Welke auto?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:18

Margreet schreef:
Van de nieuwe Cherokee's mag die met de kleinste motoruitvoering (=2.4) 2160 kg trekken. Maar waar ik het over heb heeft een 4 liter motor, dus dat zal nog wel wat meer zijn.
De nieuwe Grand Cherokee mag in de kleinste uitvoering (=2.7) 3360 kg trekken.


Dat valt me dan niet tegen. Maar ja, de Patrol is ook leuk. We zijn er nu helemaal aan verknocht, de volgende wordt ook weer een Patrol. De Cherokee's zijn wel superdeluxe, jij hebt mooi mazzel, Margreet!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:24

espace mag het wel trekken, heb de papieren van onze espace net nagekeken, het is niet het oudste model hoor haha zo'n vierkante kist niet!
er is nu een nieuwe e deze zit daaronder dus het valt nog mee, en hij mag 1900 trekken!!
dus onze trailer (waco 2 paards) is 600, en allebei onze paardjes, het zijn kleine paarden van 1.61 en 1.63 en die zijn denk ik gemiddeld 600 kg.
dus hij mag het echt wel trekken hoor haha!! en reken maar uit 600+600=600 =1800 dus hij mag het trekken!!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:25

en ookal mocht ie maar 1800 trekken kon het nog, dan zit je er toch nog niet overheen haha

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:36

Als mijn 1 3/4 trailer al 750 kg weegt, dan geloof ik nooit dat jou 2 prds trailer 600 weegt. Wat op je papier staat is niet per definitie het werkelijke gewicht. Heb je hem al eens op een weegbrug gezet?

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:39

uh neej, maar op de papieren staat 600 dus dan mag het! onze trailer is niet zo zwaar hoor, dat zijn geen van de WACO tailers. het zal miscien een keer 50kg zwaarder zijn, maar dan mag het nog.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 16:54

met een volvo kan dat ook goed.
met een beetje een grote dan.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 17:36

jah vrienden van ons, hebben zo'n groe vierkante bak (VOLVO) en die kan ook 2 paarden

ikke

Berichten: 37576
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:00

Jullie verwarren twee dingen: kunnen en mogen. de politie verward dit echter niet, zet bij twijfel de handel op de weegbrug en kijkt wat het naaldje aanwijst. Als dat naaldje 1900kg aanwijst en je mag maar 1800kg trekken, dan zit je dus fout!
Jullie speculeren erop los als een stel beurshandelaren, maar niemand die concreet vertellen wat z'n geladen trailer weegt, wat de auto mag (!) trekken en dus of de combinatie voldoet aan de regelgeving. Ik wens jullie een behouden reis en hoop jullie onderweg nooit tegen te komen, een personenauto kan er erg slecht tegen om een Land Rover tegen te komen.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:12

Ik verwar helemaal niet Kunnen en Mogen, onze auto: renault espace mag 1900 trekken hoe dan ook, en dat klopt, onze trailer is 600 + 600 voor een paard+ nog 600 voor een paard=dat si toch echt 1800 hoor, en hij mag 1900 dus KUNNEN EN MOGEN allebeide toch??!!

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

volkswagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:15

wij hebbe een volkswagen transporter2.5 met een ifor williams erachter en twee pony's erin en hij gaat makkelijk 100 haalt hij makkelijk en onze mercedes nie 80 harder nie ja een keertje 90 op zijn minstmet twee pony's maar de volkswagen transporter 1.9 is nie aan te raden heeft nie zoveel pk's om te trekken en nu heb je met de transporter meer opbergruimte een soort zadel ruimte Haha!
hjeeel makkelijk trenzen makkelijk ophangen zadels heel makkelijk en als je wilt overnachten op conocur kan dat ook nog in de laadruimteluchtbed erin en slape maar Slapen

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:33

onze espace haalt nog 130-140 ofzo met trailer (zonder pony's of paarden hoor haha)

