eindelijk weer rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

eindelijk weer rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 14:31

eindelijk ben ik voor de laatste dag aan het wer. vanavond dan ook eindelijk weer lessen!!!!!echt beter. ik heb best veel geld verdient met werken dus mijn wens kom syteeds dichterbij. Kwijl Lachen *LOL* Party!! Party!! cool he. ik vind van wel. ik rij in de les altijd op paardjes die niks kunnen of die oud en sloom zijn. daar leer ik toch niks van of licht fat een mij. ik rij nu al 6 jaar en ben en heb op drie maneges gereden maar ben op de laatste niet echt veel vooruit gegaan. ik had eerst een verzorg haf maar die hebben ze opeens verkocht en nu rij is dus op de afdankers en leer ik eigen lijk niks. hebben julie dat ook wel eens en zijn er nopg meer mensen met dit probleem?

xxx jeannet

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:45

Blijf maar lekker op die paardjes rijden,
want zolang je dat nog niet aan de praat krijgt lukt het je op een jonger onervaren dier ook niet hoor.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:48

ik zou eerst maar eens wat meer respect krijgen voor manege paarden. want zo te horen kan je wel heel wat van ze leren.

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 15:36

zo bedoel ik het niet ze zijjn echt super lief enz en kan goed op ze rijden maar ze kunnen niet aan de teugel enz en ik kan er niet verder op komen op hun kan ik nu heel goed rijden maar ik wil graag verder ik vind ze echt niet stom ofzo maar ik zou graag verder willen komen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 15:42

Elk paard kan 'aan de teugel', juist als je dat bij een paard wat al wat langer in de manege les loop dit voor elkaar krijgt, weet je dat je op de juiste weg zit.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 16:02

Ik had op de manege nog nooit gehoord van aan de teugel rijden.. Later prive les gekregen op een verzorgpony, toen ben ik in een keer wat gaan leren, maar ik leer nu met mijn eigen paardje in 3 lessen meer dan de laatste 3 jaar ergens anders... Heb dan ook echt super-begeleiding, maar mijn ervaring op maneges is dat je daar leert op het paard te zitten en dan of echt een goede manege moet vinden, of zelf verder moet gaan..

Formule
Berichten: 106
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 16:30

oke bedankt voor jullie reactie ik zal me ook wa beter opstellen en gewoon gaan proberen om aan de teugel te gaan rijden enz ik ga dta gewoon doen . ik had niet zo negatief moeten denken sorry

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 08:50

Sjuimpje schreef:
Elk paard kan 'aan de teugel', juist als je dat bij een paard wat al wat langer in de manege les loop dit voor elkaar krijgt, weet je dat je op de juiste weg zit.

ben ik niet helemaal mee eens.
Ik ken 2 paarden die zo vast zitten als een plank en dan echt muur en muur vast 1 verkeerd gereden paard en 1 manege paard.
Ik krijg er geen milimeter beweging in misschien zou ik ze wel aan de teugel kunnen krijgen met een boel getrek en nog veel meer gezaag maar goed dan krijg ik die krul voor elkaar maar om te zeggen dat ik weet dat ik op de juiste weg ben euh nou nee

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-02 10:13

Ik ben het helemaal met je eens Nimber...
Tuurlijk elk paard kan met flink geruk en gezaag aan de teugel gereden worden, maar het gaat daarbij juist om de ontspanning en het gebruik van hun rug. Dat is dan al helemaal niet meer aan de orde en dan ben je zeker niet op de goede weg...