samen in een loopstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

samen in een loopstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-02 14:05

Hoi!

Mijn paardje Cheyenne staat op het weiland met Aron, een superlief ruintje en die twee zijn dikke maatjes. Aron is dominant en het gaat heel goed samen zo. Nou willen we misschien van de winter van drie kleine stalletjes, 1 grote loopstal maken, waar ze samen in kunnen. Omdat ze samen zo braaf zijn op het land, verwacht ik geen problemen in stal, maar ja, je weet het nooit zeker. Wie heeft ervaring hiermee? Tips en adviezen? Aanraders/ afraders?

Groetjes Franca

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:13

Hoe zijn ze bijvoorbeeld met voeren? Flair heeft eens een nachtje met een shetje in een box gestaan, dat vond ze helemaal niet erg, het ging perfect, totdat er gevoerd werd.... arm shetje. (heeft er gelukkig niks aan overgehouden)

Als er ook maar een beetje voernijd in zit zou ik het niet doen, want dan trappen ze elkaar verrot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:15

Als het gaat saampjes dat is dat natuurlijk super. Zorg wel voor aparte voer en drinkbakken aan de uiterste zijden van de stal zo dat er geen ruzie wordt gamaakt om voer en water.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 14:16

Hou wel in de gaten dat ze niet enorm aan elkaar gaan kleven. Het is NIET leuk als jouw paard tijdens het rijden de hele tijd naar z'n maatje aan het bleren is of soms helemaal niet meer in z'n eentje te verplaatsen is.