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:43

Vanwege hetzelfde probleem ben ik ook op zoek geweest naar een nieuwe auto. Ik heb gekozen voor een Nissan X-trail. De nieuwste jeep van de Nissan, kleiner dan de Patrol en Terrano, maar de diesel uitvoering mag op papier 2000 kg. trekken.
Daarnaast is het een hele betaalbare auto, die het comfort heeft van een gewone personenauto + alle extra's van een 4 wheel drive. Inclusief wat extra dingen als airco, radio/cd speler endergelijk kost ie 35.000.- euro. Nog altijd veel geld, maar ja de baas betaald *LOL*, dus das lekker makkelijk.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:44

Citaat:
onze espace haalt nog 130-140 ofzo met trailer (zonder pony's of paarden hoor haha)


Jammer dat je dan maar 80 mag Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:52

Een auto van een miljoen lijkt me stug (of hij moet gouden spaakwiltjes en bumpertjes hebben.
De Opel Vivaro en Renault Trafic mogen ook een 2-paards trekken. Maarja dan heb je weer een bestelbus.
De Opel Zafira mag ook een 2-paards trekken (jaja je zou het niet zeggen, 2300kg op kentekenbewijs ofzo). En daar kun je nog met meerdere personen inzitten dan.
Viv

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 18:53

imker"]
[quote="Margreet schreef:
Van de nieuwe Cherokee's mag die met de kleinste motoruitvoering (=2.4) 2160 kg trekken. Maar waar ik het over heb heeft een 4 liter motor, dus dat zal nog wel wat meer zijn.
De nieuwe Grand Cherokee mag in de kleinste uitvoering (=2.7) 3360 kg trekken.


Dat valt me dan niet tegen. Maar ja, de Patrol is ook leuk. We zijn er nu helemaal aan verknocht, de volgende wordt ook weer een Patrol. De Cherokee's zijn wel superdeluxe, jij hebt mooi mazzel, Margreet!
[/quote]

Het is al een oud beestje hoor, zo'n hele vierkante nog. De airco is overleden en de elektrische ramen hebben ook wat hulp nodig, maar motorisch is 'ie perfect en trekken doet 'ie super! Het is een automaat, dus dat is ook wel fijn, kun je mooi gelijkmatig optrekken (kan met een schakelbak natuurlijk ook, maar automaat is toch makkelijker dan). Degene van wie hij is heeft ook een nieuwe Cherokee, voor 'net' (en tevens geld teveel Haha! ), maar die heeft geen trekhaak, dus dit is echt een paarden- en hondenauto.

Wat trouwens ook een fijne auto is: een Kia Sportage. Mag 1800 kg trekken, zal krap aan zijn met 2 paarden er achter, maar voor 1 paard is het een hele fijne auto en ook goed betaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 19:43

Wij hebben een Ssang Yong Korando 2.9 TDI met een 2 paards Ifor Wiliams.
Trailer+2 paarden= bijna 2400 kg (op de weegbrug)
Korando mag 2800kg trekken en ik heb m´n B-E rijbewijs Haha!
Ik ben erg tevreden over de Korando, hiervoor had ik een Mitsibushi Pajero 2.8 TDI en dat is ook een prettige wagen.
Persoonlijk vind ik de Korando fijner rijden en hij heeft wat ruimte en vermogen(en kost nog minder ook Haha! )

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:17

de nissan x trail?? die is hartstikke duur man!!
enne monnik, op de autobaan mag je wel 120, maar nooit iemand ietsie harder zien rijden dan??:)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 20:32

Ik rij zelf in een grote blauwe VOLVO stationcar Cool

Kijk eens even op deze nieuwe pagina daar staan de regeltjes over rijden met een paardentrailer en nog veel meerrrr
www.hoppa.to

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:47

imker schreef:
Wij gebruiken de Patrol voornamelijk voor het trekken van de trailer en het trekken van grote aanhangers (wij hebben een dakdekkersbedrijf, dus stel je voor: aanhangers met grind, dakbedekking, zink en gasflessen) Die wegen vaak nog wel meer dan 3500 kilo. Ik heb een keer bij de stort gestaan en toen zijn we gewogen op 4200 kilo (afval) Oepsie, beetje te veel geladen.
Een Cherokee mag volgens mij iets van 2500 of 2800 kilo hooguit trekken, dus dat was voor ons te weinig. Daarbij komt nog dat onze aanhanger 2800 kilo mag hebben, dus zodoende.


