Hoe krijg ik Pompidou wit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Hoe krijg ik Pompidou wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 17:32

De manen dat weet ik, met zilvershampoo.
Maar ik wil zondag haar hele lichaam wassen, want ze zit onder de groene vlekken.
Groene zeep? Dat zie ik wel meer mensen doen voor het hele lichaam.

Wie heeft er super tips voor mij?

Dinsdag gaat ze namelijk verhuizen naar de Surprise Stables en dan wil ik dat ze wel een beetje netjes aankomt. Knipoog
Iig niet met een groene schimmel. Clown

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 17:42

zilvershampoo, kam ook voor het hel lichaam hoor!
en anders werkt groene zeep goed!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:09

Ik gebruik ook voor het hele lichaam zilvershampoo Lachen Werkt prima!

ItsMe

Berichten: 785
Geregistreerd: 14-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 18:39

Ik gebruik gewoon een spons, water en andrelon Knipoog Haha!
Werkt wel hoor.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:19

Ik weet dat betadineshampoo heel goed werkt om voetjes wit te krijgen. Laatst moest ik Ameretto's voeten iedere dag wassen met dat spul, en het deed gewoon pijn aan je ogen, zelfs als hij 100 meter verderop in de wei stond! Haha!

Maar ik weet niet of het aan te raden is om je hele paard daarmee te wassen. Het is natuurlijk wel een ontsmettend spulletje en het kan bijten. Maar ach, als je het niet te vaak doet... Dan is je paard tenminste ook meteen een keertje ontsmet. Haha!

Manjo waste ik trouwens vaak met groene zeep. Helemaal wit kreeg ik hem daar niet mee, maar altijd nog beter dan groene en gele vlekken. En een meisje op mijn vakantiestal gebruikte een spulletje uit een groene plastic fles met 'plantenspuit', lijkt op Equishine (niet Equistar) maar heet anders, en is een wondermiddel voor witte paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:24

Met groene biotex krijg je hem ook spier wit.

Dat spul uit die groene fles voor schimmels, was bij Kawa niet zo'n succes.
Gelukkig ben ik altijd voorzichtig en probeer iets nieuws altijd op een klein stukje uit.
Nou dat was maar goed ook, want dat stukje zat de dag erop helemaal onder de bulten, net alsof hij door een bijennest was gewandeld Huilen

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 19:29

Zilvershampoo schijnt best agressief te zijn , ik heb meerdere keren gehoord dat je dat beter niet op een paardelijf kunt gebruiken.

Misschien gewoon een goeie paardeshampoo , en met een borsteltje (die van de Kruitvat zijn fijn !!) flink inmasseren,dan krijg je alle viezigheid er goed af Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 20:53

Euhm,groene zeep,dat is zo bekend,maar is dat bv gewoon Dreft?
Beetje rare vraag misschien maar kom,zo ben ik nu eenmaal Schijnheilig .

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:00

Nee Angelke, nu neem je het iets te letterlijk op Lachen
Groene zeep is van dezelfde familie als bruine zeep. Het is een sterk schoonmaakmiddel bv. om hardnekkige vlekken uit witgoed te krijgen. Het is niet zo vloeibaar als dreft en voelt nogal vettig aan. Ik denk dat het ook iets natuurlijker is dan dreft.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 21:51

Zou het nog niet weten Frusty .
Maar ik had al eens van iemand gehoord dat ze paarden met dreft wasten? Dat was op zo'n hele shique(hoe schrijf je dat??) dressuurstal, dus wie weet... Haha!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-02 22:17

Nou ik heb nu zilvershampoo gehaald, dat gebruik ik iig voor de staart.
Het lichaam weet ik nog zo net niet, je kunt niet zomaar een 'mensen'shampoo op de huid van een paard gebruiken, dus ik wil liever iets vriendelijker, maar net zo werkzaam!

Biotex? Kun je daar het hele lichaam ook mee wassen dan? Verward

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:35

met sunil, dat waspoeder. Ik moet het van de dierenarts gebruiken om de staart van mijn haffie te ontsmetten, ze heeft daar een wondje. Maar iemand andrers op stal gebruikt het ook voor vieze vlekken te wassen, te heeft daar ook net haar paard mee gewassen. en hij had echt weer witte voetjes.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 22:54

Met Betadine kan echt wel, toen Marlou een bacteriële infectie had, moest ik haar ook twee keer per week wassen met Betadinescrub, natuurlijk verdund met water. Anders zou ik toch echt paardeshampoo gebruiken, dat tast de vetlaag ook niet zo grof aan. Biotex en groene zeep doen dat wel meer, zeker de Biotex. Gaat ze daar op stal, of komt ze daar ook iedere dag buiten? Dan zou ik zeker niet te veel aan die vacht wassen, voor je het weet krijgt ze er toch een koutje van te pakken. Als je haar goed grondig borstelt moet het ook goed zijn, ze snappen daar ook wel waarom je haar niet gewassen hebt. Succes in elk geval!

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 01:18

Eigenlijk werkt alle shampoo gewoon wel goed hoor! als je wilt kun je gewoon babysampoo gebruiken, werkt perfect.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 07:43

wij hebben voor een tinker op stal voor zijn hele lichaam gewooon zilvershampoo gebruikt,en het werkt goed en hij had verder daarna nergens last van hoor,ik zouhget gewoon proberen,weet je in ieder geval dat ie wit word...

anders groene zeep... succes..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 07:50

Mijn vriendin (Jappe hier op Bokt) heeft ook een schimmel.
Zij gebruikt altijd groene zeep (Driehoekzeep geloof ik) voor het hele lichaam, en de 'echt groene plekken' doet ze met die paarse shampo, bij ruitersportzaak verkrijgbaar.

Heel veel succes want ik heb haar meerdere keren geholpen met die groene vlekken, en schimmels kunnen er soms uitzien..!
Net varkentjes als ze in de stal in de stront hebben liggen rollen! Extreme duivel

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:03

je kan er ook een laken overheen gooien? nah gekheid.... zilvershampoo werkt echt het beste, je hebt er ook spray van bij de ruitershop maar das duur....

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 08:34

Voor waspoeders moet je oppassen. Ik ken een schimmel die ze eens met Omo hadden gewassen, stond de dag erna vol met grote bulten. Bleek dat die allergisch was voor waspoeders....

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 09:19

ik was met pendro ook 1x in de zoveel tijd met betadine scrub.
je kan beter scrub gebruiken dan shampoo, want dat schuimt minder.
ze worden hier heel mooi wit van.
het is natuurlijk wel iets duurder dan met gewone shampoo, maar betadine kan zeker weten geen kwaad.

succes met wassen.

groetjes,
linda

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 13:03

Wij wassen altijd met biotex.
Hier worden ze heel mooi wit van.
En volgens mij is het ook nog een natuurlijk product