pagony dressuur zadel??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

pagony dressuur zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 19:07

hey
ik wil een 2e hands pagony zadel kopen een dressuur 17 inch
hij zit hartstikke lekker en past goed op men pony
hij is ong. 2,5 jaar oud, en de zweetbladen zijn al wel wat versleten, maar hij is verder gewoon heel
de nieuwprijs van dit zadel is E 528,66 incl beugels en beugelriemen bij divoza
wat is een goeie prijs voor dit zadel??
de iegenaar wil er dus 500 euro voor vragen
alvast bedankt
groetjes monica

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:18

500 euro ??? Verward Lips are sealed
Dat betekent dat er in 2,5 jaar tijd slechts 28,66 afgeschreven is.
Dat lijkt me geen goede deal hoor, dan kun je voor dat luttele prijsverschil echt beter een nieuw zadel kopen.
Zeker omdat het zadel al wat slijtage vertoont en niet zo'n hoge levensverwachting heeft als de gerenommeerde merken, is zelfs de helft van de nieuwprijs al aan de hoge kant.
Zelf zou ik er niet meer dan 175, max. 200 euro voor willen geven.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:20

500 euro is veel te veel voor zo`n gare kwaliteit zadel, en ik kan me niet voorstellen dat je dit zadel lekker vind zitten, een plank zit nog beter! Plus die zadels een pasvorm van lik me reet hebben... maar goed je moet het zelf weten.

plus dat ik mijn 2e hands kieffer dressuurzadel zelfs nog voor veel minder heb gekocht!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:57

flair schreef:
500 euro is veel te veel voor zo`n gare kwaliteit zadel, en ik kan me niet voorstellen dat je dit zadel lekker vind zitten, een plank zit nog beter! Plus die zadels een pasvorm van lik me reet hebben... maar goed je moet het zelf weten.

plus dat ik mijn 2e hands kieffer dressuurzadel zelfs nog voor veel minder heb gekocht!


nou zeg... Scheve mond

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:06

Maar het gewone Pagony dressuurzadel kostte in de winkel 500 gulden? Vind het dus een beetje vreemd. En wat die persoon vraagt is veels te veel, daar koop je beter het zadel nieuw voor, maar ook een goed merkzadel tweedehands is dan een veel betere koop.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:34

je kan beter een nieuwe kopen
want dan het je voor minder dan 100 euro jaren langer plezier van je zadel
en iedreneen moet zefl weleten welk zadel ze lekker vinden zitten

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:06

300-325 euro lijkt me een goede prijs.
En het gaat erom of JIJ het zadel lekker vind zitten en natuurlijk of het goed ligt op je paard of pony.
Of je een zadel lekker vind zitten is heel persoonlijk.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:10

brr, pagony is echt BAGGER, daar wil ik helemaal geen zadel van. Dan kun je beter doorsparen en een 2ehands merkzadel kopen.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:36

Dat het echt bagger is wil ik niet zeggen, mijn zadelmaker (van Triest) heeft me onlangs verteld dat de Rossnerzadels bij voorbeeld uit precies dezelfde fabriek komen. Dat vind ik toch zeker geen slechte zadels.

Ik heb eergsiter bij Divoza een tweedehands Ainsley dressuurzadel dat er nog erg netjes utiziet gekocht voor 375 Euro.
Als ik jou was, zou ik dus nog even verder kijken en in elk geval niet op dit aanbod ingaan (maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten).
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 00:27

Dat ze uit de zelfde fabriek komen wil niet zeggen dat er de zelfde materialen voor zijn gebruikt.
Ik vind het ook erg veel geld voor dit zadel en zou, als ik jou was, nog even verder kijken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 04:05

Ik zweer bij pagoni!! Knipoog

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 07:33

500 gulden is heel wat anders dan 500 euro hoor, en alssie daadwerkelijk 528 euro nieuw was dan zou ik er 100 eudo bijleggen en idd een Rosner kopen, nieuw.
Lijkt mij geen goede deal dit.
Viv

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-02 18:52

ok thnx allemaal
klinkt misschien gek maar et zadel zit echt heel lekker Lachen
maarjah das mijn smaak
maar ik heb al een heel goed zadel een wintec maar wil dus eigenlijk een leren zadel, en ik wist van dit zadel dus dat et lekker zat
maar iig bedankt allemaal, ik denk dat ik nog ff verder kijk
groetjes monica

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 18:57

hmm Ik vind Wintec niet lekker zitten, maar pagony vind ik toch echt nog 10 keer rotter zitten... ik zou lekker verder kijken voor een goed merk 2e hands zadel, dat lukt je zelfs nog voor minder dan 500 euro.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:10

wat een reacties zeg, als zij het lekker vind zitten en het goed op haar paard past is het een goed zadel voor haar. Alleen de prijs is te hoog maar daar komt degene die het verkoopt ook wel achter dus toch maar proberen af te dingen.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:17

Hoe bedoel je Dana, ooit van vrijheid van meningsuiting gehoord?