Wij hebben ook een jeep grand cherokee, en die mag 3500 Kg trekken. Hij kan zelfs een redelijk zware trailer met 2 friezen erin uit de blub trekken! Echt heel fijn, je hoeft inderdaad niet bang te zijn dat je ermee komt vast te zitten Haha!

ikke

Berichten: 37576
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 22:09

koetje schreef:
Ik verwar helemaal niet Kunnen en Mogen, onze auto: renault espace mag 1900 trekken hoe dan ook, en dat klopt, onze trailer is 600 + 600 voor een paard+ nog 600 voor een paard=dat si toch echt 1800 hoor, en hij mag 1900 dus KUNNEN EN MOGEN allebeide toch??!!


Heb je de geladen trailer op een weegbrug gehad dan?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:22

ik heb geen idee wat het laadvermogen is, maar volgens mij is een Mitsubishi Pajero of een Mitsubishi Pajero Pinin een goede auto. Is een 4w drive terreinwagen/jeep. DE pinin is de kleinere uitvoering. Zijn mooie auto's en volgens mij niet echt zo duur!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 07:37

Citaat:
de nissan x trail?? die is hartstikke duur man!!


Hij is niet goedkoop, maar ook nog lang geen ton in de oude nederlandse guldens, dus vind ik het nog wel meevallen.

Citaat:
enne monnik, op de autobaan mag je wel 120, maar nooit iemand ietsie harder zien rijden dan??


Oh ja zeker wel.....doe ik zelf, vrees ik, altijd Schijnheilig . Daarom heb ik ook zo'n speciaal kastje. Helaas gaat het wel eens mis en moet ik betalen Scheve mond .
Maar met m'n paard achter de auto rij ik een stuk voorzichtiger, gewoon omdat zij niet alles kan zien en dus niet kan anticiperen. Daarom probeer ik het voor haar zo aangenaam mogelijk te maken en pas m'n rijstijl aan. Een slak in plaats van een racemonster.

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 11:13

nee onze auto + geladen trailer heeft nooit op de weegbrug gestaan, maar dat boeit niet hij mag 1900 en daar zitten we echt niet overheen hoor!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:32

Destinietje"]
[quote="imker schreef:
Wij gebruiken de Patrol voornamelijk voor het trekken van de trailer en het trekken van grote aanhangers (wij hebben een dakdekkersbedrijf, dus stel je voor: aanhangers met grind, dakbedekking, zink en gasflessen) Die wegen vaak nog wel meer dan 3500 kilo. Ik heb een keer bij de stort gestaan en toen zijn we gewogen op 4200 kilo (afval) Oepsie, beetje te veel geladen.
Een Cherokee mag volgens mij iets van 2500 of 2800 kilo hooguit trekken, dus dat was voor ons te weinig. Daarbij komt nog dat onze aanhanger 2800 kilo mag hebben, dus zodoende.


Wij hebben ook een jeep grand cherokee, en die mag 3500 Kg trekken. Hij kan zelfs een redelijk zware trailer met 2 friezen erin uit de blub trekken! Echt heel fijn, je hoeft inderdaad niet bang te zijn dat je ermee komt vast te zitten Haha!
[/quote]
We hebben voor die auto (2 hands) ook ECHT geen miljoen betaald hoor Haha! ! Zo rijk zijn we nou ook weer niet! Knipoog Schijnheilig

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-02 00:19

Dees schreef:
VW Sharan mag 2000 kg trekken...

Heb het vanaond even na gekeken: dat klopt, maar...
Citaat:
... deToyota Picnic mag ook 2000 kg trekken,....

.... dat klopt volgens mij niet! Mijn vriendin heeft er zo één en ik meen me te herinneren dat zij zo´n 1600 kg mag trekken! Precies weten doe ik het niet, maar het was iig heel wat minder als met de Sharan!