koperen en zilverkleurig bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

koperen en zilverkleurig bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-02 23:01

nu word ik toch wel nieuwschieig en wil ik het graag weten. Haha!
er zijn koper en zilverkleurige bitten he?
zit daar verschil tussen?
of gata het alleen om de kleur?
ik denk eigenlijk alleen om de kleur maar het begon me op te vallen dat alleen (bijna alleen) z-paarden die dragen,daarom?zit er verschil in?
ik zelf denk niet want wat kan zo'n kleur nou?maar ik weet het nou niet echt meer zo zeker,wie kan me helpen *LOL*

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:15

Beetje koper, wat nikkel, het maakt een wereld van verschil. De zilverkleurige die jij bedoeld zijn meestal van RVS, een legering van staal, nikkel, choom, silicium en nog zo wat. De koperkleurige bevatten koper, zink, chroom en nog zo het een en het ander. Van koper is bekend dat paarden er een lekkere schuimmond van krijgen en graag erop kwauwen (=ontspannen) Het heeft in zekere zin dus wel nut om een ander bit te proberen, maar je kan niet zeggen dat dit of dat bit het beste is.
Welk bit (moet er wel een bit in?) jou het beste past kun je alleen proefondervindelijk vaststellen. Persoonlijk rijdt ik het liefst op een westernstangetje (RVS) buiten en op een happy mouth (kunststof, appelsmaak) in de bak. Maar dat is mijn combinatie met mijn paard, dikke kans dat dat voor jou en jou paard voor geen meter werkt. Uitproberen dus.