Welke rijbroeken vinden jullie het fijnst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

welke rijbroek vinden jullie het fijnst

Cavallo
7 (7%)
Pikeur
12 (12%)
Harry's Horse
6 (6%)
Eurostar
44 (46%)
Kentucky
4 (4%)
Anky
8 (8%)
Anders..
13 (13%)

Totaal aantal stemmen: 94


youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Welke rijbroeken vinden jullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 11:59

Ik was gewoon nieuwsgierig in wat voor rijbroeken jullie rijden! Gaan jullie voor de duurste, of toch een goedkopere. En waarom doen jullie dat??
Ik heb zelf harry's horse met leren kniestukken, was eerst van plan om een cavallo te kopen, maar de prijs vondt ik toch wel achterlijk hoog!
Ruim 300 gulden voor een rijbroek!! Frusty
Vandaar deze vraag!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:06

Tja moeilijk!! Cavallo, Anky, Pikeur en Kentucky vind ik t fijnst. Haha! Zie mn reactie in t vorige topic! Haha!
Mijn fijnste is mn Cavallo zwarte rijbroek, met echt lederen kniestukken (grijs) bandplooi met steekzakken.. Daarna zeker mijn groen geruite kentucky broek.. met nep leren kniestukken (groen) en mn witte pikeur, maarja die is meer voor de wedstrijden. Haha! Eurostar vind ik ook wel redelijk!

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:48

Pikeur zit wel goed maar Horka vind ik nog fijner om mee te rijden en ze zijn ook niet zo duur.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:04

eurostar corsica.
Goede broek, niet belachelijk duur, goede pasvorm, voor mij goed genoeg

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:04

ik rijd al 17 jaar in eurostar rijbroeken.
Voor een zeizoen heb ik wel eens een harry horse gekocht maar deze zat niet zo heel lekker. Mijn Horka broek viel met 1 jaar al uitelkaar Boos!

Nu heb ik in de kast 2 eurostar een goedkope en een wat duurdere en een broek van Global deze zit ook wel lekker alleen is hij scheef gemaakt.
Maar bij eventuele nieuwe aankoop weer een eurostar.


Offhuh een Wrangler spijkerbroek bij het westernrijden.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:09

Eurostar en Anky. Die van Anky zitten gewoon supermooi en lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:11

Ik ben heel erg tevreden over eigenlijk de hele Anky lijn. Ik vind het stofje zo lekker! Tong uitsteken Verder zitten ze gewoon mooi. Ze sluiten wel heel hoog, voor sommige mensen is dat niet prettig.
Nog erger dan aan de broeken ben ik totaal verslaafd aan de shirtjes van Anky. Mijn laatste aanwinst is een oranje-rood shirt met korte mouwtjes en een v-halsje. Enorrrrm funky kleurtje, Party!!ik ben er heel blij mee.
Naast mijn Anky broeken heb ik er ook nog 1 van Cavallo en 1 van Kentucky. De bandplooi van Pikeur heb ik wel eens aangehad maar die staat niet mooi.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:14

Vind Horka fijne broeken hebben en Global
en ze zijn helemaal niet zo duur...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:24

Ik heb sinds kort een lycra rijbroek van Carousel met Coolmax kussentjes op zitvlak en knieƫn. Speciaal voor endurance, dus voor lange ritten. Dit is 'm:

Afbeelding

Erg charmant is hij niet (ik ga er ook niet zomaar mee een buitenritje maken, een trainingsrit nog wel), maar hij is wel erg sportief en functioneel, en het belangrijkste: hij zit heerlijk! Cool

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 15:32

Heb even in je profiel gekeken!! Hij is erg mooi Knipoog haha, maar als het maar lekker zit, dat heb je toch nodig bij van die lange ritten!!
Ik zie dat de eurostar het een beetje gaat winnen!! die is jammer genoeg niet bij onze ruitersportzaak te krijgen! Ik heb er wel een gehad en daar heb ik echt een hele tijd mee gedaan! Zit ook erg lekker! Cavallo zit ook erg lekker, maar is me echt te duur, net als ankybroeken, omdat er anky opstaat is het duur, de stof is bijna hetzelfde als Cavallo en het wordt nog in dezelfde fabriek gemaakt ook!!
Verder zal er niks verkeerd aan zijn, maar die prijzen zijn echt niet normaal meer!!

