went een zware bak???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

went een zware bak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 14:46

Hoi

Mirage staat sinds 2 weken op een andere stal. Nu hebben ze hier echter best een erg zware bak en daar heeft ze veel moeite mee!
We komen van een gladde strakke bak nu hier naar het lijkt wel de duinen.......
Nu wil ik erg graag oefenen voor proefjes en aankomende wedstrijden, maar ik ben alleen maar bezig met mirage niet in de weg te zitten.
Zij zakt weg, ik evenwicht kwijt, etc. Lijkt me vervelend voor haar.
Ook door die zware bak galoppeert ze erg slecht, is zo zwaar voor d'r.
Zo kan ik toch niet oefenen??? Zie me nog geen volte 10 meter maken hoor bijvoorbeeld.

Went dit????

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:49

he Gompie Lachen

waar ik eerst stond was de bak ook erg zwaar, en dat deed Bay toch wel de das om. Was snel moe, en t is een aanslag op spieren en botten. heb tot op de dag van vandaag geen spijt dat ik nu op een stal sta met goede bodems, ik hoef niet meer bang te zijn dat ie zn nek breekt in een "maanlandschap"!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:50

Nope het went niet! Wij hebben ook weleens een zware bak en daar kunnen ik en Flair absoluut niet in rijden... Ik wil het ook niet eens het is gewoon superslecht voor de benen van je paard.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:17

Sluit ik me volledig bij aan! Het hoeft niet te wennen, want het is niet goed. Ik hoop dat je een alternatief hebt of dat ze anders wat met de bodem kunnen doen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:22

Bij ons was het eerst ook een verschrikking!! vraag of ze wat zand ervanaf kunnen halen, en zet er als je die mogelijkheid hebt een spoeier in, dan zakt het wat naar beneden!
In de winter zal het wel beter gaan, als het iets gevroren heeft, dan zakt alles namelijk!!
Wij krijgen nu een spulletje in de bak iets van kokos ofzo. Is een soort vilt, alleen dan anders!!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:40

Het went echt niet! Je kunt beter een bak hebben die iets sneller nat word dan dat hij altijd zo zwaar is.
Als de bak echt heel zwaar is lijkt het me trouwens ook niet goed voor de pezen en spieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 15:44

Dat went nooit en eigenlijk moet je daar ook niet meer rijden. Een peesblessure loop je snel op maar is niet snel verholpen. Kun je niet ergens anders rijden, bijv. in het bos of in de wei? In een zware bak rij je je paard kapot.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:06

nee idd dat went niet, ik zou dan maar lekker gaan buitenrijden ofzo. of je kijkt of er mischien iemand daar in de buurt is, en dan rijd je daarheen en vraag je of je daar in de bak kunt rijden. een zware bak is vragen om problemen! mijn pony heeft een peesblessure opgelopen in een 3 km lang mul/zwaar pas opnieuw aangelegd zandpad, en dat is dus vergelijkbaar met een zware/mulle bak.
het is heel erg slecht voor de pezen van je pony!!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:12

Het went niet en is nog slecht voor de paardenbenen ook. Toen wij in het voorjaar een nieuwe bak kregen hadden we ook dat probleem. Door veel te sproeien werd hij al minder zwaar en nu hebben we een soort hypotex er door heen. Het is nog niet zoals bij de BGV strak, maar al stukken beter. Zou mirage door de bak misschien wat meer last van dikke benen hebben gekregen of was het toch het wondje?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:13

Is het niet op te lossen?ga eens met de eigenaar praten misschien kun je hem uitleggen dat het beter is als de bak gerenoveerd wordt. Waarom ben je naar deze stal gegaan als de bak slechter is?
Misschien helpt het als je hem sleept en aanrolt of is het helemaal hopeloos?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 16:55

Mirage ze wennen er wel aan maar het is niet goed voor de pezen. Wat het gemakkelijkst helpt bij dat losse zand is flink nat houden! Eerst slepen en dan maar sproeien, zodat je net zoiets krijgt als aan het strand. Ik hoop dat de staleigenaar daaraan mee wil werken, want dat losse zware zand is echt slecht voor paardenbeentjes........Een andere manier om het zand te stabiliseren is van die stukjes textiel erin brengen. Er zijn verschillende bedrijven die dat spul leveren. Een bij mij in de buurt is Martien Loeffen, misschien kan die je verder helpen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 17:43

dat het slecht kan zijn, kan ik me voorstellen hoor. Echt.
Maar dat je er ALTIJD je paard kapot mee rijdt......zet ik m'n vraagtekens bij. Er rijden daar heel veel paarden elke dag in, al sinds jaar en dag.
En nog niet gehoord dat er paarden kapot van zijn gegaan.

Toen ik naar die stal ging kijken lag de bak er best bij, maar ja, het had wel geregend en ja, hij was misschien wel net gesleept.

Maar ladolcevita, er zijn meer redenen dan een bak om van stal te verwisselen..........voor haar (mirage dus) is het dan buiten die bak om namelijk veel beter. Maar dat is offtopic....

Maar ik zal 'ns met die man gaan babbelen, kan nooit kwaad nee.
ik wil best meer geld betalen in ruil voor andere bak!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 17:44

enne, nee eleonoor, dat dikke beentje is van een wondje!!!
mag dat duidelijk zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:11

MirageGidran schreef:
dat het slecht kan zijn, kan ik me voorstellen hoor. Echt.
Maar dat je er ALTIJD je paard kapot mee rijdt......zet ik m'n vraagtekens bij. Er rijden daar heel veel paarden elke dag in, al sinds jaar en dag.
En nog niet gehoord dat er paarden kapot van zijn gegaan.

Dagelijks een beetje stappen en een klein beetje draven met een contactteugeltje kan natuurlijk niet zo veel kwaad als wanneer je dagelijks echt aan het werk gaat [trainen op een iets hoger niveau].
Je moet het zo zien: wandelen op het strand is prima. Maar wanneer je wilt trainen voor bijv. een halve maraton dan moet je dat vooral NIET op het mulle strand doen omdat dit je onderbenen [achillispees] te veel belast.