Wegendoek voor de buitenbak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Wegendoek voor de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 14:33

Wij zijn opzoek naar wegendoek (wit viltachtige doek) voor de bodem van onze , nog aan te leggen, buitenbak.
Wie weet waar je dit kunt krijgen??
Weet iemand hoeveel dit ong. kost??

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:45

v.d. kroon in Hoogkarspel verkoopt het, ik weet niet meer hoe
duur het is.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:51

Via onze hoefsmid Ivan Okkermans is de boer waar ik sta aan het spul gekomen. Is goedkoper dan hipotex. Moet wel zeggen dat de lappen snel aan elkaar 'klitten' en zo hopen van het spul in de bak ligt wat best wel vervelend is. Verder heeft het onze bak goed verbeterd, want hij was te los en te zwaar. Voor tel. van de hoefsmid een pb-tje sturen.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:16

Is dit spul te vergelijken met All Wheater Tuft, dat heb ik nl in de paddock liggen.

Voordeel is idd een snel droge paddock (bij een echte hoosbui blijft er echt wel water staan).
Nadeel is dat je niet kunt slepen en dat mestrapen niet met een riek lukt Verdrietig

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 20:49

Wat wij bedoelen is om dit wegendoek (is ongeveer 5 m. breed) onder het zand te gebruiken zodat je zand niet zo snel wegloopt. Het is zoiets als worteldoek
We bedoelen het niett als versnipperde zandverbeteraar.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:37

ik zou niet weten wat het is dus ik kan niet mee praten sorry en ik weet ok niet waar je het kunt halen

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:52

vera schreef:
Wat wij bedoelen is om dit wegendoek (is ongeveer 5 m. breed) onder het zand te gebruiken zodat je zand niet zo snel wegloopt. Het is zoiets als worteldoek
We bedoelen het niett als versnipperde zandverbeteraar.


Ik weet niet of dat gaat werken. Door het rijden zul je de boel flink omworstelen en ik denk dat het worteldoek dan snel aan de oppervlakte komt. Hoe diep had je gedacht het doek te leggen onder het zand??

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:04

Bakken en paddocks worden heel vaak op deze manier (met een doek ertussen) aangelegd om de ondergrond en het zand van elkaar gescheiden te houden hoor!
Het omwoelen gebeurt niet door het rijden, maar wel als je de paarden er los in laat en ze gaan graven.....

laurad
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:08

Ik heb het ook in m'n bakje liggen.
Het beste kun je even zoeken onder "worteldoek" bij Google.
Daar had ik een begin van het jaar een adresje gevonden.
Ze maken helemaal op maat voor je. Verschillende diktes zijn er ook.
De minst dikke was ongeveer FL.3,50 m2 . Bij Welkoop verkopen ze het ook a FL. 4,-- m2.
Succes
Laura

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:38

Ik kan je niet helpen vrees ik, maar ben wel geïntereseerd in 'deze materie'. is het doel van dit doek de bak minder zwaar te maken? (of wat is anders het doel:-))? Ik ben erg benieuwd, ik heb heir nog nooit van gehoord!