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 19:30

Het is ook niet echt mijn type zadel (zit wel goed, maar de kwaliteit is niet zo), maar ii vind het wel wat te duur voor een 2ehands. Misschien kun je beter eerst verder sparen voor een beter 2hands.

enne, nog een tip. Ik had mijn Knetje op afbetaling. Mijn ouders hebben hem betaald en ik heb iedere maand met een bedarg dat ding afgelost. ideaal. Nu heb ik hem helemaal afbetaald en heb een fijn zadel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 20:41

dana schreef:
wat een reacties zeg, als zij het lekker vind zitten en het goed op haar paard past is het een goed zadel voor haar. Alleen de prijs is te hoog maar daar komt degene die het verkoopt ook wel achter dus toch maar proberen af te dingen.


Dana, het mag toch wel gezegd worden dat "het zadel niet zo'n hoge levensverwachting heeft als de gerenommeerde merken" (letterlijk) ?
Daar is toch niets mis mee, er wordt toch niemand benadeeld, en het zadel wordt niet afgekraakt.
Verder heb ik gezegd dat je voor een prijsverschil van 28.66 voor een zadel van 2,5 jaar oud met slijtageverschijnselen beter een nieuw zadel kan kopen, het is gewoon geen reeele afschrijving.
Daar sta ik nog steeds volledig achter.

moontje

Berichten: 331
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-02 09:58

de eigenaar van et zadel is nu gezakt naar 300 euro
et zadel is verder nog harstikke goed, behalve dan wat slijtage op de zweetbladen

enne jongens geen ruzie maken, dat is et et niet waard
groetjes monica

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:05

Prima schreef:
Ik zweer bij pagoni!! Knipoog


Ja ja Knipoog Ik vindt Pagony niet echt geweldig. Iemand bij ons op stal heeft zo'n zadel en het zit gewoon niet, het leer vindt ik stijf en stug en ik kreeg er echt een "houten"kont van Clown Als je al twijfelde om toch die 500 euro ervoor te betalen........voor die prijs heb je veel betere 2e handszadels Knipoog en sou ik nog maar even verder kijken.....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 10:51

moontje schreef:
de eigenaar van et zadel is nu gezakt naar 300 euro
et zadel is verder nog harstikke goed, behalve dan wat slijtage op de zweetbladen

enne jongens geen ruzie maken, dat is et et niet waard
groetjes monica


Start Dressuur
Een populair geprijsd dressuurzadel van leder. Stevige zit, opvulbare kussens. Geheel compleet met Engelse beugels, koordsingel en Pagony beugelriemen.
Euro 224.62
NLG 495.01
Afbeelding


Pagony dressage
Een sterk middenklasse dressuurzadel met een diepe zit, teruggesneden kamer dus ook geschikt voor paarden met een hoge schoft.
Euro 528.66
NLG 1165.01
Afbeelding

Dacht dat je de start bedoelde. Vindt 300 eur al beter klinken.
Je moet het zadel gewoon proberen. Wat de een lekker vindt zitten vindt de ander niks. Ik heb bv in 2 kiefers gezeten en vondt het beide niet echt geweldig, terwijl mijn merkloze zadeltje van hypodrama tenenramp super zit, lekker zacht, t leer van de zweetbladen is wel stug, maarja daar heb je in princiepe toch geen last van met rijden, alleen met aansingelen. En soepeler leer is weer vatbaarder voor slijtage. Zo is er overal wel wat voor te zeggen.

Ik ga vandaag weer eens sjoppen bij Divoos, idd wat zadeltjes bekijken qua dressuur, zit en prijs. Tis toch altijd afwachten hoe ze op Tjootje liggen (ben pas 1 zadel tegengekomen wat super lag (kieffer LechII), maar die is helaas niet te koop en vindt ik zelf weer niet lekker zitten.

Succes met beslissen!
Viv

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-02 11:32

Citaat:
Hoe bedoel je Dana, ooit van vrijheid van meningsuiting gehoord?


ja hoor Knipoog

Ik zou het zadel zelf ook niet willen. Maar haar probleem ging om de prijs. en het maakt voor haar niet uit als iemand anders het niet lekker vind zitten. Als er een topic over zadels is en je zegt ik vind het een kl*tezadel dan maakt dat niet uit, maar als zei iets over de prijs wil weten en het lekker vind zitten dan heeft het niet zoveel zin dat iedereen weer over pagony begint want dat is al uitgebreid (vast wel terecht) afgekraakt.

zo bedoelde ik het eigenlijk, ben beniewd of iemand het nog begrijpt. en laat anders maar zitten Lachen