blondiedaan

Berichten: 282
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Hendrik-Ido-Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:40

eurostar en global!! niet te duur en ze zitten heerlijk!! Haha!

groetjes Party!!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:03

Cowgirl schreef:
Mijn Horka broek viel met 1 jaar al uitelkaar Boos!


indd ja, bij mij een paar jaar geleden gingen ie kniestukken er helemaal af, allemaal losse draadjes enz. Flutbroeken. ik ga voor Pikeur

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:08

[Edit] geen fotokwoot, te groot Knipoog [/edit]


Karin, niet charmant? Ik vind hem super. Ik heb dezelfde besteld maar dan met felblauw en felgeel. En ik ga er nog een met legerprint bestellen. Geen normale broek meer voor mij.

Ik had laatst een Anky gekocht. Die kon ik naar de winkel brengen om de naden te laten bijnaaien.Waardeloze kwaliteit. En dat voor zowat 350 piek. Dat ik zo stom kon zijn zeg. Misselijk

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:42

ik heb een rode ribrijbroek van de pikeur, heb ik al 3 jaar, ziet er nog perfect uit(hier en daar bij de knieen wat schuurplekken maarw at wil je na 3 jaar...), en zit nog als gegoten, dat zijn echt fijne rijbroeken, mischien wel duur maar dan heb je ook wat.
verder heb ik er 1 van de eurostart met bandplooi, maar die valt me tegen, die zou zomers koel en in de winter warm zijn, nou ik merk er zeer weinig van, en ik vindt hem ook niet fijn zitten, want na het rijden heb ik allemaal afdrukken op mijn been wat erg gaat jeuken als ik mijn rijbroek uitdoe. bij de anderen heb ik dat niet. ik heb er ook 1 van de harry's horse, heb ik ook al 2 jaar,ook een hele fijne broek, een geblokte groene. en met bandplooi. super fijn zit die, ook lekker koel in de zomer.
en voor de wdstrijden heb ik een beige van horka, en een witte van eurostar.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Welke rijbroeken vinden jullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 16:47

Ehhm, ik rij het liefst met harry's horse, toevallig vorige week weer een nieuwe gekocht!

Wat mij opvalt is dat de broeken van Horka niet lang genoeg zijn voor die stelten van mij ( ik ben vrij lang en heb vanaf de heup gemeten naar de voet 101 cm aan been, haha ) Dus ik ben eigenlijk gedwongen om harry's horse broeken te kiezen..

Maar aan de ander kant.. Ze zitten prima en zijn voordelig. Bovendien hebben ze hele stoere kleuren ( heb hem nu in het grijs, STOERRRR!! Haha! )

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: Welke rijbroeken vinden jullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-02 16:57

Tallie1979 schreef:
Maar aan de ander kant.. Ze zitten prima en zijn voordelig. Bovendien hebben ze hele stoere kleuren ( heb hem nu in het grijs, STOERRRR!! Haha! )


Met leren kniestukken, en steekzakken en plooiband???
Zoja dan heb ik eergisteren dezelfde besteld!! Haha! Iemand bij ons in de les had deze ook besteld!! Ja grijs is de nieuwe winterkleur!!
Met donkergrijs licht grijs en wat baby blauw ertussen!! Zo'n deken kan je dus ook krijgen he?? best lachen!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Welke rijbroeken vinden jullie het fijnst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:08

youngster"]
[quote="Tallie1979 schreef:
Maar aan de ander kant.. Ze zitten prima en zijn voordelig. Bovendien hebben ze hele stoere kleuren ( heb hem nu in het grijs, STOERRRR!! Haha! )


