boos en ook geschrokken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 19:41

Hoi Allemaal,

Vanmiddag ben ik met Polly naar de smid geweest en op de terugweg kwam ik haar oude eigenaresse tegen (ik moet haar nog afbetalen dus ze is nog de eigenaar) ze zei dat ze een beetje schrok van hoe ze eruit zag omdat ze zo mager was. Omdat ik niet precies wist hoe oud ze was vroeg ik het haar en ze zei dat ze eind zomer 3(!!!) zou worden, ze hebben me altijd voorgehouden dat ze 4 was!!!!! Ik heb haar dus ook benahndeld als een 4-jarige en best veel gelopen etc etc. Ze heeft wel gelijk, ze is vrij mager maar ik vind dat ook niet zo gek als ze nog 2 is. Ze heeft inmiddels (bij haar!) 2 veulens gehad, beide dood, maar dat kan je toch niet maken! Dat beest is zelf nog een ukkepuk, ik vind het echt heel erg. Ik vind het ook erg van mezelf dat ik haar best hard heb getraint (longeren, springen) ik heb hulp ingeroepen van een kennis die ook een jong paard heeft en al vele paarden heeft gehad, ze heeft me aangeraden om haar terug te brengen maar dat kan ik echt niet, het is zo'n scheet en wil zo graag haar best doen. Dinsdag komt ze voor het eerst en neemt meteen een baal hooi mee, ze heeft gezegd dat ik elke dag een plak moet voeren dus dat doe ik dan maar en haar eerst een beetje tot rust moet laten komen. Weet iemand wat ik nog meer met haar kan doen (ze is verkeersmak en loopt normaal mee en ze vind het geweldig buiten). Ik weet het echt niet ik heb altijd manegepony's gereden en ik sta nu echt met mijn handen in het haar.
Wie wil mij helpen???
Renee


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 20:02

Hoi Sonja,

Ze komt bij een boer vandaan en ik heb haar daar vandaan gehaald omdat ze haar gewoon dood lieten gaan, hij heeft al meerdere dode paarden op zijn geweten en ik was zo gek van haar dat ik haar verzorgde dat ik haar wil kopen, ik heb haar nog niet afbetaald en dus ook nog geen papier gezien. Ik heb niet echt begeleiding gehad omdat ze niet zo lang op dit land staat en ik ken bijna niemand met paarden in de buurt. Vanaf dinsdag krijg ik hulp van iemand die er wel ervaring mee heeft. Ik weet inderdaad niet hoe je dat aan het gebit kan zien, dat heb ik op de manege nooit geleerd dat was meer poetsen, uurtje rijden ff knuffelen en weer weg, je mocht daar heel veel en het was leuk om het rijden en het tutten. Klinkt als een niet zo goede manege maar de rijlessen waren doendertij heel goed, nu absoluut niet meer!!
Maar ik leer steeds bij misschien denk je nu wel, jeetje verkoop die knol dan aan iemand die er wel verstand van heeft maar dat kan ik niet, misschien begrijp je dat.
Sorry als ik een beetje dom overkom, maar ik doe echt mijn best maar ik weet ook niet alles en dan kan ik wel niet aan een paard beginnen maar moet ik haar dan maar laten doodgaan op dat land, net als al die andere veulens, ik zou zo graag al die paarden daar weghalen maar ik heb er gewoon geen geld voor, het is een minishet en ik heb haar ook niet laten keuren (weer dat geld) en ik heb met de eigenaar een regeling dat ik haar betaal als ik het geld heb.
Renee

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-01 20:03

Ik was ook zeker van plan om haar rust te geven en ik krijg nu ook hulp.
Renee

p.s. maar ik wil evengoed graag dingen weten die je met een jong paard kan doen (als ze weer een beetje is aangesterkt)


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-01 22:45

Dat berichtje hierboven heb ik bij mijn vriend geschreven daar sta ik nog geregistreerd als Renee, inmiddels veranderd!!
Ik heb besloten Polly te houden (eigenlijk wilde ik haar al niet wegdoen maar wilde jullie mening horen) en ik zal er alles aan doen om haar een geweldig paardenleven te geven. Ik hoop dat ik jullie evengoed om advies mag vragen als ik dat nodig heb.

Renee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bodan, Jussem en 37 bezoekers