Laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:41

Hoi hoi, even een vraagje Knipoog

Ik rijd al 10 jaar en ik heb altijd met rubber laarzen gereden. Nu zijn mijn laarzen weer versleten en zit ik te denken wat ik zal doen. Chaps heb ik nooit mee gereden, dus ik weet niet of ik dat lekker zal vinden en bovendien wil ik ook af en toe meedoen met onderlinge wedstrijden (en deze laarzen zijn erg versleten)

Nou wil ik misschien leren laarzen kopen, omdat dat mooier is en beter zit? Ik wil er echter wel mee kunnen lopen, ook door modder enzo en niet dat ik dan gelijk met allerlei poetsmiddeltjes mijn laarzen moet gaan staan boenen, dat werkt niet! Knipoog

Nou werden mij al door iemand laarzen van equin geadviseert, maar ik wil ook graag jullie ervaringen!!!

Groetjes Brenda

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:34

Leren laarzen vind ik het best met rijden..Maarja het vergt wel veel onderhoud natuurlijk. Je kan ze niet dagenlang met bagger in je kast zetten, want dan kan je ze zo weggooien

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:41

Het zijn rijlaarzen, dat is mijn mening. Ik heb ze gekocht om mee te rijden.
Door er veel mee te lopen zakken ze in en dat vind ik persoonlijk zonde, dan hoef je ze net zo goed niet op maat te kopen!

Ik zou ze dus voor het rijden aan doen en na het rijden uit, dan hoef je ze ook niet ontzettend vaak te poetsen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:51

Kleintje schreef:
Het zijn rijlaarzen, dat is mijn mening. Ik heb ze gekocht om mee te rijden.
Door er veel mee te lopen zakken ze in en dat vind ik persoonlijk zonde, dan hoef je ze net zo goed niet op maat te kopen!

Ik zou ze dus voor het rijden aan doen en na het rijden uit, dan hoef je ze ook niet ontzettend vaak te poetsen!


Je moet ze toch wel iedere week poetsen, Kleintje, want door het rijden komt er huidvet op de binnenkant van je laarzen, daar (bij de hakken sowieso) kom je niet onderuit. Dat huidvet vreet ook in op je leer en dus zul je regelmatig moeten poetsen. Wil je dat niet, kom je toch weer bij de rubberen laarzen uit!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:58

imker schreef:
Je moet ze toch wel iedere week poetsen, Kleintje, want door het rijden komt er huidvet op de binnenkant van je laarzen, daar (bij de hakken sowieso) kom je niet onderuit. Dat huidvet vreet ook in op je leer en dus zul je regelmatig moeten poetsen. Wil je dat niet, kom je toch weer bij de rubberen laarzen uit!

Ligt er dus aan hoe vaak je rijdt!

Ik haal altijd als ik heb gereden even het huidvet met een beetje water en een doekje eraf en om de zoveel tijd (als ik ongeveer 10 keer heb gereden) spuit ik er cleaner op om ze helemaal op te poetsen en te voorzien van een beschermend laagje.

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 11:59

Mijn voorkeur gaat uit naar rubber laarzen.. lekker makkelijk in het onderhoud (tuinslang erop en ze zijn weer schoon) en ook niet zo duur als leren laarzen.... en er zijn ook rubber laarzen die er heel goed uitzien, vind ik....

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:01

Nijntje schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar rubber laarzen.. lekker makkelijk in het onderhoud (tuinslang erop en ze zijn weer schoon) en ook niet zo duur als leren laarzen.... en er zijn ook rubber laarzen die er heel goed uitzien, vind ik....

Maar leren rijlaarzen gaan langer mee en geven meer houvast, het zit steviger en je benen zijn vaak ook veel stiller...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:06

Geregeld poetsen is wel nodig, maar je kunt er wel ontzettend lang mee doen, zed verslijten niet snel. Zeker niet bij goed onderhoud.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 12:18

die van equin, gaan als je ze iedere dag niet lang mee, omdat het hele erge slappe kwaliteit is ( vergelijk ze maar eens met een petrie laars )
maar als je niet iedere dag rijdt zullen ze wel wat langer mee gaan, en is daarvoor best een fijne laars en ook niet duur.
De petrie laarze zijn wel wat duurder maar van erg goede kwaliteit en gaan daarom ook langer mee en blijven erg lang mooi. Als je er veel mee loopt zijn laarzen met rits en feter erg fijn omdat deze beter aan sluiten bij je enkels en voelen meer als een schoen aan.

zelf heb ik nu leder laarzen van subrac besteld met rits en feter, deze schijnen erg lang mooi te blijven en lekker te zitten.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 22:57

hey
ik had brenda die van Equin dus aangeraden. Ik rij met mijn laarzen ook niet elke dag (hoewel ik wel 5 keer per week rij) Maar meestal doe ik o te trainen gewone doc. Martens schoenen aan en chaps. De laarzen hou ik voor de wedstrijden. Dus ze zullen nog niet zo snel verslijten. Lachen
Brenda, jij rijdt toch ook niet zo héél veel he?
Dus als ze bvb maar 1 of 2 keer in de week rijdt, zullen ze wel redelijk lang meegaan he
Petrie is idd veel beter van kwaliteit ja, maar ze moeten altijd meteen gepoetst worden en ze mogen niet in het vuil enzovoort. Naja ik trek er me met mijn Equins niet veel van aan. Kan tegen water, modder en mest. Gewoon met een nat doekje afwrijven en ze zijn al proper.
xxx