Met leren kniestukken, en steekzakken en plooiband???
Zoja dan heb ik eergisteren dezelfde besteld!! Haha! Iemand bij ons in de les had deze ook besteld!! Ja grijs is de nieuwe winterkleur!!
Met donkergrijs licht grijs en wat baby blauw ertussen!! Zo'n deken kan je dus ook krijgen he?? best lachen!!
[/quote]

Nee, ik heb er een zonder leren kniestukken.. Een gewone broek dus.. Hij is zoooooo mooi! ( tja, jullie zullen het raar vinden, maar ik vind dit de mooiste kleur die ik ooit gekocht heb ) Ik heb met mijn vorige harry's horse broek 3 jaar gedaan.. en nog kan ik hem aan, ook al ziet hij er niet meer uit.. Haha!

Overigens heb ik ook nog een eurostar van 2 jaar oud die er ook nog uitziet als nieuw, maar daar heb ik het voordeel van de kleur mee (zwart)
Dus die blijft langer mooi..

Ik heb ook een aantal horka broeken gehad, maar die vallen binnen no time uit elkaar.. Ik had er een waarbij ik uit het kruis scheurde ( en ik maar denken, goh, wat is het fris daar haha Haha!) en eentje waarbij de rits binnen 3 weken kapot was..

Maar nu eindelijk na 2 jaar weer eens een broek erbij gekocht, heerlijk! Ziet er stoer uit met mijn leren laarzen, lijk eindelijk op een echte instructrice, haha Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:41

Mijn favoriete merk staat er ook niet bij vermeld.
Ik had eerst Horka rijbroeken, maar de laatste drie broeken die ik gekocht heb zijn van Euroriding.
Met een lerenzitvlak dat helemaal doorloopt tot onder aan mijn voeten. En ze sluiten niet zo hoog en dat vind ik ook wel prettig. Als een rijbroek hoog sluit krijg ik heel snel last van mijn maag en wordt ik misselijk.
Ik rijd nu alleen nog maar met broeken met kunstleer. Zonder vind ik niet meer zo fijn rijden...

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:44

anky! heerlijke broeken heb nu zoveel merken gehad maar zo slijtvast en fijn als die van anky is er geen 1 geweest al komen die van pikeur ook aardig in de richting

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 17:47

Horka Lachen Ik heb nu al langer als 2 jaar zo'n dikkere ribroek daarvan en hij zit super en valt nog lang niet uit elkaar Haha! En ik heb nu ook een grijze ervan gekocht met leren stukken, zit ook geweldig, maar was wel prijzig Knipoog

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 18:59

Ik rij eigenlijk alleen maar in harry horse broeken,nu met de zomer dan,ze gaan alleen niet zo superlang mee,want aan de binnenkant van m'n bovenbenen gaat het na een tijdje toch wel kapot.
En ik heb ook een paar keer meegemaakt dat het een echt strakke broek was,maar na een paar keer dragen wastie echt lubberig geworden,maar goed,het is lekker goedkoop en dan koop ik ze maar wat vaker,ik ga zeker geen paar honderd gulden voor een rijbroek uitgeven.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:12

Ik rij met broeken waarvan het merk nog geen 1 keer is genoemd: RTS!
Dat is een duits merk met zitvlak van een stof genaamd BENTEX, en wat hetzelfde nut heeft als een (kunst-)leren zitvlak. Ook heb ik er 1 met een echt leren zitvlak, heerlijk! Die wordt volgens mij niet eens meer verkocht. Ze zijn allebei tweedehands en ik heb er vergeleken met de nieuwprijs zeker 600 gulden mee gespaard. Echt ideaal!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 19:16

Ik heb een bordeauxrode Eurostar en een donkergroene (met nepleren kniestukken) Eurostar en een witte Cavallo.
Ik vind die van Eurostar het lekkerst zitten, ik heb verder alleen nog een Harry's Horse rijbroek gehad, maar ik vind Eurostar het lekkerst zitten!

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 21:17

[Edit] geen fotokwoot, te groot Knipoog [/edit]


Waar koop je die "endurancebroek"? Ik vind hem wel leuk