casco helm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 09:33

Heb dat ook wel eens gezien, ook bij gloednieuwe helmen...
Is met een passende lijm goed op te lossen. Ze worden in de fabriek ook gewoon gelijmd, als ik dat zo inschat....
Passende lijm, eentje die HDPE kan lijmen aan piepschuim, dus geen eerste de beste proberen...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 10:33

Lot schreef:
Heb het ook al eens gezien...ik vind t pokkehelmen: heb er een zware hersenschudding mee opgelopen. Hoe kan de pasvorm nou goed zijn van een heml die met klitteband op maar wordt gemaakt???


nou lot, moet je nagaan hoe je hoofd eruit zou hebben gezien als je die helm niet droeg...
En over pasvorm...die ouderwetse zweetdoppen van de tijd voor de helmen, daarbij werd de pasvorm bepaald door een touwtje dat de bovenvoering op spanning moest houden...

Nee, geef mij maar de helm van tegenwoordig, heerlijke dingen, geen afgeklemde voorhoofden meer, ventilatie op de hersenpan en lekker licht. En bewezen een heel stuk veiliger!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 09:31

Vippie...you mis-quoted me!
Het was Lot die beweert dat al menig uiter zijn neus heeft gebroken over de harde klep aan de voorkant...
[naam verwijderd] heeft dat nog nooit meegemaakt..ik vraag me zelfs af hoe je dan moet vallen (hihihi zie het NU voor me!)

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla en 84 bezoekers