment heb extreem makkelijk is, maar ik heb met verschillende hengsten gewerkt.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:24

Een merrie... Juist de ''merriekuren'' spreken me aan. Ik vind het wel iets hebben die ''moodswings'' van mijn eigen merrie. Het is natuurlijk ook wel heel erg paard afhankelijk, ik ken een hele hoop ruinen met een karakter waar je ā€˜ā€™uā€™ā€™ tegen zegt. Ik vind het iig erg leuk als een paard een sterk karakter heeft Knipoog

Harvumi

Berichten: 901
Geregistreerd: 04-10-04

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 10:41

Het liefst een hengst, moest ik dan toch tussen ruin of merrie kiezen, een merrie dan, je kan er nog een veulentje uithalen en inderdaad ook de "merriekuren" spreken me toch wel aan (al heeft natuurlijk niet elke merrie die kuren Knipoog )

shirley23
Berichten: 686
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Almere haven

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:19

het maakt mij inprenciepe niet uit. ik heb in het begin altijd gekeken naar een ruin. En wou nooit een merrie van wege de keuren. En nu heb ik zelf een merrie. Maar geen last van merrie keuren hoor. Af en toe denk ik dat het een ruin in een merrie huid is.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:08

ik heb 2 merries en een ruin, vindze alle 3 leuk, en de hengst is ook leuk, geen voorkeur

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:33

Het maakt mij ook niet zoveel uit. Ik rijd een haflingermerrie en als ze je eenmaal vertrouwt doet ze echt alles voor je. Heel af en toe heeft ze wel eens kuren maar dat vind ik eigenlijk ook wel weer leuk. Lachen

tiggeriedoo
Berichten: 462
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Rijen

Re: ruin of merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 12:41

Ik heb op maakt me niets uit gestemd!

Moet zeggen dat ik alleen op de manege op ruinen heb gereden. En daar waren de merries vervelender dan de ruinen.

Echter houd ik van een paard met een eigen willetje, een duidelijk karakter. Of dat nu een hengst, merrie of ruin is...dat boeit me niet!

Nu heb ik een merrie in de vorm van een pony. Met rijden merk ik niets van de hengstigheid, echter in de omgang wel. Ze kan flink over de rooie raken van niets, echter is ze redelijk stoer voor een merrie. Ik ben gevallen voor haar wat moeilijkere karakter. Een uitdaging en het is gebleken dat het klikt....daar gaat het om!