Wat voor zadel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Wat voor zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:17

Hai, ik ben binnekort jarig ( oktober)
Ik krijg dan een zadel voor mijn verjaardag.
Wat voor een zadel raad je aan, voor een Tinker? Hij is niet heel erg breed. heeft nog best een normale schoft.
Dit is de eerste keer dat ik een zadel koop, kunnen jullie wat tips geven?

Een goed merk?!
Laatst bijgewerkt door Nina op 24-08-02 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 12:26

Nora schreef:
Wat wil je met je tinker doen?
Springen dressuur buiten rid?
Als je alleen maar dressuur doet dan zou ik een dressuurzadel doen.
Wil je alleen maar springen dan neem je een springzadel.
En wil je het allemaal dan neem je een vzh zadel (veel zijdig heidszadel)
Ik heb een vzh zadel omdat ik dat wat hier boven staat allemaal doe maar je moet doen wat je het beste vind.
Ik zou gaan voor de vzh zadel Knipoog
Doei,
jolanda


Ik had het over merken Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:29

je kunt het beste een iemand langs laten komen van een zadel-pas-service ofzo, en kijken wat die zegt.
Je kunt zelf de voorkeur geven aan wat voor zadel, wat Nora hier uitlegt (ze vergeet de westernzadels Knipoog ) en dan kunnen hun een zadel aanmeten!
Ik wou bv graag een dressuurzadel, en we hebben allerlei zadels op Tos gehad, heb een tijdje een veelzeidig geprobeert, maar uiteindelijk toch een lekker zittend dressuurzadel gevonden!

Zoek een goede zaak in de burut, die service verleent, en vertel wat je zoekt, en kijk wat ze je aankunne bieden!
Let er op dat het leergoed onderhouden is, en dat de singelstoten enzo goed in orde zijn!
het voornaamste is dat het zadel goed ligt op de rug van je tinker, maar jij moet het ook fijn vinden zitten!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:41

Dat is dus geen goede tip.
Slechte kwaliteit en slechte service als ik de verhalen mag geloven.
Ga liever naar een echte ruitersport zaak en laat een aantal zadels passen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:43

Een westernzadel natuurlijk Cool

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 12:56

Ja, het is maar net hoeveel het mag kosten..... Maar anders zou ik een KN dressuur aanraden. Die zitten echt fijn en daar kun je ook best mee buitenrijden.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 16:12

Ik zelf vind van de veelzijdigheids zadels de: Wintec (lekker licht, handig inrijden?) en de Stubben er mooi/fijn. Okay het prijsverschil is groot, maar het gaat om de zit, en pasvorm.

draco
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: midden van land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 17:30

ik heb op mijn tinker een haflingerzadel gelegd, de luxe met meeste kamer. dat past heel goed en zit ook lekker en is niet zo duur.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 17:39

hij is toxch nog niet eens belleerd?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 20:54

Ik heb zelf een Merovech, niet zo'n bekend merk geloof ik, maar ik ben er heel tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. Omdat een Tinker meestal wat breder is, zou ik toch iemand laten komen om een zadel te passen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 09:28

Ik heb een Premiere Bordeaux (komt van BR). Dit is een dressuurzadel en zit/ ligt erg goed. De kwaliteit van het leer is erg goed en er zit een kunsstof boom in. (steviger). Prijs was € 800,00. Een veelzijdigheidszadel is nog goedkoper.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 09:41

parouscha schreef:
hij is toxch nog niet eens belleerd?


Nee, maar hij moet wel zadelmak worden.
Hij word volgend jaar maart 3, en dat vind ik een mooie leeftijd om er eens een zadel op te leggen. Alhoewel hij zeer waarschijnlijk braaf is.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-02 09:43

Manon schreef:
Ik heb zelf een Merovech, niet zo'n bekend merk geloof ik, maar ik ben er heel tevreden over. De prijs/kwaliteit verhouding is ook goed. Omdat een Tinker meestal wat breder is, zou ik toch iemand laten komen om een zadel te passen.


Hai,
De paardenshop waar ik hem waarschijnlijk wil kopen, komt met passervice. Maar ik wilde gewoon eens weten van welke zadels goed plezier hebt, zonder dat het gelijk kapot is

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 11:53

Ik heb een merkloos zadeltje, gewoon nieuw, koste me 10 x minder dan een merkzadel. Je hebt er wat meer onderhoud aan, en de glans is er wat sneller af, maar hij ligt fantastisch op Valli's rug, en ik vind hem heerlijk zitten... Mijn buurmeisje daarentegen schoof er gelij bekant vanaf..
Als ik jou was zou ik gewoon zelf een mening vormen, wat de een lekker vind zitten, kan jij bijvoorbeeld geen grip op hebben..

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-02 15:37

De tinker mike wie bij ons stond had een vzh zadel alleen is overgestapt naar dit relaxte zadel...een spaans zadel:
Afbeelding (is m niet allene ong hetzelfde)

zelf heb ik d rook eens meer gereden, zit lekker, en die tinker vondt t ook fijner zitten.......je blijft heet stabiel zitten en meet springen kon ook,
tis maar wat je smaak is maar dit zijn hele fijne zadels