Hackamore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-02 20:59

Ik heb vandaag met een hackamore gereden, heel leuk en heel fijn, maarik kwam tot de ontdekking dat ik er neit veel vanaf wist, ik weet dat hij scherp is, doordat hij op de neus werkt en daarom mag je de teugels niet te kort nemen (toch? Verward )

Maar Ik was gewoon vrolijk aan het rijden, en ik merkte dat mn paard een stuk beter liep dan met een gewoon hoofdstel met bit, hij liep lekker rond, nagevelijk, schuimde, kwam er vanachteren meer onder (ikmoest dus ook gelijk harder werken... Knipoog), was heel licht, op de minste of geringste ophouding kwam hij al naar beneden.
Dat is met hoofdstel wel anders, hij is niet naar beneden te rijden, je krijgt zn achterhand niet aan het werk, hij laat niet los....

Kan het kwaad als ik bijvoorbeeld voortaan zou zo rijden?
Mag je hiermee ook wedstrijden rijden?
Wat is nou de precieze functie van de hackemore?
Is dat gebruikelijk dat je paard gelijk veel nagevelijker is met een hackamore?
Wat kan nou de oorzaak zijn dat hij veel beter loopt met de hackamore, dan met het hoofdstel en bit... dat kan toch niet alleen komen doordat hij scherper werkt? Verward

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:06

Nikita hebben ze in Duitsland ook op hackemore proberen te rijden, gevolg.. neusrug bijna gebroken Boos!}:):(

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:14

Nee hoor, kan absoluut geen kwaad om hier voortaan mee te rijden als je paard er lekker op loopt en zo te lezen doe ie dat.

Of je er ook wedstrijden mee mag rijden? Bij 't springen heb ik 't wel gezien, maar in de dressuur nog nooit. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 't niet zal mogen. In de Endurance weet ik zeker dat 't wel mag, dus "take your pick" aan wedstrijdsporten Knipoog

Je overige vragen kan ik helaas niet beantwoorden. Ben benieuwd naar reacties van de anderen.
Laatst bijgewerkt door Alvaron op 15-08-02 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:16

Zijn al heel veel topics over geweest. Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je denk ik al heel veel informatie, zin en onzin vinden. Succes!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 14:20

Dressuurwedstrijden mag je er id niet mee rijden, springen pas vanaf het Z.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-02 18:57

oke ik had al een keer bij de zoekfuncite gekeken (en nu weer), maar daar uit kan ik niet alle antwoorden op mijn vragen uit halen...