Verhuizing met paard naar Duitsland, wie heeft ervaring ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Verhuizing met paard naar Duitsland, wie heeft ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:06

Wij wonen ook in Duitsland en hebben 2 van de 3 paarden in Nederland gekocht.
Diablo is met de paardentaxi gekomen en die werken liefst volgens de regels. Hij is dus RVV gekeurd. Ik weet niet wat dat kost, heb er nog geen rekening van.
Alba is door de vorige eigenaar gebracht en ook de grens over 'gesmokkeld'. Niets aan de hand. Ik weet niet wat er gebeurt als ze wel aangehouden zouden zijn. Volgende week wordt er nog een pony gebracht (Pasja, van Bonfire hier op het forum) en ook zij zal gewoon de grens overgaan.
Gypsi hebben we in Duitsland gekocht, dus daar hebben we niets om te doen.
Wel kregen we een week nadat Diablo hier was, een brief waarin we hem moeten registreren ofzo, omdat men vernomen had dat we een paard vanuit Nederland naar Duitsland hadden gehaald. Dat zal dus waarschijnlijk de RVV doorgegeven hebben. Maar waar deze registratie voor dient, weet ik echt niet.....

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen



Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Verhuizing met paard naar Duitsland, wie heeft ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 11:36

flettie schreef:
Wij wonen sinds driekwart jaar ook in Duitsland.
Voor de verhuizing heb ik nog via mijn oude werk bij een expediteur (Beijer in Oldenzaal) navraag gedaan wat ik allemaal nodig had. Volgens hen had ik idd wettelijk gezien een gezondheidsverklaring van de RVV nodig, een geldig paspoort, geldige inentingen en eventueel een chip. Maar deze persoon raadde me aan om het paard in de trailer te stoppen en de gok te wagen om zonder gezondheidsverklaring de grens over te steken. De kans dat we gepakt zouden worden was immers erg klein.
Onze kleine Shet hebben we trouwens echt illegaal de grens overgesmokkeld: die had geen geldige inentingen, geen paspoort en geen chip Haha!

Wettelijk gezien moeten we iedere keer als we met de paarden de grens over steken een gezondheidsverklaring van de DA erbij hebben.... ik neem liever de gok en dat ik af en toe een bekeuring moet betalen dan iedere keer (toch zo'n 10 keer per jaar) een 20-30 euro te betalen voor zo'n gezondheidsverklaring.
Maar ook wettelijk gezien bestaat er binnen Europa een vrij verkeer van goederen en personen. IMO vallen dieren hier dan ook onder.


Dus jullie wagen de gok gewoon? Wij willen misschien ook meerdere keren de grens oversteken met de paarden. Krijg je alleen een bekeuring als ze dan niet gekeurd zijn? Of mag je dan meteen de traier bij de grens laten staan?

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: Verhuizing met paard naar Duitsland, wie heeft ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:14

Serval schreef:
Wat ik tot nu toe uit jullie verhalen hoor is dat het laten keuren eigenlijk een overbodige luxe is Knipoog .......das mooi scheelt allicht in je portemonee. Serval komt van oorsprong uit Duitsland en toen ik haar kocht moest ze voor de reis naar NL gekeurd worden daar en erna hier door de RVV. Hoe bevalt het jullie daar met je paarden ? Hoe zijn de rijverenigingen daar ?



Het bevalt prima. Bij een rijvereniging ben ik (nog) niet. Maar dat is meer omdat dat hier allemaal niet zo dichtbij is en wij geen trailer hebben. Anders had het me best heel leuk geleken.

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn schoentje te kussen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Googlebot, Leliesan, Saartjuh_b en 29 bezoekers