zomer\tussendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:34

Hey

Ineens een winterdeken opdoen is wel warm. Dat is ineens een flinke overgang voor je pony.
Het beste kun je dus voordat je die dikke winterdeken opdoet een zomer dekentje opdoen.
In de ruitersportzaak zeggen ze dat een wollen zweetdeken ook prima kan, Helaas is het nadeel van een zweetdeken dat deze meestal geen singels ed heeft en als je je deken heel wilt houden lijkt me dat toch wel noodzakelijk..
Een zomerdeken is niet zo heel duur.
Ik weet niet of je de Divoza gids hebt?? Daar stond de Valencia zomerdeken in (als ik het goed heb) en die was zo'n 35 euro.
Moet kunnen, toch?

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:11

beautyfull_mickey schreef:
pinky:
bedankt voor je tip.ik heb nou inderdaad een wolle zweetdeken,kan ik doe dan gewoon s'nachts (in de herfst of zo als het koud is) opdoen?met dekensingel dan.
of moet ik toch een zomerdeken halen voor dan?


Dit kan wel. Echter zou ik uitkijken want Pinky die haalt de deken er net zo lief met of zonder dekensingel af en dan gaat hij er met zijn achterbeen opstaan en dan kun je het verder wel raden...
Je kunt een setje bilkoorden (10 euro??) kopen en die eraan maken dan blijft de deken wel liggen maar volgensmij kun je net zo goed een nieuwe zomerdeken kopen..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 16:13

ducotjuh schreef:
Het nadeel van een wollen zweetdeken is dat die vocht opneemt, (als het goed is), als je pony dan gaat liggen, wordt de deken nat en klam en krijgt hij het alleen maar kouder.
Je kan echt het beste een goedkope zomer/tussen-deken gebruiken.


Klopt... Dat hoort een ZWEETdeken ook te doen maar om hem als zomerdeken te gebruiken heeft dit het nadeel Haha!
Op stal kan het dus wel, maar in de wei zou ik toch voor een echt zomerdeken gaan..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marjelle1992, sterregoud, Unravelation, Wieke en 109 bezoekers